Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietswinkel rotterdam

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 09 feb 2007 00:18

Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 08 Februari 2007


Je kunt ook naar Mammoet in Den Haag. Zit vlakbij station Hollands Spoor en is dus heel makkelijk vanuit Rotterdam te bereiken. 
Laat je adviseren door een goede fietsenmakers als bijvoorbeeld Schouten en koop dan bij Mammoet :-)


nou ik ga ieder weekend nog terug naar mijn ouders in venray en in vierlingsbeek (een dorpje verderop) zit een fietsmaker waar ik mijn fiets heb gekocht en waar ze mij advies geven. ben zeer tevreden over ze.
maar ik koop binnenkort nog een tweedehansje om in rotterdam ook te kunnen trainen en dan is het wel handig om nog een fietsmaker in de buurt te hebben.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 09 feb 2007 09:15

Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 08 Februari 2007


Je kunt ook naar Mammoet in Den Haag. Zit vlakbij station Hollands Spoor en is dus heel makkelijk vanuit Rotterdam te bereiken. 
Laat je adviseren door een goede fietsenmakers als bijvoorbeeld Schouten en koop dan bij Mammoet :-)

Iemand die jou goed advies geeft moet je ook de mogelijkheid geven om iets te verkopen. Ik bedoel korting vragen mag natuurlijk altijd en bij grotere prijsverschillen is het ook logish dat je ergens anders koopt maar een goed advies mag best wel een beetje wat waard zijn. 
No pain no gain, no guts no glory!

rinse
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2006 12:40

rinse 09 feb 2007 22:07

Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 09 Februari 2007

Iemand die jou goed advies geeft moet je ook de mogelijkheid geven om iets te verkopen. Ik bedoel korting vragen mag natuurlijk altijd en bij grotere prijsverschillen is het ook logish dat je ergens anders koopt maar een goed advies mag best wel een beetje wat waard zijn. 


Hmm, Iedereen mag natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar ik ga zo niet te werk.
We hebben in Nederland een vrije en concurerende markt en daar maak ik ten volle gebruik van. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als de fietsenmaker vindt dat zijn advies iets waard is, dan dient hij mij daar vooraf een prijs voor op te geven. Ik zal dan beslissen of ik akkoord ga. Doet hij dit niet, dan is het dus gratis. Wil ik daarna aan de hand van zijn advies nog een product kopen, dan zal hij voor mij de goedkoopste moeten zijn. Is hij dat niet, dan ga ik naar een ander. Ik ben daar ook eerlijk in. Als ik hem te duur vind, dan vertel ik hem dat.
Regelmatig rij ik ook een rondje met een aantal anderen. Het gesprek gaat dan al gauw over fietsen en fietsenmakers. Een aantal fietsvrienden (de meerderheid) hebben ook een "vaste" fietsenmaker. Ze hebben de fiets bij deze winkel gekocht en laten hem daar vervolgens ook onderhouden en repareren. Ze zijn "trouw" aan hun fietsenmaker en vinden dat dat ook zo hoort. Soms lijkt het voor mij wel op een relatie. Naar mijn mening is dit een soort gedrag eigen aan het fietswereldje. Ik snap dat niet en doe er ook niet aan mee. Ik koop slechts onderdelen bij de fietsenmaker. Al het opbouw- en reparatiewerk doe ik zelf. Zij gaan voor ieder wissewasje naar de fietsenmaker. Die doet het in hun ogen beter. Hahaha. Leuk hè, die veschillende meningen en gedragingen :-)
Als laatste wil ik nog zeggen, dat ik dit niet echt doe voor het geld, want ik kan die fietsenmaker heus wel betalen. Echter ik heb plezier in het "kapitalistische" spel en vind ook dat het zo gespeeld hoort te worden. Succes :-)

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 10 feb 2007 01:45

Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 09 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 09 Februari 2007

Iemand die jou goed advies geeft moet je ook de mogelijkheid geven om iets te verkopen. Ik bedoel korting vragen mag natuurlijk altijd en bij grotere prijsverschillen is het ook logish dat je ergens anders koopt maar een goed advies mag best wel een beetje wat waard zijn. 


