Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Flarer Itali�

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 05 jan 2007 18:40

Flarer is idd een klein winkeltje maar ben je al eens in het magazijn geweest, daar hangt voor een klein kapitaaltje. Ik heb goede ervaring met flarer en ze zijn ook vriendelijk als we de winkel bezoeken. De prijzen voor pinarello zijn idd super daar kun je niet omheen, ik heb lokaal voor een f4.13 meer betaald dan een paris bij flarer!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 05 jan 2007 18:51

Amclassic,ik weet niet welke prijzen de lokale Italianen betalen bij Flarer en ook niet welke afspraken er gemaakt zijn bij een transactie... Nogmaals jij mag iets normaal vinden en verwachten, en je mag het desnoods wettelijk verplicht noemen. Maar wie gaat voor die 100 euro de rechtzaak aan?
Over Van Herwerden ben ik het volledig met je eens hoor... Ik heb al vaak getracht er een fiets te kopen, maar dat is heel lastig. ;-)
Pinaellogek,Mooie prijsvoorbeelden. En wat moeten we daar mee? Zegt niets over de prijs af fabriek, af importeur etc.  Ik kan op de Pinarello site niet vinden hoe ze werken met dealers, maar zie wel dat ze in Treviso een winkel hebben. Ben erg benieuwd wat de prijzen daar zijn... Het zou me verbazen als Pinarello direct met fietsenhandels werkt en dit niet via de groothandel doet maar ik laat me graag met de vlakke hand corrigeren ;-)
 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 09 jan 2007 18:00

Quote: Origineel geplaatst door 20veetee op 05 Januari 2007
Over Van Herwerden ben ik het volledig met je eens hoor... Ik heb al vaak getracht er een fiets te kopen, maar dat is heel lastig. ;-) Ik kan op de Pinarello site niet vinden hoe ze werken met dealers, maar zie wel dat ze in Treviso een winkel hebben. Ben erg benieuwd wat de prijzen daar zijn... Het zou me verbazen als Pinarello direct met fietsenhandels werkt en dit niet via de groothandel doet maar ik laat me graag met de vlakke hand corrigeren ;-)


Pinarello werkt als volgt: Pinarello > Importeur > fietsenzaak.
In Italië (vrij logisch) Pinarello > fietsenzaak.

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Januari 2007
Ach en met Herwerden heb ik bijna medelijden. Die rekenen de adviesprijs + opbouwkosten als je een offerte vraagt, dan doe je toch iets goed fout. Ik zou er pas een voet binnen zetten als het 15 korting (korting is eigenlijk een raar woord in deze, waarom is die adviesprijs zo heilig?) plus een fatsoenlijke service. Als je 10-15 van de adviesprijs afhaalt blijft er nog meer dan ruimte genoeg over om service te verlenen. Hoe denk je dat het kan dat al die FM is 10 of 15 korting geven aan leden van de lokale wielrenvereniging?




Bij me oude club kreeg ik korting van alle fietsenzaken (die me club sponsorde)
Herwerden doet daar niet als enigste...
Is wel hun eigen keuze, maarja.

Ben daar ook wezen kijken in Maart voor een nieuwe fiets, leek erop of er meteen verkocht wou worden. pfff
keek even rustig rond meteen verkoper voor me neus, wou voor de F4:13 gaan alleen ze hielden vast aan Adviesprijs, ook toen ik vroeg of er nog wat korting mogelijk was, 3400 of 4300euro is de adviesprijs ofzoiets ! met een baggere Centaur/Chorus afmontage Pardon!

Pas ging me broertje daar kijken of er nog wat leuks voor hem tussenstond, voor een nieuwe fiets ze waren zelfs te beroerd om even te kijken wat voor maat hij nodig had. Me broertje heeft inmiddels een Pinarello Galileo '07 bij Flarer besteld, precies dezelfde als bij Herwerden stond (die een '06 had staan) die bijna anderhalf keer zo duurder is. ('06 @ Herwerden rond de 2300 euro, zelfde in '07 ergens rond de 1100 euro bij Flarer)

Ik koop in iedergeval nooit meer wat bij Herwerden. (heb der van wel niet al te veel gekocht, gelukkig! overschoenen en een voedingsreep) Korting is daar zeker een raar woord.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 jan 2007 21:10

Quote: Origineel geplaatst door pinarellogek op 09 Januari 2007
Vandaag bericht van Flarer ontvangen en wel het volgende:da es sich bei dem Rahmenproblem um einen Produktionsfehler handelt, haben wir uns inzwischen mit Pinarello besprochen, um eine Lösung des Problems zu finden. Pinarello hat uns folgendes mitgeteilt: die Reklamation Ihres Rahmens wurde anerkannt und - so schnell wie möglich- gegen einen neuen Rahmen mit einer neuen 2007er Farbe ausgetauscht, damit ist das Problem für Pinarello erledigt. Wie Sie aus der Garantie für den Rahmen ersehen können, gehen die kompletten Transportspesen zu Lasten des Kunden. Wir haben Ihnen bereits angeboten, die Retourkosten bis in die Niederlande zu übernehmen, aber wir können nicht die gewünschten Arbeiten am Rahmen (Kürzen der Gabel, Planfräsen und Nachschneiden des Innenlagergewindes, Einbau des Innenlagers, Montage der Kabelzugführung) gratis ausführen.Wir hoffen, Sie können unsere Position in diesem Fall verstehen und erwarten die Überweisung des Betrages von 42.- € um den Versand des Rahmens dürchführen zu können.Er zit dus niets anders op dan toch het arbeidsloon te betalen, anders wordt mijn frame niet opgestuurd. Blijkbaar is de service in Italie anders als in Nederland. Ik hoef in ieder geval niet de verzendkosten te betalen.


Volgens mij heb je niets te klagen: je hebt aanzienlijk geld bespaart door bij Flarer te kopen, je krijgt een 2007 frame dus lijkt me die 42 euro te verwaarlozen


Ze verlenen wel degelijk service want die van mij hebben ze in 2005 gratis opgestuurd met een Pinarello wielershirt omdat de levering van de fabriek later dan de bedoeling was.

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 10 jan 2007 10:50

Zelfs als ik een nieuw 2007 frame krijg wat snel geregeld is vind ik dat ze het 1, beter moeten communiceren naar de klant en 2 ze consequent moeten zijn met het doorberekenen van de kosten naar de klant. En nogmaals ik heb nog nooit ombouwkosten hoeven te betalen en helemaal bij een fiets van 4500 euro verwacht ik toch wel dat dit een service van de FM mag zijn.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 10 jan 2007 12:37

Dat de communicatie tussen een lokale FM beter is dan een FM in het buitenland heb ik ook zeker overwogen, maar het prijsverschil was me te groot. Ik heb ze ook inderdaad gevraagd waarom bij mij wel verzendkosten in rekening worden gebracht en bij jou niet. Ik wacht op een reactie van ze.
Je hoort het wel, en laat me even weten aub wanneer jij wat van ze hoort of nog beter de fiets ontvangen hebt.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 12 jan 2007 18:26

Pinarellogek, heb jij al wat gehoord van Flarer over het versturen van je bolide of inmiddels de fiets al ontvangen. Ik heb een week na het verzenden van mn mail nog steeds niet gehoord namelijk!
Khoor het wel...
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 12 jan 2007 20:27

Als ik dit lees ben ik heel tevreden dat ik mijn fietsen koop bij een excellente lokale fietshandelaar.
Waarom toch al die miserie? Om 600 euro minder?  Jongens toch, die 600 euro krijg je terug in service en snelheid als je een goede handelaar hebt gevonden!!!!

Plaats reactie