Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cinelli

dale c
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 feb 2013 09:21

dale c 27 jan 2020 13:23

tja, goeie vraag :roll: , na wat rondvragen/zoeken kwam ik erachter dat het de enige officiele dealer van Cinelli is wat in de buurt was ...vandaar. En de prijs was erg OK (frame+vork+ NEOS parts)
Kleine bijkomstigheid was dat de toko van eigenaar wisselde vlak nadat ik de boel had besteld; de nieuwe eigenaar vond dat de afspraken met de vorige eigenaar niet meer geldig waren (en ga zo nog maar even door).
De koffie was wel lekker :lol:

Bjorn.cc
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:03

Bjorn.cc 27 jan 2020 19:13

feddesman schreef: 25 jan 2020 18:27 Zijn er nog cinelli dealers in Zuid-Holland?
Op de site is het nergens te vinden
Ik ben op zoek naar een king zydeco frame om een gravelbike op te bouwen.
Kamu in Breda is zoals aangeven een Cinelli dealer. Ik heb hier september vorig jaar een King Zydeco frame gekocht. Tevens heb ik de fiets bij Kamu verder laten opbouwen.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 27 jan 2020 20:37

Wat kostte het Zydeco frame bij Kamu als ik vragen mag? Of beter, wat heb je uiteindelijk betaald (frame only price)?

Bjorn.cc
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:03

Bjorn.cc 27 jan 2020 22:35

Uiteraard, ik heb er € 1900,- voor betaald bij Kamu.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 jan 2020 07:56

Dat is iets duurder dan de door mij geposte adressen maar als je waarde hecht aan persoonlijk contact en de mogelijkheid krijgt het frame in shop te bekijken dan geen onacceptabel prijsverschil denk ik.

Uiteindelijk zegt die frame only price alleen iets in het totaalpakket. Als je vervolgens groepset en overige onderdelen tegen adviesprijs aftikt betaal je de premie alsnog. Maar weet net hoe dat bij Kamu gaat.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 28 jan 2020 11:00

Bij ChainReactionCycles verkopen ze ook nog steeds een kleine selectie Cinelli complete bikes en framesets. Verzending naar Nederland is volgens mij nog steeds gratis (vanaf €49).

Bij mij heeft een hele tijd een paarse Vigorelli Road Steel frameset in mijn winkelwagentje gelegen. Ik kon uiteindelijk geen goed excuus bedenken, waarom ik deze nodig had..... behalve dat ik 'm erg mooi vond. ;-)
Laatst gewijzigd door hotrod op 28 jan 2020 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 28 jan 2020 13:54

Een van jullie liefhebbers kan toch wel iets zeggen over de kwaliteit van Cinelli? Waarom is dit merk zo onbekend in Nederland?
Michiel

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 jan 2020 14:09

Wat dacht je van de prijs? Cinelli is duur.

Daarnaast is het merk Cinelli bepaald niet onbekend. Ik denk dat de naamsbekendeheid van Canyon kleiner is.
Bij het brede publiek vooral vanwege zadelpennen en dergelijke.

De kwaliteit zal wel het zelfde zijn als de rest.

Ten slotte: iedereen weet dat de paarse Nemo tig de mooiste fiets is die je op dit moment kunt kopen; maar dat terzijde..

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 jan 2020 15:05

Bij mij doet de naam Cinelli denken aan alu sturen, quill stuurpennen en zadelpennen... 40jr geleden.
Cinelli als fiets/frame is pas veel later geïntroduceerd en hebben als zodanig mee willen liften op een naam die eigenlijk aan het verdwijnen was...
Voor mij valt Cinelli vooral in de categorie staal en retro.
My two cents

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 28 jan 2020 15:45

fietsvriend schreef: 28 jan 2020 13:54 Een van jullie liefhebbers kan toch wel iets zeggen over de kwaliteit van Cinelli? Waarom is dit merk zo onbekend in Nederland?
Mijn eerste Cinelli (Estrada) kocht ik ong. 10 jaar terug. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje. Doet nu dienst als klimfiets...met triple! :mrgreen: Zie pagina 11 van dit topic.
De VBO heb ik bijna 4 jaar. Frame gekocht bij het eerder genoemde Cicli Mattio (https://it.ciclimattio.com/products/?b=64). Topfiets waar ik altijd goede reacties op krijg. Hij staat op pagina 16 van dit topic.
Kwalitatief naar mijn mening ruim voldoende maar een echte kenner ben ik niet. Ik viel vooral voor uiterlijk en de uitstraling die het op mij had/heeft. Hieronder linkjes naar enkele reviews van mensen die er meer verstand van hebben.

Cinelli is ook een cultmerk. Als je op instagram de cinelli accounts volgt zie je een hoog hipster gehalte. Veel fixies ook. En de grote baas, Antonio Colombo, is een kunstliefhebber. Zie je terug in de kunstzinnige en kleurrijke petjes, kleding, onderdelen en frames.
Maar ze voorzien ook al jaren verschillende (kleinere) wielerploegen van materiaal.

Onbekend? Ik zie toch regelmatig een Cinelli langs komen. Heb het idee dat het vooral door Salden komt die af en toe aardig stunt met Cinelli. Maar algemeen zijn ze zeker niet. Mag van mij zo blijven :winkthumb: https://www.salden.nl/merk/Cinelli/

Cinelli webshop: https://www.wingedstore.com/

Racefietsblog is Cinelli fan: https://racefietsblog.nl/nieuwe-cinelli ... den-er-van[

Review van de Superstar: https://www.fiets.nl/2018/06/28/review- ... superstar/

Review Seatta Radical: https://www.fiets.nl/2014/09/26/review- ... a-radical/
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jan 2020 16:14

scottpch schreef: 28 jan 2020 15:05 Bij mij doet de naam Cinelli denken aan alu sturen, quill stuurpennen en zadelpennen... 40jr geleden.
Cinelli als fiets/frame is pas veel later geïntroduceerd en hebben als zodanig mee willen liften op een naam die eigenlijk aan het verdwijnen was...
Voor mij valt Cinelli vooral in de categorie staal en retro.
My two cents
Dat zij dan wel 2 heel erg foute centen.
Cinelli maakt al frames vanaf vlak na de oorlog en Cino Cinelli wordt gezien als de grondlegger van de moderne racefietsgeometrie. De door hem getekende hoeken en wielbasis zijn nog steeds min of meer de basis waarop een frame wordt ontworpen.
Campagnolo Ultra Dork

Bjorn.cc
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:03

Bjorn.cc 28 jan 2020 16:17

Joseba schreef: 28 jan 2020 07:56 Dat is iets duurder dan de door mij geposte adressen maar als je waarde hecht aan persoonlijk contact en de mogelijkheid krijgt het frame in shop te bekijken dan geen onacceptabel prijsverschil denk ik.

Uiteindelijk zegt die frame only price alleen iets in het totaalpakket. Als je vervolgens groepset en overige onderdelen tegen adviesprijs aftikt betaal je de premie alsnog. Maar weet net hoe dat bij Kamu gaat.
Helemaal mee eens. Ik vind dit een nette prijs. Een los frame is uiteraard bijna nooit gunstig qua prijs tov een complete fiets. Service en het kunnen zien van het frame waren voor mij de meerprijs tov een webshop meer dan waard.

Plaats reactie