Hmm, Iedereen mag natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar ik ga zo niet te werk.
We hebben in Nederland een vrije en concurerende markt en daar maak ik ten volle gebruik van. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als de fietsenmaker vindt dat zijn advies iets waard is, dan dient hij mij daar vooraf een prijs voor op te geven. Ik zal dan beslissen of ik akkoord ga. Doet hij dit niet, dan is het dus gratis. Wil ik daarna aan de hand van zijn advies nog een product kopen, dan zal hij voor mij de goedkoopste moeten zijn. Is hij dat niet, dan ga ik naar een ander. Ik ben daar ook eerlijk in. Als ik hem te duur vind, dan vertel ik hem dat.
Regelmatig rij ik ook een rondje met een aantal anderen. Het gesprek gaat dan al gauw over fietsen en fietsenmakers. Een aantal fietsvrienden (de meerderheid) hebben ook een "vaste" fietsenmaker. Ze hebben de fiets bij deze winkel gekocht en laten hem daar vervolgens ook onderhouden en repareren. Ze zijn "trouw" aan hun fietsenmaker en vinden dat dat ook zo hoort. Soms lijkt het voor mij wel op een relatie. Naar mijn mening is dit een soort gedrag eigen aan het fietswereldje. Ik snap dat niet en doe er ook niet aan mee. Ik koop slechts onderdelen bij de fietsenmaker. Al het opbouw- en reparatiewerk doe ik zelf. Zij gaan voor ieder wissewasje naar de fietsenmaker. Die doet het in hun ogen beter. Hahaha. Leuk hè, die veschillende meningen en gedragingen :-)
Als laatste wil ik nog zeggen, dat ik dit niet echt doe voor het geld, want ik kan die fietsenmaker heus wel betalen. Echter ik heb plezier in het "kapitalistische" spel en vind ook dat het zo gespeeld hoort te worden. Succes :-)


hey rinse
je moet doen wat je zelf wilt, maar ik vroeg om een goede fietsmaker in de buurt van rotterdam en niet de goedkoopste, dus als jij je spelletje wilt spelen doe je dat maar in een andere discussie, want daar ging het hier eff niet om.
groetjes marc

rinse
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2006 12:40

rinse 10 feb 2007 02:41

Jaja, maar je hebt je goede fietsenmakers nu toch al. Zoveel zijn er niet hoor. Zelf zit ik in Delft. Daar is ook niets bijzonders te vinden. Dus ga ik naar Den Haag of Rotterdam en daar heb je onderstaande goede wielersportzaken. Meer zijn er naar mijn mening niet, tenzij je een gewone fietsenmaker zoekt. Daar vind je er tientallen van in iedere stad, maar dat vroeg je niet.
Pro FietsenBergweg 82 B3036 BD RotterdamTel: 010 4589112
Tom Schouten WielersportDr. Lelykade 272A2583 CP ScheveningenTel: 070 355 61 12
Mammoet Rijwielen Stationsweg 36 2515 BN Den HaagTel: 070 38 98 964 Van HerwerdenLaan van Nieuw Oosteinde 1002274 EK VoorburgTel: 070 3861719

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 10 feb 2007 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door Rinse op 09 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door dieseltje op 09 Februari 2007

Iemand die jou goed advies geeft moet je ook de mogelijkheid geven om iets te verkopen. Ik bedoel korting vragen mag natuurlijk altijd en bij grotere prijsverschillen is het ook logish dat je ergens anders koopt maar een goed advies mag best wel een beetje wat waard zijn. 


