Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 aug 2009 00:24

Tornado Tom schreef:Laat mij eens een domme vraag stellen...
Wat is het verschil tussen een tijdritfiets en een triathlonfiets?
http://www.poison-bikes.nl/www.poison-b ... index.html
Zit hem dat puur in de opbouw of juist in de frame geometrie?


De vraag is niet dom. Ik zou het immers ook niet weten.

Tijdritfietsen hebben de UCI-beperkingen qua positie (oa. zadel 5cm achter het bracket, wat bij bepaalde frames al moeilijk is), and that's it. Triatleten gaan per wedstrijd hun fiets specifieker uitrusten (soms eens laagprofiel wielen, of wegstuur), daar waar tijdrijders haast in alle gevallen bij voorkeur een vol wiel steken. En triatleten hebben iets meer nood aan aanhechting van 2 of meer bidonhouders. Nauwelijks verschil dus.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 06 aug 2009 00:26

THNX!

Stel je voor dat ik met een triathlon fiets aan de start van een tijdrit zou komen te staan! ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 aug 2009 01:57

C a s r a n schreef: Om het tijdritfietsenforum niet helemaal te gijzelen gooi ik er een fietsfoto tussen. De wedstrijdfiets van mijn ploegmaat Rutger Beke (3e IM Hawaii 2008) vorig weekend in Antwerpen: Ridley Dean!


Pieter,

de foto is niet meer te zien, kan je hem nog een keer uploaden???
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 13 aug 2009 02:15

Heb zojuist Stronglight plateaux clm besteld voor op mijn slice :) krijg hem hopelijk volgende in huis, veel moeite gekost maar nu heb ik voor een klein prijsje toch een zeer mooi buitenblad. Zat te twijfelen tussen deze en de FSA carbon versie maar die heeft iedereen al..

Foto's komen dus nog.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 13 aug 2009 02:30

omdat ik nog steeds interesse heb ik een aero bidon + houder op mijn fiets was ik toch nog even aan het zoeken naar de specialized versie.

Kwam deze foto tegen, hij past goed in een P3C. Leuk spuit schema ook.

[img=http://img.photobucket.com/albums/v236/ ... ottle1.jpg]

Ben alleen bang dat hij niet gaat passen in mijn slice.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 aug 2009 11:48

SuperGrover1 schreef:
C a s r a n schreef: Om het tijdritfietsenforum niet helemaal te gijzelen gooi ik er een fietsfoto tussen. De wedstrijdfiets van mijn ploegmaat Rutger Beke (3e IM Hawaii 2008) vorig weekend in Antwerpen: Ridley Dean!


Pieter,
de foto is niet meer te zien, kan je hem nog een keer uploaden???



Hier is hij thans nog steeds zichtbaar, SuperGrover1. Zoniet, het gaat om de eerste foto uit dit fotoalbum op mijn site: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=73


mister_arby schreef:omdat ik nog steeds interesse heb ik een aero bidon + houder op mijn fiets was ik toch nog even aan het zoeken naar de specialized versie.
Kwam deze foto tegen, hij past goed in een P3C. Leuk spuit schema ook.
... Ben alleen bang dat hij niet gaat passen in mijn slice.


De Specialized aero bidon kan je m.i. perfect in hoogte instellen en op die manier naadloos tegen je frame laten aankomen. Ik zag hem ook al eens in een P3C en mailde daarna met een Specialized gesponsorde triatleet om te weten of hij ook goed is. Die zei me dat vooral de tweede generatie van deze bidon(houder) goed is, omdat ie niet lekt. Jammer genoeg is hij al het volledige jaar NIET leverbaar, dus ik wacht nog steeds af!

Leuk alternatief kleur voor de P3C trouwens!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 14 aug 2009 10:47

@Ilko, dat is hem dus! Mooie strakke fiets, oogt lekker fris!

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 14 aug 2009 16:29

Iemand die advies heeft? ik ga m'n Itm Nivola inruilen omdat het gewoon niet fijn rijd op m'n oude koers fiets (sorry had moeten luisteren;) ) alleen komt er wss een normaal opzet stuurtje voor terug.

Zelf vond ik de FASTBLACK2 van Deda wel wat hebben ( weet nog geen prijs dus dat word dan wel schrikken denk ik)
Iemand nog meer leuke en natuurlijk zeer goede opties? Het is voor op m'n merckx dus het moet wel een beetje er bij passen.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 15 aug 2009 18:58

martijntijn schreef:@Ilko, dat is hem dus! Mooie strakke fiets, oogt lekker fris!


Dank je :-)
Ik zie dat de opbouw vordert?

franky.g
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 sep 2004 14:52

franky.g 15 aug 2009 23:00

michaelvg schreef:Iemand die advies heeft? ik ga m'n Itm Nivola inruilen omdat het gewoon niet fijn rijd op m'n oude koers fiets (sorry had moeten luisteren;) ) alleen komt er wss een normaal opzet stuurtje voor terug.

Zelf vond ik de FASTBLACK2 van Deda wel wat hebben ( weet nog geen prijs dus dat word dan wel schrikken denk ik)
Iemand nog meer leuke en natuurlijk zeer goede opties? Het is voor op m'n merckx dus het moet wel een beetje er bij passen.



profile cobra t2
franky.g

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 16 aug 2009 19:26

@Ilko, jep ik denk dat hij over 2 weken klaar is. Wielen zullen tegen die tijd ook wel weg zijn...

Plaats reactie