Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 23 nov 2010 23:45

mister_arby schreef:
frenkie schreef:
Koopje, indien je maat:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=46454


Helaas een paar maten te groot, aangezien ik denk een S/M nodig te hebben.
Auke schreef: Voor de MTR van volgend jaar neem ik zo'n camelbak tshirt. Past mooi strak onder het snelpak. De gelletjes gaan onder de broekspijpen.... Alhoewel, misschien prop ik mijn aerobidon wel vol met gel en isostar-concentraat om het dan in de maag te verdunnen met een hoeveelheid water uit de camelbaktshirt. Denk dat ik vorig jaar met de MTR toch wel een halve minuut heb laten liggen door geklungel met gelletjes, aannemen bidons, etc. En heb nu ook wel geleerd dat concentratie en focus een van de belangrijkste dingen is van tijdrijden.


Lijkt me ook wel erg handig. Niks geen bidons meer achter m'n zadelpen en ingewikkeld doen met erin en uit halen.
Kan er in de camelbak alleen water of kun je daar ook gewoon oplosmiddeltje in doen?


Tuurlijk kun je er ook gewoon extran of andere oplosvoeding ingooien, het is alleen dat je het daarna wel goed schoon moet maken om schimmelvorming te voorkomen. Veel 40+ ers in de MTR reden met een camelbak onder hun rug. Weet niet of je het in de triathlonwereld ook veel ziet. Daar zie je ook regelmatig zo'n profiledesign speedbottle tussen het ligstuur in.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 25 nov 2010 21:51

C a s r a n schreef:
triatleethans schreef:@Casran
Heb jij de Ironman van Hawaii volbracht zonder voeding ???
Ik gebruik bij de Lange afstand Powerbar gels en die bevallen mij uitstekend



Tijdens het fietsen heb ik welgeteld 2 gelletjes genomen. Alle voeding op de fiets kan je gewoon vloeibaar nemen (dus in je drinkbussen). Destijds deed ik de 150km fietsen van Powerman Zofingen zonder enige gel, alles drinkbaar.

Voor triatleten zijn tijdritframes met mogelijkheid voor het monteren van 2 bidonhouders aanraders, vind ik.


Casran,
Op wat voor een fiets ga jij volgend seizoen rijden.?
Ik vraag dit omdat ik je huidige fiets te koop zag staan op een Belgiës site.
blijft het Cervelo of wordt het iets anders?
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 25 nov 2010 23:47

Auke schreef:
Tuurlijk kun je er ook gewoon extran of andere oplosvoeding ingooien, het is alleen dat je het daarna wel goed schoon moet maken om schimmelvorming te voorkomen. Veel 40+ ers in de MTR reden met een camelbak onder hun rug. Weet niet of je het in de triathlonwereld ook veel ziet. Daar zie je ook regelmatig zo'n profiledesign speedbottle tussen het ligstuur in.


Triathlon zie je camelbak niet of nauwelijks. Lijkt me bij het lopen toch minder handig en bij zwemmen natuurlijk onmogelijk. Maar bij een hele triathlon zou ik wel de tijd durven nemen om camelbak op de zadelen.
Aangezien ik nog geen hele triathlons doe is dat voor mij voorlopig nog niet van toepassing.
Zo'n profile design ding tussen je stuur zie je inderdaad wel veel, maar dat vind ik zelf niks. Ziet er ook niet uit. Dan liever bidons achter m'n zadel.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 26 nov 2010 09:46

mister_arby schreef:
Auke schreef:
Tuurlijk kun je er ook gewoon extran of andere oplosvoeding ingooien, het is alleen dat je het daarna wel goed schoon moet maken om schimmelvorming te voorkomen. Veel 40+ ers in de MTR reden met een camelbak onder hun rug. Weet niet of je het in de triathlonwereld ook veel ziet. Daar zie je ook regelmatig zo'n profiledesign speedbottle tussen het ligstuur in.


Triathlon zie je camelbak niet of nauwelijks. Lijkt me bij het lopen toch minder handig en bij zwemmen natuurlijk onmogelijk. Maar bij een hele triathlon zou ik wel de tijd durven nemen om camelbak op de zadelen.
Aangezien ik nog geen hele triathlons doe is dat voor mij voorlopig nog niet van toepassing.
Zo'n profile design ding tussen je stuur zie je inderdaad wel veel, maar dat vind ik zelf niks. Ziet er ook niet uit. Dan liever bidons achter m'n zadel.


