Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

axelvr
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2007 00:50

axelvr 20 mar 2007 17:47

Quote: Origineel geplaatst door maus_1990 op 20 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door axelvr op 20 Maart 2007hoi ,

ik zal me ff voorstellen:

mijn naam is axel van raath en woon in voorschoten ,

ik rij al 2 jaar amateuristisch op mijn moeder haar 25 jaar oude koga

ik vind het eens goed tijd voor een nieuwe comfortabelere fiets

dus heb ik wat afgestruind op marktplaats en ik heb een paar keuze's
(budget is tussen 300-400€)

1-gitane mach 300 triple

2- raleigh team raleigh klikerdeklik

3-een andere keuze van jullie

kan iemand mij helpen????!!!??totale lengte en binnenbeenlengte zouden ook helpen!



ohw sorry

totale lengte : 1.72

binnenbeen lengte : 75

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 20 mar 2007 18:15

Quote: Origineel geplaatst door hendrikjan op 19 Maart 2007
JA ja ik ben ook al een tijdje op zoek, en ik kwam op marktplaats een Bianchi SL3 tegen, deze om precies te zijn.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... l3Fxref3D1

Wat vinden jullie daarvan?


Waarom zou deze adverteerder al zijn spullen elke drie dagen opnieuw aanbieden? (Klik eens op 'Bekijk alle advertenties van adverteerder'.)

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 20 mar 2007 21:53

Ik probeer op internet de specs van zo een SL3 frame te vinden .. maar dat kan ik nergens vinden. Ook kan ik de "lijn" waar het fram uit komt niet vinden. Ik lees hier boven dat het "beter" is dan een ml, maar waar kan ik dat soort info vinden? Iemand die me daar een beetje mee op weg kan helpen :)
:winkthumb:

marijke
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:23

marijke 21 mar 2007 15:02

Quoten: Origineel geplaatst door Marijke op 20 September 2006


Hallo allemaal,
ben hier o.a. via Astrid (die door jullie haar mooie nieuwe fiets heeft laten keuren!) Ik ben Marijke en ben op zoek naar een racefiets. Heb me de afgelopen weken veelvuldig op marktplaats begeven en rondgekeken. nlangs heb ik op een fiets gereageerd en reactie van de verkoper gekregen (zal de link hieronder zetten)
Mijn budget is max 400 euro (fiets moet dan wel af zijn met pedalen e.d) Ik wil er ongeveer 1 keer per week mee fietsen, wie weet vaker. Ik weet niet heel veel van fietsen af, maar bijv wel dat shimano sora en 2200 niet de beste versnellingssystemen zijn. Ik ben zelf 1.76, heb wel redelijk lange benen. Fiets wel eens op de fiets van iemand anders met framemaat 58, gaat prima. Maakt het veel uit of je frame wat kleiner zou zijn?


 Wederom hallo allemaal. Ik heb even mezelf (marijke) gequote!!! :-D
Een aantal maanden geleden ben ik zoektocht naar mijn eerste racefiets gestart. Dat is op gegeven moment een beetje verwaterd, maar nu de zon weer wat vaker gaat schijnen wil ik de draad weer oppakken. Mijn zoekcriteria zijn ongeveer gelijk gebleven (zie boven). Ik heb marktplaats weer druk bezocht en ben nu iets tegen gekomen wat me interessant lijkt. Staat hieronder:
color=#0068cfhttp://fiets.marktplaats.nl/racefietsen/82305638-mooie-concorde-cipressa.html
Ik heb al mailcontact met de eigenaar gehad:
Hoi Marijke
 
De Fiets is van 2002 maar ik heb de fiets overjarig nieuw> gekocht in 2003 bij fietsen winkel Bloemendal in Rijssen.> De pedalen mogen erbij maar het kilometertje niet die had ik net nieuw > gekocht en komt weer op mijn nieuwe fiets.> Ik heb de fiets hoofdzakelijk als woonwerk verkeer en af een toertocht > gebruikt ik denk ongeveer 1000 tot 1500> kilometer maar ik heb het niet precies bij gehouden.> hopelijk heb ik je voldoende geinfomeerd.
Mail 2: Hier zijn je antwoorden. Ten eerste de pedalen  er zitten Look pedalen op de fiets.
Ten tweede de maat ik ben zelf 1.79 en ik kan prima op de fiets fietsen ,Maar als je wilt kan het zadel nog zeker 5a8 cm omhoog.
En ten derde voor het bod zou ik zeggen doe een mooi bod dan krijg je van mij wel te horen of het genoeg is.
Je krijgt er geen spijt van want het is een zeer goede fiets waar niks mis mee is.
 
mvg André 
 
Ik heb nog niet gereageerd met een bod, maar ik zou ook niet weten hoeveel de fiets ongeveer waard is.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit om te beginnen een fiets is waar ik wat aan heb en hoeveel jullie denken dat de fiets ongeveer waard?
 
