Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 mar 2007 05:20

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 25 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door SuperGrover1 op 24 Maart 2007


mooie kar !!
 
maarre, ... kan je wel bij de grond met je tenen?


wel, zulke taal laat mij vermoeden dat je geen kenner bent.Zadelhoogte heeft dus niks te maken met uw tenen op de grond te kunnen, De P3C (60 BB drop) zit bijv. een pak hoger met zijn braquet dan een R3 (68 BB drop)(idem voor een ATB), dus die vergelijking met de tenen op de grond gaat niet echt op, enkel ahv de kruishoogte kan je een zadel goed zetten en dan moet je met de grond geen rekening houden.


Ben ook geen kenner alleen maar liefhebber. Was als een grapje begonnen en wilde mijn eigen ervaring 'delen'. Vindt het zelf wel prettig om bij de grond te kunnen met de tenen. Maar weet donders goed dat iedereen weer zijn eigen voorkeur heeft...
dank voor je uitleg overigens.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 25 mar 2007 12:12

yup; en daarbij stel je je fiets af op de primaire zitpositie: de aerobars; wat betekent dat de meeste athleten boven de trapas gaan zitten. Hierdoor staat het zadel in verhouding al een stuk hoger t.o.v. een koersfiets.

Ik ben net weer aan het sleutelen geweest aan de MCR; heb er afeglopen winter nagenoeg niet op gereden en was dus helemaal gewend aan de TCR. kwam er dus achter dat ik nu op de MCR niet meer lekker zat en moeite had om een goede poweroutput te leveren. Op zich vreemd, want ik reed mijn tijdrittrainingen op die fiets met 43km/h (40km) op 168bpm hartslag.

DUs tijd om wat dingen na te meten en bij te stellen. zadel-stuurhoogteverschil is dus aangepast (van -21.5 naar -19cm, gelkijk aan de TCR), dit bereikt door de T2+ aerobars weer bovenlangs te monteren. Is weer ff wennen, iig qua looks. Komende week even testen en kijken hoe het nu zit. Remhendels zijn ook geupgrade (van Tecktro naar QS2). verder een ander aquarack erop en de aerodrink iets bijgesteld.

Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mar 2007 12:28

Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).

zeemeeuw
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44

zeemeeuw 25 mar 2007 13:35

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007


Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).


die fietsen zijn ook voor klanten, staat ook duidelijk in zijn post op vorig pagina
grtz
2 de jr junior

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 25 mar 2007 13:42

Quote: Origineel geplaatst door zeemeeuw op 25 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007Correct me if I'm wrong: de fietsen die TS-Biker post zijn volgens mij niet voor hemzelf maar voor klanten. Dus ik denk niet dat TS-Biker daar aanwezig zal zijn (kan het mis hebben).die fietsen zijn ook voor klanten, staat ook duidelijk in zijn post op vorig paginagrtz



aha, van die rood/zwarte P3C wist ik het, maar dacht dat die witte P3C wel van hemzelf was, vandaar :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 mar 2007 15:34

neen, ze zijn idd niet van mij (toch niet om er zelf mee te rijden, ik heb ze wel eens even aan een test onderworpen natuurlijk ), ik heb enkel het genoegen om ze in elkaar te steken

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 26 mar 2007 09:20

Ik vind ze prachtig! Daar kun je echt alleen maar snel op gaan.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

crespo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2007 17:54

crespo 26 mar 2007 18:07

Hallo daar,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 
 

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 26 mar 2007 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door crespo op 26 Maart 2007


Hallo daar,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 
 

ff e-mailen naar TS-biker die monteerd vele Cervelo's P3C's die kan het denk ik wel verhelpen
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 mar 2007 19:22

Ander crankstel proberen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mar 2007 19:59

Quoten: Origineel geplaatst door crespo op 26 Maart 2007

Ik ben nieuw hier op dit forum. Begin februari heb ik een P3C aangeschaft.
Deze wordt afgemonteerd met Campa record, carbon cranks. Het probleem....het past niet! De crank komt bij het rondraaien tegen de achteras aan (omdat deze extra breed uitloopt) Mijn FM is al in de weer met Campa, maar tot dusver is er nog geen oplossing. Cervelo heeft aangegeven dat de ruimte heel close is en wellicht iets tè close. Iemand hier ervaring mee? Of bruikbare tips? 



Boeiend... of er een oplossing voor bestaat is zozeer de vraag. De Campagnolo Ultra-Torque crankstellen (ik vermoed dat je een UT probeert?) hebben een heel behoorlijke Q-factor, die ideaal voor tijdrijden is. Bij 1 frame ben ik van dit probleem op de hoogte: Orbea Ordu... daar zouden Ultra-Torques soms de liggende achtertrein durven raken. Dus blijkbaar ook Cervélo's P3C?
Het doet me denken aan de discussie die ik vorige week met Magnus Backstedt voerde over de constructie van tijdritframes. Hij zou er bij producenten op aandringen om die liggende achtertrein zo lang mogelijk dicht bij de wielen te doen aansluiten, en pas vrij kort bij de cassette/achterderailleur hiervoor plaats te maken; Magnus koerste op de piste met een Isaac TT-frame en tikte met de hiel van zijn schoen steeds tegen die achtertrein. Aerodynamica komt het ook niet ten goede.
Ik vrees dus dat het probleem bij de constructie van het frame ligt. Niet echt te verhelpen dus, buiten de vaststelling dat uw frame in uw framemaat niet compatibel is met cranks met een dergelijke Q-factor; met Clavicula of Shimano cranks zou dit beslist geen probleem zijn. Dus idd Scepticus' bovenstaande raad opvolgen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 26 mar 2007 21:08

hoegroot is de Q factor van resp. campa record UT, shimano dura-ace en Clavicula

Plaats reactie