Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 10 aug 2017 21:51

Het is een happy new bike day!
Twee weken geleden besteld, vandaag kon ik mijn nieuwe fiets al ophalen in de Bikestore in Bocholt, hierbij een foto.

Afbeelding

Het is een Xeon-CGF-3000, dus de ultegra (6800) versie in rood-zwart (met wat witte accenten). Framemaat is 59. Wielen zijn DT Swiss R23 spline met conti GP4000 S2 banden in 25 mm. Het stuur is een Ritchey streem II en heeft een breedte van 42 cm, de stuurpen is een Ritchey WCS 220 van 10 cm. De cranks zijn 175 mm. Het is een compact 52/36 en als cassette is een 11-28 gemonteerd en de fiets heeft de achterderailleur met lange (6800 GS) kooi.
Het zadel is een Selle Italia Flite geworden, de zadelpen is een Rose Carbonflex. Als pedalen heb ik Look keo 2 max carbon gekozen.. De bidonhouders zijn de Elite custom race in rood-zwart-wit.

Ik heb er nog niet echt een stuk mee kunnen rijden, eerst maar eens even de instellingen goed krijgen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 aug 2017 08:13

Ik heb zo'n vermoeden dat je hier veel plezier aan gaat beleven!

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 11 aug 2017 08:34

Mooie fiets. Ik heb jaren op Red Bull / Rose gereden. Altijd zonder problemen en met veel plezier.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 11 aug 2017 10:21

Veel plezier er mee! Altijd leuk aan Rose dat ze niet besparen op de kleinere onderdelen en veel Ritchey wcs monteren

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 08 sep 2017 13:51

Rose TEAM GF-4 DISC 2018

persoonlijk ook erg benieuwd naar de andere modellen voor 2018


Afbeelding


Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 sep 2017 14:16

Erg mooie fiets met een erg mooi kleurtje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 08 sep 2017 14:30

TL@ schreef: 08 sep 2017 14:16 Erg mooie fiets met een erg mooi kleurtje.
Dus dat :winkthumb:
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 12 sep 2017 10:31

Beste lezers! Volgens mij heb ik in het verleden al eens een berichtje gepost over mijn Rose met wat problemen en ik ben, helaas, weer terug bij af. Ik heb jaren geleden een Rose gekocht, mijn 1e carbon fiets, die na 1,5 jaar rare breuklijntjes gaf rond de crank. Ik weet niet of het de Pro CRS was, kan, ik zag dat er vaker berichten van mensen gestaan hebben hierover. Na 1,5 jaar dus een nieuwe gehad probleemloos, echter een half jaar later zelfde probleem en heb toen 100 bijbetaald voor een nieuwer type: Xeon CRS. Hier heb ik een jaartje of wat plezier van gehad totdat ik speling kreeg op het gehele bottombracket en is wederom weer vervangen met wat coulance op onderdeeltjes (wat kettingbladen cassette en ketting / stuurlint ofzo was het).

Maargoed! Het is denk ik nu 1,5-2 jaar na de laatste vervanging en we zijn weer terug bij af zo lijkt het. Eerst maar een mooi plaatje van mijn fiets, waar ik echt eigenlijk zeer content over ben, laat dat duidelijk zijn:
Afbeelding

Aardig clean, leuke vlaggetjes en ook zeer blij met mijn wieltjes, handgespaakt door Andless Cycling (aanrader).

Maargoed, nu dus recent erachter gekomen dat ik weer breukjes lijkt te hebben, zie plaatjes.
Afbeelding
en
Afbeelding

Heb dit gemeld bij Rose en krijg, niet anders verwacht, aanbod om om te komen ruilen, kost me 2-3 weken tijd. Moet ik dan weer eigenlijk brengen en halen want ik ga niet de boel verzenden en op laten sturen. Kost en meer tijd en ik hou het spul graag heel.

Nu heb ik er eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in, dat hele frame of die samenstelling van carbon of hoe ze het ook brengen. Dit zou mijn 5e frame worden in zeg 5 jaar en tis mij eigenlijk teveel. Dus ik heb al contact opgenomen met rechtsbijstand om te kijken wat daar eventueel te regelen is / wat ik daar van kan verwachten. De andere optie zou zijn om een upgrade te vragen naar een frame met andere samenstelling. Heb even op de site rondgeklikt en zo'n beetje alles is T30/40 behalve de X-Lite Team. Die is T40/60. Geen idee of dat echt beter is dan ook, maar ik snap dat ze niet staan te springen om gedoe met rechtsbijstand en ik hoop eigenlijk dat ze wel snappen dat ik niet sta te springen om eenzelfde frame weer...

Vraagje: Zijn er mensen die ook een aardig verleden hebben hiermee? Met meerdere framesets / upgrades bijvoorbeeld? Of misschien dus wel via rechtsbijstand dingen geregeld?
Is het een beetje reeel wat ik vraag? In mijn ogen wel, maar misschien ben ik heel onredelijk ofzo?

Ben benieuwd naar jullie mening hierin :)

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 12 sep 2017 20:09

Mij lijken dit paint crack barstjes die in de harde glanslaklaag zitten. Door de flex in het carbon en het ouder worden en uitdrogen van de glanslak krijg je haarscheurtjes in de laklaag. Ik heb deze haarscheurtjes ook in het glanzende witte Xeon CSL frame van 3 jaar oud op dezelfde plek, onder het bracket op de doorvoerbuis van de achter derailleurkabel. Op het mat witte Xeon CRS frame en het ongelakte zwarte carbon Xeon CRS frame zie ik na 4 respectievelijk 5 jaar helemaal niets. Dus als Rose je voor een paint crack een nieuw frame aanbiedt, is dat een goed aanbod.
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 12 sep 2017 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2017 20:39

orangex schreef: 12 sep 2017 10:31.........
Heb dit gemeld bij Rose en krijg, niet anders verwacht, aanbod om om te komen ruilen, .........
Dus ik heb al contact opgenomen met rechtsbijstand om te kijken wat daar eventueel te regelen is / wat ik daar van kan verwachten. .................
maar misschien ben ik heel onredelijk ofzo?
............
Heel netjes geregeld van Rose.
Geen idee waarom jij je rechtsbijstand er wil bij betrekken.

In het slechtste geval neem je een nieuw frame aan en laat je dit dit opbouwen en zet je dit direct te koop en koop je je een ander frame van een ander merk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 sep 2017 20:48

Ik denk dat je met zo'n geste niet mag mopperen bij Rose. Ik, en vele met mij hebben hier op het forum ergere verhalen gelezen over het al/niet coulance of garantie gevallen, waarbij de klant meestal aan het kortste eind trok.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 12 sep 2017 20:52

Ik heb onvoldoende kennis om te beoordelen of dit paintcracks zijn die vaker optreden bij witte frames. Mijn 4 jaar oude zwarte Xeon-CRS frame kent dit in ieder geval niet. Aanbod voor een nieuw frame klinkt idd niet slecht. Kan je dan geen zwart frame krijgen?

Plaats reactie