Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Mijn toekomstige fiets?

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 15 apr 2007 23:59

ndertussen is het nog altijd wachten op de fiets, maar even Off-topic:
Ik ben een weekje gaan fietsen in de Provence. Een echt fietsparadijs, alleen het weer stak wat tegen. Zeker vergeleken met de tropische temperaturen hier in België. Maar goed, het was zeker de moeite! We hebben daar ook de Mont Ventoux beklommen. Ik deed er 1u26min over. We zijn vertrokken in Bédoin. Dus de kant die de profrenners in de toer ook rijden: 21,6km lang en 7,6 stijgingspercentage gemiddeld denk ik. Zijn er nog forummers die de berg al beklommen hebben? En in welke tijd? Ik ben wel eens benieuwd...
Zomerse groeten,
Sjoen

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 16 apr 2007 00:15

Beetje off-topic hier, maar heb de Ventoux in 2005 2x beklommen ook venuit Bedoin. Was toen beginnend racefietser en voor de Ventoux ongetrained. Heb het uiteindelijk zwoegend volbracht in 1 uur 55 minuten. Dat was de tweede keer, de eerste keer veels te snel gestart en mezelf schromelijk overschat. Toen uiteindelijk over de 2 uur over gedaan in werkelijke tijd. Daadwerkelijke fietstijd was toen korter (1 uur 53 minuten), maar moest echt een paar keer stoppen om de hartslag onder controle te krijgen en mezelf rust te gunnen. Dat was geen pretje, met nu veel meer kilometers in de benen en meer kracht in de pootjes ben ik benieuwd waar ik nu op uit zou komen. Ik gok ergens rond de 1:45.
Heb je in de Provence ook de Gorges de la Nesque (spelling correct? vast niet....) gefietst? Erg fraai...
You can never be too Specialized

chalita
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 dec 2004 20:59

chalita 16 apr 2007 00:19

ik heb in OKTOBER een COLNAGO C50 besteld bij mijn fm.de kleur uitgekozen en dat werd de kleur RB07 rabobank kleur voor 2007. alles goed en wel besteld en er werdt mij verteld dat ik uiterlijk eid februari wel kon fietsen. de kerst kwam eraan en de maand januari ging voorbij en toen eindelijk februari ik belde de fm en vroeg hoe het er mee stond hij zij me contact te zoeken met de importeur de firma Codagex. die zijde dat het frame een 62cc. niet op voorraad was en gemaakt moest worden en dat er ongeveer 6 weken bij kwamen . o.k wat moet je dan wachten maar weer. maart kwam en ging voorbij april op de kalender 6 maanden later en wat denk je de fm belt me dat hij news heeft van codagex ze hebben hem een mailtje gestuurd met de vraag welke kleur de fiets moest worden omdat de wegrenners de kleur rb07 niet mooi vonden werdt er snel een nieuwe kleurschema gespten en door de heren goed bevonden. de kleur rb07 was toen alleen nog op de veldcrossfietsen te zien. goede service van Codagex dacht ik nog en mijn fm en ik besloten om tot de nieuwe kleur voor 2007 te kiezen. twee weken later de fm belt dat het frame binnen is het is dan 6 maanden later........................en wat denk je in welke kleur hij was gespoten.......RB07was blijkbaar iets mis gegaan blijf dan maar eens rustig.ik kreeg van de firma Codagex en tegoedbon om mijn fiets na het seizoen oktober over te laten spuiten in de nieuwe kleur 2007 of 2008.al met al een hele bevalling het kopen van een colnago.het spuiten gebeurd trouwens in belgie.ik heb nu al weer een paar honderd kilometer gereden en ben alles al weer bijna vergeten maar hou me hart vast voor eind oktober als ik mijn frame weer in moet leveren en dan maar afwachten in welke kleur hij dan weer terug komt.
 
 
 
 
 
 

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 16 apr 2007 13:22

@chalita,
Dat is inderdaad nog veel erger! Ik snap niet hoe dat allemaal kan gebeuren! Ik wacht ondertussen ook wel al meer dan 4 maanden. Normaal -als ik kan voortgaan op de fm zijn woord- zou de fiets vrijdag moeten geleverd worden. Ik hoop dat hij hem snel kan monteren en dat ik er in het weekend mijn eerste ritje mee kan maken. We zullen zien...

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 25 apr 2007 19:25

En ondertussen is 20 april ook al gepasseerd...
Sjoen

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 30 apr 2007 14:38

Ik ben aan het twijfelen of de fietsenmaker wel 20 april van dit jaar bedoelde. Ik ben het echt kotsbeu. We hebben ondertussen al veel mooie ritjes gereden en telkens hoopte ik om met de Storck te kunnen rijden. Maar tot op heden nog steeds geen nieuwe fiets. De schijterij krijg ik ervan. Straks is het seizoen voorbij en heb ik hem nog steeds niet. Ik kan inderdaad misschien al eens kijken naar de 2008 modellen...Niet leuk...

Plaats reactie