Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

nampus
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:09

nampus 24 feb 2019 16:19

Waarschijnlijk heeft de gene die de advertentie geplaatst heeft de fiets nog nooit in het echt gezien en een andere advertentie door Google translate gehaald.
Woorden als zijwieltjes en kijk keo pedalen duiden sterk op een gevalletje Google translate.
Waarschijnlijk is de 'verkoper' uit op een aanbetaling en zal je de fiets nooit in het echt te zien krijgen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 24 feb 2019 19:22

Idd oplichting

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 feb 2019 21:53

Kijk KEO titanium pedalen, :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 feb 2019 21:57

Kom op, aan de muur op de achtergrond en de lichtval kun je toch zo zien dat deze fiets helemaal niet in NL staat.

Gewoon een scammert die een stel foto's van een of ander triathlonforum heeft geplukt.

Die Zipps zien er niet uit als Chineesjes trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 25 feb 2019 12:35

En hij heeft pas twee weken een account op marktplaats dat is sowieso erg verdacht

Crazybiker75
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:10

Crazybiker75 02 mar 2019 20:01

Laat dit ook gaan. Reageert nergens op. Kijk wel verder naar een mooie p2 of p3. Denk dat ik maat 51 moet hebben met mijn 177 cm en 80,5 cm binnenzijde van mijn benen.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 04 mar 2019 10:44

Crazybiker75 schreef: 02 mar 2019 20:01 Laat dit ook gaan. Reageert nergens op. Kijk wel verder naar een mooie p2 of p3. Denk dat ik maat 51 moet hebben met mijn 177 cm en 80,5 cm binnenzijde van mijn benen.
Die binnenbeen lengte is bij een P2/P3 nu juist niet zo heel interessant, belangrijker is de zadel naar stuur drop. Ik ben zelf 1.78cm en kan met een standaard P3 (3T Aura Pro stuur) in maat 54 eigenlijk niet laag genoeg komen voor mijn gewenste fit. Daarom ga ik wisselen naar een Tririg Alpha X stuur. Andersom kan het natuurlijk ook zo zijn dat je met een 51cm juist met een spacer toren rijdt als je liever wat hoger zit.

Seppeloris
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08

Seppeloris 06 mar 2019 14:54

Ik heb mijn stoute schoenen aangedaan en het eens geprobeerd. Woont na 1 jaar in Nederland te hebben gewerkt terug in Ierland. Krijg deze reactie 😁

Hallo,

Ik hoop dat je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn fiets en omdat ik het erg druk heb en om ongemakken te voorkomen, wil ik de fiets verkopen via het eBay-aankoopprogramma.
Ik heb voor deze service gekozen zodat toekomstige eigenaren kunnen zien en testen wat hij koopt. De transactie wordt begeleid door het eBay-inkoopprogramma. Zoals ik denk dat je weet werken ze als een neutrale derde partij, een escrow-service. Ik zal alle verzendkosten betalen. Maak je geen zorgen. U betaalt alleen de prijs die we hebben afgesproken. Het verzendproces duurt ongeveer 2-3 dagen. U krijgt de fiets rechtstreeks afgeleverd op het door u opgegeven adres. Ik hoop ook dat u het eens bent met de prijs, want iedereen probeert me zwakke aanbiedingen te doen. Ik verzeker u nogmaals dat de fiets in een zeer goede staat verkeert en geen verdere investeringen vereist. Omdat ik heel goed begrijp dat je moet zien voordat je koopt, krijg je ook het retourbeleid (via eBay krijg je de mogelijkheid om de fiets binnen 15 dagen terug te brengen als je iets niet bevalt), op mijn kosten, zeker .

Je hoeft niet op eBay geregistreerd te zijn. Ik heb alleen uw volledige naam en exacte adres nodig voor bezorging (straat, regio / stad, postcode, telefoonnummer) en ook uw e-mailadres. Ik zal je gegevens doorsturen naar eBay voor het vastleggen van de transactie en zij zullen contact met je opnemen om alle details betreffende de transactie voor verkoopaankoop te bevestigen (gedetailleerde instructies over transport, levering, betaling).

Ik waardeer uw interesse in het kopen van mijn fiets.

Vriendelijke groeten,


Wel degelijk een oplichter

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 mar 2019 17:26

Wel een beleefde oplichter ;) :winkthumb:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 06 mar 2019 21:10

Je pikt die er echt easy tussen uit hoor. Redenen hierboven al genoemd, de letterlijke vertaling in de advertentie uit het Engels is te duidelijk.. Belachelijke remkracht. Nou, zo heel hard remmen die Magura's nu ook weer niet.

Ik kocht mijn tweede P5 FRAMESET voor 1750 euro, en ik vond al dat ik een koopje had. Fiets in deze configuratie gaat m.i. echt wel over de 3k heen. Richting de 3,5

Crazybiker75
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:10

Crazybiker75 09 mar 2019 10:11

Die uit Ierland had ik ook gezien. Advertentie stond op Marktplaats en de persoon stond geregistreerd in Maastricht ofzo. Ik heb gereageerd en kreeg bericht of ik de deal wilde sluiten en dat hij de fiets op zou sturen uit Ierland en ik mocht de fiets 2 weken proberen etc. Niet tevreden dan terug sturen op zijn kosten. Ik reactie sturen van dat de fiets toch in Nederland stond? Hij reageerde terug van had al gezegd dat ik na een jaar gewerkt te hebben terug was gegaan naar Ierland. En of ik de deal nu wel even wilde sluiten! Ben niet gek dus heb gezegd dat ik afhaakte. Vond hij jammer. Nou ik niet. Geld kwijt en geen fiets zeker 😂.

Crazybiker75
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 okt 2017 10:10

Crazybiker75 09 mar 2019 10:17

wmc schreef: 04 mar 2019 10:44
Crazybiker75 schreef: 02 mar 2019 20:01 Laat dit ook gaan. Reageert nergens op. Kijk wel verder naar een mooie p2 of p3. Denk dat ik maat 51 moet hebben met mijn 177 cm en 80,5 cm binnenzijde van mijn benen.
Die binnenbeen lengte is bij een P2/P3 nu juist niet zo heel interessant, belangrijker is de zadel naar stuur drop. Ik ben zelf 1.78cm en kan met een standaard P3 (3T Aura Pro stuur) in maat 54 eigenlijk niet laag genoeg komen voor mijn gewenste fit. Daarom ga ik wisselen naar een Tririg Alpha X stuur. Andersom kan het natuurlijk ook zo zijn dat je met een 51cm juist met een spacer toren rijdt als je liever wat hoger zit.
Vindt zo'n spacer toren niet mooi maar ik wil ook niet een te groot frame of te klein natuurlijk. En dat Tririg stuur en remmen staan ook op mijn verlanglijstje als ik een p2/3 heb.

Plaats reactie