Hmm, Iedereen mag natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar ik ga zo niet te werk.
We hebben in Nederland een vrije en concurerende markt en daar maak ik ten volle gebruik van. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling. Als de fietsenmaker vindt dat zijn advies iets waard is, dan dient hij mij daar vooraf een prijs voor op te geven. Ik zal dan beslissen of ik akkoord ga. Doet hij dit niet, dan is het dus gratis. Wil ik daarna aan de hand van zijn advies nog een product kopen, dan zal hij voor mij de goedkoopste moeten zijn. Is hij dat niet, dan ga ik naar een ander. Ik ben daar ook eerlijk in. Als ik hem te duur vind, dan vertel ik hem dat.
Regelmatig rij ik ook een rondje met een aantal anderen. Het gesprek gaat dan al gauw over fietsen en fietsenmakers. Een aantal fietsvrienden (de meerderheid) hebben ook een "vaste" fietsenmaker. Ze hebben de fiets bij deze winkel gekocht en laten hem daar vervolgens ook onderhouden en repareren. Ze zijn "trouw" aan hun fietsenmaker en vinden dat dat ook zo hoort. Soms lijkt het voor mij wel op een relatie. Naar mijn mening is dit een soort gedrag eigen aan het fietswereldje. Ik snap dat niet en doe er ook niet aan mee. Ik koop slechts onderdelen bij de fietsenmaker. Al het opbouw- en reparatiewerk doe ik zelf. Zij gaan voor ieder wissewasje naar de fietsenmaker. Die doet het in hun ogen beter. Hahaha. Leuk hè, die veschillende meningen en gedragingen :-)
Als laatste wil ik nog zeggen, dat ik dit niet echt doe voor het geld, want ik kan die fietsenmaker heus wel betalen. Echter ik heb plezier in het "kapitalistische" spel en vind ook dat het zo gespeeld hoort te worden. Succes :-)

Zo is dat iedereen moet maar doen wat hij zelf wil en ik ben ook niet het type dat graag te veel geld uitgeeft en uitsluitend bij 1 FM koopt. Maar alleen een goede FM gebruiken voor advies en vervolgens uitsluitend bij de goedkoopste kopen vindt ik ook niet echt netjes. In dat geval is een "consultancy fee" waar je zelf op aanstuurd inderdaad misschien de beste oplossing voor die FM om niet alleen gebruikt of te wel misbruikt te worden. Maar hoe zou jij het vinden als de FM met de stopwatch in de hand het gesprek met je aangaat en je vervolgens een rekening presenteerd?
No pain no gain, no guts no glory!

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 10 feb 2007 22:19

Informeer eens bij Extraparts ( voorheen XTR parts).
Ik bestel er af en toe onderdelen en dit gaat naar volle tevredenheid.
Is iig iemand die weet waar hij over praat
Volgens mij doet hij ook opbouw en reparatie race/mtb.
Kijk anders even op de site of bel hem even.

Extraparts

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 feb 2007 23:31

Bij Mammoet zou ik ze niet eens naar m'n fiets laten kijken, laat staan dat ik hem zou laten onderhouden/repareren zonder dat ik erbij ben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 11 feb 2007 20:00

Inderdaad: service en persoonlijke aandacht 0.0 bij Mammoet.
In de regio Den Haag is ook nog een goed adres voor reparaties:
Bontekoe, Loonsduinseweg 673 C (070 345 69 51)
 

red_devil
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2007 11:34

red_devil 21 jun 2007 16:30

Zelf ook nieuw in Rdam. Afgegaan op de positieve reacties over Pro Fietsen.

Toen straks geweest ivm aanschaf overschoenen en fietsstandaard en info over een fietshelm. Zeer aardige man, geen hap snap uitleg, nam rustig de tijd en had veel zinnige informatie. Kortom servicegericht en grote mate van productkennis.

Hoe de zaak is met betrekking tot reparaties kan ik niet vertellen. Maar mijn eerste indruk is zeer positief. Dus vertrouw ze mijn fiets wel toe (maar liever gewoon heel blijven).

Wat betreft de uistraling van de zaak - 'shabby'. Vind ik wel meevallen het is gewoon een echte fietsenmaker. En geen grote keten met allerlei schreeuw dingen aan de buitenkant. (let ook op het fietsframe dat in de buizen achter het glas is verwerkt, erg leuk gedaan) Dan nog de Openingstijden iedere dag vanaf half 2 zondag en maandag gesloten. Denk dat ze in de ochtend zelf fietsen.

Dikke plus voor deze zaak namens mij.
Afbeelding

Plaats reactie