Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 nov 2010 19:16

triatleethans schreef:Ik heb nooit geen tape nodig om de gels aan te frame te plakken want ik ben een van de weinige die de gels stopt in een klein "toeristentasje'van stof die ik om heb tijdens de lange
Wedstrijden ( Ironmanafstand )
Gels op het frame plakken leveren mij irriaties op omdat de randen van de gels langs mijn knieén schuren
De gels kan ik zonder probleem zelfs in earohouding uit mijn toeristentasje halen
Bidons heb ik achter mijn zadelpen zitten en dat is een X-Lab Sonic wing en ook earodynamisch verantwoord omdat mijn benen ervoor zitten
Drinken pakken gaat makkelijk verder heb ik een tooltje in de bidinhouder waarin de gaspatronen en de houder vast geschroeft worden
Als laatse neem ik een reservetube mee die onder de houder vast gemaakt wordt zonder tape trouwens en daarmee kan ik vooruit zonder ook maar een stuk tape te hebben gebruikt
Fiets is een Cervelo P 3 carbon waarvoor de X-lab Sonic Wing special is voor gemaakt

http://triatleethans.web-log.nl/photos/ ... 0007_2.jpg



Helemaal géén gels gebruiken is nog gemakkelijker ;) Of een race suit met rugzakjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

triatleethans
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:41

triatleethans 21 nov 2010 19:55

@Casran
Heb jij de Ironman van Hawaii volbracht zonder voeding ???
Ik gebruik bij de Lange afstand Powerbar gels en die bevallen mij uitstekend

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 21 nov 2010 20:03

SuperGrover1 schreef:
Elboutero schreef:Nieuwe brommer voor de patser des huizes:

....................

Stevens Crono met Ultegra afmontage


beetje late reactie, zie hem nu pas.
errug mooie fiets Elboutero, bevalt ie?

en laat die andere fiets eens zien?

en mag ik die Munich DVD een keer lenen? :)


De patser des huizes ben ik uiteraard niet, maar dat is mijn vriendin ;) De Fiets bevalt haar erg goed!

De andere fiets waarvan je een wiel op de foto ziet is denk ik haar Red Bull Carbon flyer (die staat wel in het red bull topic).......de Easton EA 90 aero wielen hebben we alleen niet meer omdat binnen twee maanden hiervan driemaal een spaak doormidden gebroken is. Deze zijn vervangen door Dura Ace wielen (met dank aan de geweldige service van Rose!)

Wat betreft die DVD....ik wist niet eens dat ik deze had, zo eens even gaan uitzoeken of deze wel van mij is :D
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 22 nov 2010 18:49

Sander B schreef:Kenners,

Ik zit te dimdammen tussen de Stevens Crono 2011 en de Cervélo P2 2010.
Framerprijzen liggen in dezelfde prijsklasse (Stevens nog iets voordeliger.)


Het is de P2 geworden voor een mooi prijsje.

Iemand hier mss een idee hoe je een bidonrekje achter je zadel kan plaatsen.
Ik had er al 1 van Profile Design die je aan je zadelrails vast moet maken maar dat gaat bij de P2 dus niet.

x wing
Maar dat vind ik wel een prijzige oplossing.

Achter het zadel leek mij de meest aero oplossing om 1.5L mee te nemen.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 22 nov 2010 19:49

wellicht een tacx houder? Deze plaats je ook achter het zadel en past misschien wel op een P2. T is iedergeval het proberen waard voor 8,00 euro. Echter zitten daar geen bidonhouders bij. Enig nadeel is dat je een bidon kan verliezen. (is me wel eens overkomen)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 22 nov 2010 20:25

hmmm, Afbeelding
Ook nog een aardige oplossing samen met een bidon op de gewone plek op het frame.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 22 nov 2010 20:51


casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 nov 2010 00:51

triatleethans schreef:@Casran
Heb jij de Ironman van Hawaii volbracht zonder voeding ???
Ik gebruik bij de Lange afstand Powerbar gels en die bevallen mij uitstekend



Tijdens het fietsen heb ik welgeteld 2 gelletjes genomen. Alle voeding op de fiets kan je gewoon vloeibaar nemen (dus in je drinkbussen). Destijds deed ik de 150km fietsen van Powerman Zofingen zonder enige gel, alles drinkbaar.

Voor triatleten zijn tijdritframes met mogelijkheid voor het monteren van 2 bidonhouders aanraders, vind ik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 nov 2010 11:51

Auke schreef:camelbak tshirtje?


Die lijkt me wel erg handig. Voor monstertijdrit komend jaar of veldrijden momenteel.
Is die ook ergens voor fatsoenlijk prijsje te koop?

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 23 nov 2010 12:49

mister_arby schreef:
Auke schreef:camelbak tshirtje?


Die lijkt me wel erg handig. Voor monstertijdrit komend jaar of veldrijden momenteel.
Is die ook ergens voor fatsoenlijk prijsje te koop?


Koopje, indien je maat:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=46454
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 23 nov 2010 13:11

mister_arby schreef:
Auke schreef:camelbak tshirtje?


Die lijkt me wel erg handig. Voor monstertijdrit komend jaar of veldrijden momenteel.
Is die ook ergens voor fatsoenlijk prijsje te koop?


Voor de MTR van volgend jaar neem ik zo'n camelbak tshirt. Past mooi strak onder het snelpak. De gelletjes gaan onder de broekspijpen.... Alhoewel, misschien prop ik mijn aerobidon wel vol met gel en isostar-concentraat om het dan in de maag te verdunnen met een hoeveelheid water uit de camelbaktshirt. Denk dat ik vorig jaar met de MTR toch wel een halve minuut heb laten liggen door geklungel met gelletjes, aannemen bidons, etc. En heb nu ook wel geleerd dat concentratie en focus een van de belangrijkste dingen is van tijdrijden.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 nov 2010 20:03

frenkie schreef:
Koopje, indien je maat:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=46454


Helaas een paar maten te groot, aangezien ik denk een S/M nodig te hebben.
Auke schreef: Voor de MTR van volgend jaar neem ik zo'n camelbak tshirt. Past mooi strak onder het snelpak. De gelletjes gaan onder de broekspijpen.... Alhoewel, misschien prop ik mijn aerobidon wel vol met gel en isostar-concentraat om het dan in de maag te verdunnen met een hoeveelheid water uit de camelbaktshirt. Denk dat ik vorig jaar met de MTR toch wel een halve minuut heb laten liggen door geklungel met gelletjes, aannemen bidons, etc. En heb nu ook wel geleerd dat concentratie en focus een van de belangrijkste dingen is van tijdrijden.


Lijkt me ook wel erg handig. Niks geen bidons meer achter m'n zadelpen en ingewikkeld doen met erin en uit halen.
Kan er in de camelbak alleen water of kun je daar ook gewoon oplosmiddeltje in doen?

Plaats reactie