Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trekkingfiets, wat is wijsheid

renes
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2006 18:00

renes 27 dec 2006 18:09

Hallo allemaal, advies nodig hier.
Ik ben op zoek naar een mooie sportfiets waar ik lekker op kan fietsen zowel op de weg als op onverharde paden etc. (schelpen enzo). Na wat rond gekeken te hebben denk ik dat een hybridecross/atb wat voor mij is. 28 in velgen, banden voor op de weg en licht off-road werk. fijn stuur etc. Nou, zit ik in de richting van een aantal fietsen. Zo heb ik voor 500 euries een mooie Cube LTD terra line zien staan (www.cube-bikes.nl). Lijkt me een mooie fiets om mee te beginnen, zitten volgens mij degelijke materialen en mechanieken op etc. Van Gazelle heb je een vergelijkbare fiets de XR serie, ook leuke fietsen, maar iets duurder met de zelfde shimano mechanieken. Batavsu heeft ook wel wat maar die heb ik nog niet in real life gezien. Zijn dit goede modellen voor een beginnende fietser die gewoon wil trappen en lekker moe wil worden zonder gezooi erom heen? Welke merken en typen kan ik nog meer meenemen in mijn afweging? Wie het weet mag het zeggen.
Bij voorbaat dank,
René

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 29 dec 2006 09:02

Wat is je budget..?
Hoevaak ga je er mee fietsen?

De Jan Janssen. Alleen dan nog een paar andere banden erop!
Jan

Mijn vader rijdt nu al 5 jaar met een Santos Trekking fiets.
Santos TravelMaster

Ik weet niet waar je woont, maar mijn FM heeft dit
De kleurstelling vind ik niks
Hybride

Zelf heb ik gewoon een ATB gekocht, en er een paar Semi-Slicks op laten leggen.

renes
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2006 18:00

renes 29 dec 2006 13:45

Ik wil max. 600- uitgeven. Dan heb je een redelijk frame met duore afmotage bij de meeste fietsen. Bij sommige merken v-brakes bij andere hydraulisch. Gudereit fietsen vindt ik ook mooie fietsen. Denk dat het Gudereit of Cube zal worden.

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 29 dec 2006 21:47

600, Dat lukt waarschijnlijk wel !

Maar dan komen er ook nog kleding, helm, schoenen, pedalen bij...

renes
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2006 18:00

renes 30 dec 2006 11:08

kleding en schoenen heb ik al. dus dat scheelt weer. Toch zit ik ook te denken aan een goede tweede hands om daar eerst mee te beginnen. Scheelt me in eerste instantie ook geld. Kan ik later altijd nog een goede nieuwe kopen.

Keuzes, keuzes, keuzes....het blijft moeilijk.

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 30 dec 2006 19:50

2e hands hybrides, zijn er niet veel...

Ik denk dat je met bijv. een cube heel veel plezier zult hebben

Of Gazelle , zoals je al zei. Maar toch niet super prijzig
Gazelle

Snel Tweewielers:
600 euro, Deore afmontage
Snel

Een fiets kiezen als je niet super veel geld hebt, blijft moeilijk

Plaats reactie