Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 aug 2009 00:21

Heel mooi exemplaar, Menno (enkel die CSC-sticker er laten afhalen!). En... [typische forumvraag] waar is je helm??[/typische forumvraag] :)

Blijkt overigens dat de P2 kleurstelling van dit jaar echt wel controversieel is. Sommigen, zoals ik en nog een paar mensen, vinden het een prachtige kleurstelling, de mooiste van het Cervélo-gamma; anderen vinden het zilver-rood tegenvallen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 18 aug 2009 00:28

Die diepe H3;s zijn echt ruig.

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 18 aug 2009 15:31

@ mister arby

Je kunt idd niet al je vingers kwijt op de rem maar met twee of drie vingers kun je hard genoeg remmen. Bovendien moet je het gas gewoon openhouden ;) Remmen op een triathlonfiets doe je net voor de balk in het parc fermee ;)

Die diepe Hed3 wielen zijn inderdaad mooi maar vangen vrij veel wind. Daarnaast zijn ze ook aardig aan de prijs. Maar mooi zijn ze zeker! Persoonlijk prefereer ik gewoon hoge velgen (zipp) heb wel gereden met Hed3 in het verleden.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 aug 2009 15:50

H3 schreef:Je kunt idd niet al je vingers kwijt op de rem maar met twee of drie vingers kun je hard genoeg remmen. Bovendien moet je het gas gewoon openhouden ;) Remmen op een triathlonfiets doe je net voor de balk in het parc fermee ;) ...



Tja, daar zeg je zoiets, waarom remmen daar? :D Zondag ben ik aan +20km/u van mijn fiets gesprongen en de fiets keihard tegen de vrijwilliger laten aanlopen die hem moest gaan wegzetten (chapeau voor die kerel dat hij m'n fiets niet liet vallen, zoals Stadler's bike in 2006). Het leverde me een T2-wissel van 40 seconden op (een top-20 wisseltijd op 3.000 dlns), en ware het niet dat een andere vrijwilliger wat te lang zocht naar mijn transition bag dan had ik wellicht dicht bij de snelste wisseltijd van het hele pak gezeten (toegegeven, Xtenex schoenveters helpen daar ook bij).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 18 aug 2009 17:34

C a s r a n schreef:
...en de fiets keihard tegen de vrijwilliger laten aanlopen die hem moest gaan wegzetten...

...en ware het niet dat een andere vrijwilliger wat te lang zocht naar mijn transition bag...


Luxeprobleem :-)

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 18 aug 2009 19:34

C a s r a n schreef:(chapeau voor die kerel dat hij m'n fiets niet liet vallen, zoals Stadler's bike in 2006).


Haha, de fiets van Stadler viel in 2006 en 2008. Aankomend jaar gaat hij weer tegen het tapijt! Die man is daar echt niet mee bezig en laat hem gewoon los zonder te kijken ;)

Snelle veters helpen, schoentjes van Zoot ook ;)
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 18 aug 2009 20:09

H3 schreef:heb wel gereden met Hed3 in het verleden (..)
Heel gek, met zo'n naam. ;)

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 18 aug 2009 20:33

C a s r a n schreef:Blijkt overigens dat de P2 kleurstelling van dit jaar echt wel controversieel is. Sommigen, zoals ik en nog een paar mensen, vinden het een prachtige kleurstelling, de mooiste van het Cervélo-gamma; anderen vinden het zilver-rood tegenvallen.


Ik vind me terug in de laatste groep; er zijn mooiere kleurstellingen mogelijk.
Dus wacht ik op 2010.
Misschien wat ongeduldig, maar ik ben ook aan t kijken naar andere kleurcombi's en andere modeljaren.
Op E-bay.de stuitte ik op deze kleurvariant, vind ik persoonlijk een stuk fraaier en zou m in deze kleur graag kopen.
De aanbieder zegt dat ie 2009 is.
Dat zou betekenen dat deze kleustellilng wel in Duitsland is verkocht, maar dat Veltec (in alle wijsheid) heeft besloten in de Benelux slechts één kleurstelling aan te bieden.
Ik neem aan dat de importeur/verdeler bepaald in welk land welke kleur beschikbaar komt, dus in 't buitenland (Duitsland) gaan shoppen heb je meer keuze . . .

Afbeelding
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 19 aug 2009 10:28

Carsran heb je nog meegedaan in Wiebaden?
en zoja wat is het verhaal?hoeveelste en zwaarte van de wedsrtijd

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 19 aug 2009 10:52

menno schreef:Carsran heb je nog meegedaan in Wiebaden?
en zoja wat is het verhaal?hoeveelste en zwaarte van de wedsrtijd


Kijk even op z'n website. Altijd mooie fotos ;-)

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 19 aug 2009 11:59

@ arjan916

De P2C in blauw/grijs is de Ultegra variant. Je kunt deze fiets volgens mij alleen als volledig ultegra afgemonteerde fiets kopen. Helaas niet in Nederland. De 2008 Ultegra variant was in zwart/grijs welke nu de kleuren van de P3 zijn.

Zelf heb ik de P2C in 2007 kleurstelling. Naar mijn mening een mooi spuitschema maar goed een ieder heeft zijn eigen mening daarover ;)
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 aug 2009 15:32

menno schreef:Carsran heb je nog meegedaan in Wiebaden?
en zoja wat is het verhaal?hoeveelste en zwaarte van de wedsrtijd

Ja hoor, verslag van mijn wedstrijd vind je hier op mijn site: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=wdvs&aid=162

Ik deed een behoorlijke wedstrijd en werd 80ste (op 3.000 dlns in Wiesbaden!). Het niveau daar in Duitsland ligt heel hoog, en ik ben wel blij met deze kwalificatie, zeker 2 weken na de halve ironman van Antwerpen. En ik voelde ook dat er nog veel progressiemarge zat op mijn prestatie van Wiesbaden (in de 3 onderdelen). De wedstrijd is overigens een hele zware halve triathlon!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie