Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 07 okt 2006 15:38

Ja je hebt gelijk er zijn mannen zat die niets van fietstechniek kennen, maar ( ik hoop dat ik nu geen horde vrouwen op mijn dak krijg) vrouwen zijn op dat punt meestal veel minder onderlegd. Krijgen er ook amper mee te maken he.
In ieder geval, dankzij mijn FM ben ik al redelijk in staat om mijn eigen fietsje te onderhouden, de versnellingen weer wat bij te regelen, en begin ik zowaar problemen te herkennen.
Dus jaja ik kom er wel. Begin het zelfs "plezant" te vinden.
En zoals ik bedoel, dat zijn toch dingen waar die giganten echt niet de tijd of de mensen voor hebben he.
Om verder over deze topic te gaan, vroeg ik bij salden of ze ook dameskaders , en  sturen hadden. En wat zoal. En of hij mij het verschil kon uitleggen. Pfff voelde mij net zo'n groen ding dat van mars geland was. Zo'n blik .  Dan durf je al geen verdere uitleg meer vragen.
Nee dank je feestelijk, ik ga daar waar ook ik als klant wordt behandeld. Ze gaven me echt het gevoel van dom wicht, neem jij nu  maar dit koopje hier en hou verder je mond.  Dat vind ik echt een houding die enkel op winstbejag uit is, en ik moet zeggen dat je die bij de meeste prijskrakers ziet. Kopen jongens en verder je mond houden.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 07 okt 2006 15:39

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 07 Oktober 2006

Quoten: Origineel geplaatst door ssss op 07 Oktober 2006

hoi,

Ben nog maar net een "bezeten " fietster". Vind het allemaal wel geweldig om te doen , maar van alles wat met techniek te maken heeft ken ik geen bal . ( jaja, 't is weer een vrouw ! )

maakt niets uit "ssss". Er zijn ook zat mannen die geen bal van fietstechniek weten. En met de tijd en wat interesse lukt dat ook jouw wel.

 Ik, zei de gek!
kiekeboe

eline
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:36

eline 07 okt 2006 15:41

Wat is wijsheid. Heb je twee linkerhanden dan zou ik mijn fiets kopen bij de fietsenmaker in de buurt. Niets is lulliger om bij een lokale fietsenmaker aan te kloppen voor service terwijl je spullen elders (oa. internet) hebt gekocht.
Ben je in staat om zelf aan je fiets te sleutelen dan kun je wel de prijs de doorslag laten geven omdat je dan niet terug hoeft te vallen op de kennis van de lokale fietsenmaker. Ik ken fietsenmakers die hun vingers helemaal niet branden aan fietsen die niet lokaal zijn gekocht en simpelweg zeggen dat ze je niet kunnen helpen.
 

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 07 okt 2006 16:15

ik snap er helemaal niks meer van ( heb 2 linkerhanden ook ) maar jullie lullen of 800 euro echt pinuts is op een fiets. Ik heb met de zelfde vraag geworsteld bij mij eerste fiets maar ik dacht toch echt van ja het kan me wat 800 euro bijbetalen voor een fiets voor een beetje service kan je heel wat boeken van kopen als je het zelf zou willen leren en die service buurt als je hem wegbrengt kost net zoveel als dat ik hem daar wel gekocht zou hebben.

maarja voor sommige mensen is 800 euro geen probleem voor het besteden van een fiets of verkiezen ( slechter * simpel of hoe je het dan ook wil zeggen ) onderdelen daarboven met service...ieder zijn keus hehe maar bij mij is 800 euro toch effe net teveel centjes om er zo ligt erover natedenken. ( salden heb ik geen idee trouwens hoor nooit geweest nooit gekocht )
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 okt 2006 18:03

Reken eens uit hoeveel uur je de FM voor je kan laten werken voor 800 euro. Het uur tarief is een euro of 30, dus je kan aardig wat onderhoud laten doen. Ga er gewoon naast staan als hij bezig is en kijk en vraag wat hij doet. Een derailleur afstellen van een nieuwe fiets stelt echt geen fluit voor, en hetzelfde geldt eigenlijk voor de hele fiets. Probleem is dat je net even moet weten wat je moet doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 07 okt 2006 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 Oktober 2006

Volgens mij gaat ook niet elke fm om de hoek elke fiets af fabriek helemaal nalopen en kontroleren. Bij math salden worden heel veel fietsen af geleverd en dan zal er dus wel regelmatig een tussen zitten die niet helemaal goed staat. Maar net wat ik al zei, ook mijn ridley was af fabriek niet goed in elkaar gezet en dat kwam ook pas tijdens de eerste tochten naar voren. Alleen ik had hem dus wel bij mijn eigen fm vandaan dus wel de service achteraf om alles weer goed te krijgen.