Alvast heel erg bedankt!
 
Groetjes Marijke
 

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 21 mar 2007 15:30

@ marijke: let vooral op de hoogte van het stuur: veel mogelijkheid tot verhogen heb je niet, maar als je dit niet nodig hebt, is het natuurlijk geen probleem... verder: de voorvork is staal zo te zien? is het frame ook staal of aluminium? 250 euro vind ik een eerlijke prijs, 300 euro is zowat het maximum wat ik zou geven. Info over velgen, naven (ook 105)?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 mar 2007 16:08

Frame en voorvork beide alu denk ik.
350 moet ook nog wel kunnen denk ik hoor, hangt een beetje af van de staat van slijtagedelen als ketting, cassette, banden etc.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 22 mar 2007 12:16

Hallo allemaal,
Ben ik weer. Ik vraag me af of deze fiets wat is
http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen ... 3n8wP3Hzc9
Is dit frame hetzelfde als die van de Target tiagra?? Kan ik beter een nieuwe tiagra kopen?? Kan ik deze fiets kopen en er later tiagra opzetten?? Wat is deze fiets waard??
Ik vindt het gewoon moeilijk om over de aankoop van een fiets te beslissen, andere mensen geven zo 1500-3000 euro uit maar dat heb ik gewoon niet. Eigenlijk vindt ik zelfs de nieuwe Tiagra veel geld maar dat zou dan wel zo´n beetje m´n budget maximaal zijn.
GD

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 22 mar 2007 12:33

Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 22 Maart 2007


Hallo allemaal,
Ben ik weer. Ik vraag me af of deze fiets wat is
http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen ... 3n8wP3Hzc9
Is dit frame hetzelfde als die van de Target tiagra??
ja
Kan ik beter een nieuwe tiagra kopen??
nee
Kan ik deze fiets kopen en er later tiagra opzetten??
technisch heel goed te doen.
 Wat is deze fiets waard??
voor mijn part geef je hier nog tussen de 300-400 euro voor..
Ik vindt het gewoon moeilijk om over de aankoop van een fiets te beslissen, andere mensen geven zo 1500-3000 euro uit maar dat heb ik gewoon niet. Eigenlijk vindt ik zelfs de nieuwe Tiagra veel geld maar dat zou dan wel zo´n beetje m´n budget maximaal zijn.
GD
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gillio
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 okt 2006 13:18

gillio 22 mar 2007 13:06

Ik zou dus later tiagra kunnen monteren, kan dit op dezelfde wielen? Een sora cassette is dacht ik 8 speed en een tiagra 9 speed
 

1crayfish2
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 05:36

1crayfish2 23 mar 2007 04:06

Gegroet beste wielren fanaten

voor deze zomer wil ik graag een nieuwe racefiets aanschaffen en ik heb mij zelf een budget toegewezen
van ongeveer 600 euro.
op marktplaats vond ik deze 2 advertentie`s die aan mijn eisen voldoen.

1:http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen ... l?76714774
deze fiets heeft ongeveer 10000 km gereden ,maar er zit een bijna nieuw voorbald ,cassete en ketting op
2http://fiets.marktplaats.nl/racefietsen/79981323-bianchi-via-nirone-alu-carbon-ultegra-10-speed.html
van deze fiets heb ik geen extra info behalve wat in de advertentie staatn

ik heb een binnen been lengte van 86 cm dus de frame maat moet ongeveer 56t/m 58 zijn,

ik wil de fiets gebruiken om op mooie zonnige dagen tochtje te maken van zo`n 50/100 km

ik fiets altijd alleen ,en aangezien ik in groningen woon en fiets hoef ik geen rekening te houden met bergen etc.
ik vind belangrijk in een fiets dat hij ligt is en de fiets soepel rijdt, het frame behoorlijk stijf is, ik niet om de 2500 km naar de fietsen maken moet om het een en ander af te stellen ,

verder heb ik een zwak voor bianchi (waarom weet ik niet, puur gevoel)

ook heb ik op marktplaats veel bianchi sl3 fietsen gezien i.p.v. ML 3
kan iemand mij het verschil uitleggen.

zouden jullie mij kunnen helpen is deze keuze

b.v.d. Ronald
meeln mag altijd

axelvr
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2007 00:50

axelvr 23 mar 2007 13:27

wat vinden jullie van een Merida Road 903???
dit is toch wel een zeer redelijke fiets?
 

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 24 mar 2007 21:17

hey weet iemand wat deze fiets nog ongeveer waard is?
gaint cadex
sti afgemonteerd met ultegra delen.
http://img513.imageshack.us/img513/1139/cadexvg7.jpg

Plaats reactie