Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 14 aug 2016 17:44

Diedo70 schreef:Ik heb nu een 39 tands blad ipv de 34. Dat geeft op het vlakke fijnere verzetten en minder scheve kettinglijnen.
Ik heb af en toe nog dat de trim van de voorderailleur niet perfect is; als ik 39-15 rijd (12-25 cassette) sleept de ketting net een beetje langs de voorderailleur. Als je naar de 14 schakelt trimt de voorderailleur. Als je daarna weer terug schakelt naar de 15 blijft de derailleur in dezelfde stand en is het rateltje weg. Ik moet nog even kijken of ik dit er helemaal uit kan stellen. Ik kan geloof ik niet het trim moment van voorderailleur aanpassen, maar als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag.
Het is wel even wennen om de fiets aan de laptop te hangen maar de Shimano E-tube software werkt wel goed. Je kunt de DI2 voor derailleur goed trimmen en ik denk dat je basis instelling nu net wat fout staat.
Enigste wat je mechanisch in moet stellen zijn de mechanische stops op de derailleurs en dat zou Rose bij aflevering zo gedaan moeten hebben dat je ketting er niet afloopt.

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 14 aug 2016 19:47

Beste Diedo, ik had hetzelfde als jij met de voorderailleur en aangezien ik geen windowscomputer heb dan maar een simpele (misschien foute) methode gebruikt die goed werkt. De H schroef een mini slagje uitgedraaid in de stand waar de derailleur aanloopt en weg is sindsdien het aanlopen in alle mogelijke versnellingscombinaties. Ketting kan ik niet van het buitenblad afschakelen dus prima zo.

Diedo70
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2012 15:37

Diedo70 14 aug 2016 23:33

Na het monteren van de kettingvanger heb ik de voorderailleur opnieuw afgesteld en daarmee is het probleem verholpen. Eerst kreeg ik het er met de elektrische rim niet uit geregeld, maar met een klein beetje spelen met de fysieke positie van de derailleur en daarna de trim is het nu helemaal opgelost.

Ik ben nog steeds verbaasd hoe lang de batterij van de di2 meegaat. Ik zit al over de 4000km en heb em nu 2x opgeladen, maar de accu was beide keren zeker nog niet leeg. Eerder een halve lading over.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 17 aug 2016 00:19

hier dezelfde ervaring met de batterij en ik alleen preventief bij. Enige wat mij bij di2 al wel een keer verrast heeft is een di2 kabel die na een val niet meer goed in de stekker zat. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was of dat de voor derailleur defect was maar thuis kabeltje aangedrukt en alles nog prima. Tweede keer gelijk stekkerverbindingen van di2 kabeltje gechecked en probleem tijdens de rit opgelost.

wienesroa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:35

wienesroa 17 aug 2016 09:19

Klinkt goed mannen. Hebben jullie overigens gewoon voor de standaard schijfremgrootte gekozen?
Ik ben met mijn 80kg aan het twijfelen of de standaard maat groot genoeg is. Ik las in de brochure dat er ook grotere schijven gemonteerd kunnen worden.

Hoe bevalt jullie het schakelen ansich? Ik las ook dat de ultegra di2 knoppen relatief kort bij elkaar liggen. Is dit een kwestie van gewenning?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 aug 2016 14:12

Ik weeg 90kg en rijd met de 140mm schijven. Nergens een probleem: Les 3 Ballons was het strontnat en ook daar niks last, Mont Ventoux ook al zo'n triest weer, geen probleem, de Citadel in Namen heel de weg naar beneden slepend (auto voor mij reed pokkentraag) en ook geen problemen.

Misschien dat ik op de volgende toch voor 160mm ga (enkel vooraan) voor nog meer remkracht (noodstop van 80km/u vergt net iets meer kracht van de wijsvinger dan wenselijk, wel nog steeds doenbaar met 1 vinger)

Schakelen is perfect, altijd!

Soms druk je eens op het verkeerde knopje, zitten inderdaad dicht bij elkaar. Na een maandje of zo ben je dat wel gewoon.
Afbeelding

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 17 aug 2016 21:47

Heb bij mijn Ridley Fenix disc de voorschijf een upgrade gegeven van 140 mom naar 160 mm. Achter is nog steeds de standaard 140 mm. Remt net wat evenwichtiger en makkelijker.
Real men wear blûk!!! Marcel

wienesroa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:35

wienesroa 19 aug 2016 11:34

Bedankt voor jullie reacties, volgens mij valt het qua prijsverschil reuze mee. Dus 160/140 lijkt mij inderdaad mooie/betere combo dan.
Afgelopen week heb ik nog contact gehad met een van de medewerksters van Rose en zij kon helaas nog niet melden wanneer de nieuwe modellen worden gepresenteerd.... Zou niet te lang meer duren.. Tja, daar heb ik wat aan :roll:

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 30 aug 2016 18:31

De 2017 modellen druppelen binnen op de website. Weet iemand wat de wijzigingen zijn voor de 2017 modellen? Ik zie op dit moment alleen dat een CRS 3100 circa 7% in prijs is verhoogd...Ik dacht dat de inflatie laag was evenals de dollar koers... Rose heeft 1 a 2 jaar geleden de prijzen al eens verhoogd met circa 10%....vanwege de gestegen dollar..
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 31 aug 2016 11:42

Ik heb net even gekeken. Heb deze zomer nog een X-Lite CRS 3000 gekocht. Het gelijkaardige model dat nu als 'NIEUW!' gepromoot staat is gewoon krak dezelfde fiets als degene ik gekocht heb, inclusief alle gemonteerde onderdelen. Aangezien ik een custom configuratie had kan ik prijzen niet meer vergelijken. Misschien dat hij lichtjes gestegen is, €100 ofzo

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 aug 2016 13:37

van de x-lite crs 3000 is de prijs ongeveer 100 a 150 euro verhoogd. Volgens mij is een belangrijk verschil de wielset. Dat was tot eergisteren de DT-Swiss R20 Dicut, en is nu de DT-Swiss R22 Dicut. Scheelt ongeveer 100 gram op de set (1415 om 1520), en enige euri....

wienesroa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:35

wienesroa 31 aug 2016 13:40

Wat is het grote verschil tussen deze twee modellen:
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:891301
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890992
Naast de prijs? Is hiervoor exact hetzelfde frame gebruikt, maar iets andere afmontage qua stuur en zadel?

En is dit https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890048 (ondanks andere naam), de opvolger van deze https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:820865.
Want hier zit een behoorlijk rpijsverschil in. En het verschil dat ik in specificaties zie, zijn Rose velgen, tov DT Swiss. En de nieuwe heeft 2x 160mm schijfrem. Voor de rest kan ik ook qua geometrie weinig ontdekken. Al hebben ze het wel over een ander soort carbon.

Plaats reactie