Ik werk parttime in een fietsenzaak om wat bij te verdienen naast mijn studie, maar de fietsen die we binnen krijgen, worden allemaal nagekeken.
In de fabriek worden ze namelijk bijna nooit fatsoenlijk afgesteld
Train ze!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 okt 2006 22:27

Ik heb een keer met M.S. zelf te maken gehad en ik vond het een ontzettende ... (subjectief oordeel)

Hij nam absoluut geen tijd om met je te praten en maakte een onsympathieke indruk op mij. Vanaf dat moment heb ik alles in Duitsland besteld, waar het veel goedkoper is en de service vaak goed is.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 okt 2006 22:37

Quote: Origineel geplaatst door Evers op 07 Oktober 2006
Ik werk parttime in een fietsenzaak om wat bij te verdienen naast mijn studie, maar de fietsen die we binnen krijgen, worden allemaal nagekeken. In de fabriek worden ze namelijk bijna nooit fatsoenlijk afgesteld



Dat is ook iets wat iedere FM minimaal moet doen , een fiets goed afgesteld afleveren aan zijn klant.
In de fabriek is het toch iets meer produktie gericht.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 okt 2006 01:31

Ben ik de enige die geen prijsverschillen van 800 euro ziet in mijn segment (als beginner ca 1200 euro)? Ik heb net een fiets gekocht bij een FM aanbevolen door een vriendin van me uit een fietsgekke familie. Als beginnend fietser zijn de kortingen volgens mij nog niet van die orde.
Ik ga ervan uit dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt en een paar jaar verder bent voor fiets 2 of 3 je inderdaad wel weet wat er te koop is en de afweging kunt maken tussen Salden en collega's en de locale FM.
Toen ik mijn fiets kocht heeft mijn eigen vriendin ook maar meteen een fiets gekocht, puur omdat het gevoel goed was en hij zowel voor mij als mijn vriendin de tijd nam om naar ons te luisteren wat we willen en ons op te meten voor de goede maat en afstelling van de fiets. Als er iets mocht zijn weet ik gewoon dat ik goed geholpen wordt door mijn FM en ik ook dan weer de spreekwoordelijke kop koffie krijg.In onze koopprijs zitten overigens ook drie beurten die je bij Salden vermoedelijk weer niet krijgt. Maakt het verschil alweer kleiner.
Ik ben van mening dat je als beginner op een juiste fiets moet zitten omdat met een verkeerde fiets de lol in het fietsen er nooit zal komen.
ps. Hoorde laatst dat in Bergen op Zoom oude frames opnieuw worden opgespoten en als nieuw worden verkocht. Iemand hier iets meer van gehoord? Als dit waar zou zijn dan is dat wel heel erg schofterig.

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 08 okt 2006 01:46

Mbt Salden, de service is dan misschien niet zo heel erg goed, maar ik kan het je wel aanraden er eens te gaan kijken! Deze maand is er nog 19 korting op fietsen, kleding (en volgens mij nog iets...). Het is er nu dan wel véél drukker, maar je krijgt dan ook wel een fikse korting. Ik ben eerst gaan kijken voor mijn fiets (Trek 5500) en de dag erna hem gaan halen. Eerste dag heel druk en meer gekeken dan wat advies gekregen eigenlijk. Desondanks vindt ik het niet erg. De dag erna hem gelijk gaan halen. Weer druk natuurlijk. Ook meer gewacht dan wat anders (toen moest ik effe lachen toen ik iemand zag die op een Gazelle ging zitten met Sora afmontage en hele lelijke kleurcombinatie, lol).
Ze hebben echt veel spul bij Salden staan, en ook overjarige modellen in de aanbieding, ook met de 19 procent btw. Denk dat de prijzen heel wat beter zijn dan bij de lokale fietsenmaker.... Als je een fiets wil gaan kopen moet je je eigenlijk alvorens laten informeren (dmv dit forum bijv.), dit kost je heel wat tijd.
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 08 okt 2006 14:14

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 07 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door Evers op 07 Oktober 2006

Ik werk parttime in een fietsenzaak om wat bij te verdienen naast mijn studie, maar de fietsen die we binnen krijgen, worden allemaal nagekeken.

In de fabriek worden ze namelijk bijna nooit fatsoenlijk afgesteld

Dat is ook iets wat iedere FM minimaal moet doen , een fiets goed afgesteld afleveren aan zijn klant. In de fabriek is het toch iets meer produktie gericht.

Jep! daarom had ik dat ook gepost omdat iemand er de veronderstelling had dat dat niet zo is.
Train ze!

Plaats reactie