Zo zie je dat ieder zijn eigen mening heeft. ikzelf vindt de aquacell (de bidon tussen het ligstuur) ideaal. ten eerste en belangrijkste argument: omdat het mij meer doet drinken dan dat ik de bidon moet nemen tussen of achter mij. Uiteindelijk blijf je ook in positie tijdens het drinkmoment. Dat argument is waarschijnlijk minder belangrijk.
Een camelback lijkt mij voor triatlon (en zeker op lange afstand) irritant. Je kunt tenslotte toch niet genoeg meenemen als het voor 180km is. Ik zie me ook niet met 3kg op de rug extra de tocht te volbrengen. Heb je trouwens toch bidonhouders nodig om bevoorradingen te kunnen aannemen.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 26 nov 2010 11:44

Trifox schreef:Zo zie je dat ieder zijn eigen mening heeft. ikzelf vindt de aquacell (de bidon tussen het ligstuur) ideaal. ten eerste en belangrijkste argument: omdat het mij meer doet drinken dan dat ik de bidon moet nemen tussen of achter mij. Uiteindelijk blijf je ook in positie tijdens het drinkmoment. Dat argument is waarschijnlijk minder belangrijk.
Een camelback lijkt mij voor triatlon (en zeker op lange afstand) irritant. Je kunt tenslotte toch niet genoeg meenemen als het voor 180km is. Ik zie me ook niet met 3kg op de rug extra de tocht te volbrengen. Heb je trouwens toch bidonhouders nodig om bevoorradingen te kunnen aannemen.


Dit vind ik inderdaad ook de handigste oplossing:
[img=http://www.bike24.net/images/products/p042577.jpg]

Gebruik ik voornamelijk voor de kwart triathlon's.
Langer (nog niet veel gedaan) doe ik er een extra bidon op het frame bij.

Bij hele triathlon's zou ik gaan voor 3 a 4 bidon's.
1 bij het stuur
1 of 2 op het frame
1 a 2 achter het zadel
Tijdens hele triathlons kun je vaak makkelijk een bidon wisselen bij een verversingspost.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 26 nov 2010 12:05

Iemand ervaring met het Selle Italia SLR T1 zadel?

Ik wilde 'm kopen omdat het me wel fijn lijkt als de neus wat zachter is bij een 'liggende' houding voorover.

Maar toen ik 'm in de handen had vond ik 'm vrij lomp over komen:
Behoorlijk breed en groot zadel.

Ik heb nu het smalste zadel van SMP en dat bevalt goed.

Niemand last van schuurplekken omdat die T1 te breed is?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 26 nov 2010 20:25

SLR T1 vind ik een prima zadel, 2 van m'n 3 fietsen zit ie op en ik zoek er nog een voor de winterfiets.
De iets bredere neus gebruik ik juist veel; ik zit relatief voorop en gebruik de achterkant maar heel zelden.
't Is een inkoppertje, maar toch; niets is zo persoonlijk als een zadel, dus niet iedereen hoeft dezelfde ervaring ermee te hebben.
Overigens heb ik zowel de iets oudere (glimmende) als de nieuwe uitvoering, en beide bevallen me prima.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

skater-nh
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mar 2010 09:38

skater-nh 27 nov 2010 21:00

Hier de eerste plaatjes van project uit china,

na de kerst maar is opbouwen. via mp al 10 speed shifters weten te bemachtigen. eind resultaat volgt

[img=http://img140.imageshack.us/img140/4782/sl372167.jpg]

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 27 nov 2010 21:40

Puik!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 nov 2010 21:48

skater-nh schreef:Hier de eerste plaatjes van project uit china..


Erg gaaf, 'strak' kleurenschema en belettering, wat prima past bij het type frame/fiets. Veel succes met de verdere opbouw!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 dec 2010 13:10

Brute bak van 7kg!

Afbeelding

Meer info: klik

drst
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2010 00:40

drst 04 dec 2010 15:55

Zeker brute bak! Nu nog plattere 'bidonboutjes'. ;-)

Plaats reactie