Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

jurjenvos
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2011 18:10

jurjenvos 01 jun 2011 23:56

wezep schreef:Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 14 Januari 2007


hey heb zonet mijn tt fiets verkocht de hierboven (time) vermelde
en nu vraag ik mij af wa zou ik doen zou ik doen voor 2000 euro de kader p3 kopen van cervelo of zou ik iets anders kopen van tt kader
ps de groep heb ik thuis al en het stuur ook .graag wat raad wat zijn goede aero tt kaders

Als jij voor 2000 euro een P3C van Cervelo kunt kopen dan zal ik dat zeker doen. denk niet dat je voor dat bedrag een beter frame zult vinden.


de ridley dean TT
Wie niet waagt wie niet wint

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 03 jun 2011 19:00

Mogelijk niet 100% een tijdrit fiets, maar ik heb mijn Cervelo S2 "omgebouwd" voor de aankomende halve triathlon

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De aanpassingen:

Deda Elementi parabolica uno (alleen voor de naam zou je hem al kopen ;-)
Cervelo Aero omkeerbare zadelpen (daarvan krijg je ipv een 73 graden een 76 graden hoek van de theoretische Zadelbuis)
Mijn normal bidonhouders eraf en een profile design achter het zadel gepositioneerde hiervoor in de plaats.

Ik ben nog aan het testen voor wat betreft het zadel. ik heb nu mijn nieuwe MTB zadel erop zitten(selle italia sl xc), heeft wat meer demping tov. de 135g selle italia SLR. maar een definitieve oplossing moet nog komen.

Wensen lijstje.
ca. 50mm carbon/alu wielset (cosmics/kuipers/ SRAM S60)
een dieper liggende opzetstuur (nu zit de buis bovenop het stuur, bij die zou hij eronder moeten komen.)
Aero drinkbus tussen het ligstuur
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 jun 2011 21:48

Je bent zo gek nog niet Henkie! Mooie fiets, en op deze manier multifunctioneel.


Overigens kreeg ik vandaag via een FM in Helmond, die dit merk, voor zover ik heb begrepen, gaat verkopen, de volgende fiets in het vizier:

[IMG=http://img98.imageshack.us/img98/1552/unovelo.jpg][/IMG]

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 03 jun 2011 22:41

Beste forumleden,

Ik heb nu voor en achter op mijn P2 Kuiper full carbon 85 mm wielen. Ik zit er toch aan te denken een diskwiel aan te schaffen. Hoe groot is het voordeel dat ik daarmee kan behalen. Bv. op een tijdrit van 20 km waar ik tussen de 43-45 km/u rij. Kan dit voordeel +/- 10 seconde bedragen of is hier niets zinnigs over te zeggen?

Gr. Vincent Vis

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jun 2011 16:55

Robbebopper schreef:Je bent zo gek nog niet Henkie! Mooie fiets, en op deze manier multifunctioneel.


Overigens kreeg ik vandaag via een FM in Helmond, die dit merk, voor zover ik heb begrepen, gaat verkopen, de volgende fiets in het vizier:

[IMG=http://img98.imageshack.us/img98/1552/unovelo.jpg][/IMG]


Jak, das een een lelijke. Ieder zijn ding maar om het maar s plat te zeggen: de broek gaat er niet van bollen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 jun 2011 17:40

Alleen de stickers op de wielen maken het een druk geheel. Verder vind ik het een mooie fiets.

Overigens, gaat jouw broek ooit bollen bij een fiets?

cmc24
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2010 18:03

cmc24 04 jun 2011 21:01

[/quote]

: de broek gaat er niet van bollen.[/quote]


hahaha! Leuke quote.

Ik vind de fiets wel supermooi.
BeOne Rosso

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 jun 2011 22:41

Superlelijke balhoofdsectie. En dat voorwiel kan ook wel met de helft van de spaken minder... Overall plaatje vind ik best leuk.

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 04 jun 2011 23:59

Vraag is ook maar of deze fiets in het echt bestaat, want dit is een computer render.

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 05 jun 2011 00:22

Voor de afwisseling hier een oud tijdritbeest (recentelijk opgeknapt). Fiets heb ik een aantal maanden geleden gekocht in prima staat en al afgemonteerd met Athena maar ook voorzien van een enorm lelijk driehoekig profile triathlon stuur (staat op marktplaats). Die maar vervangen door wat smakelijkers van Cinelli en Scott. Shamal voorwiel is misschien een jaar of twee te modern voor de fiets maar het staat wel mooi :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door carabo op 09 jun 2011 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 05 jun 2011 01:00

Ai, mijn ogen doen pijn :D

Frame voldoet niet meer aan huidige UCI normen maar dat boeit niet. Enige jaren geleden een dergelijk gedoken Gazelle frame weg gedaan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 05 jun 2011 21:16

Om een beeld te scheppen de aero zadelpen gemonteerd met een hoesje erom, disc ingestoken en eventjes een foto geschoten...
Lijkt niet verkeerd :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Er komt een Vision trimax semi geintegreerd tijdritstuur op met R bend, en ik hoop op een set ffwd f9r wielen over een niet al te lange tijd.
Het frame gaat zwart gespoten worden, dan valt die hoes niet zo op en ik ben dat wit (en wat beschadegingen) wel zat.
mijn Flickr

Plaats reactie