Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe 2 hands fiets kopen

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 04 feb 2007 15:02

Hey Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tweedehands racefiets om eens beter kennis te maken met de sport. Mijn budget voor de aankoop ligt tussen de 5 en 6 honderd euro... NU zie ik op marktplaast heel erg veel, en door de bomen het bos niet helemaal meer.. Mijn oog blijft echter vallen op de fietsen van Fred Rompelberg. Ze lijken mij goed afgemonteerd en compleet. IS er iemand die ervaring heeft met deze fietsen, is het wat? Of moet ik er ver vandaan blijven?

Ik kan de link naar de marktplaast advertentie niet maken .. maar als je op marktplaats zoekt op fred rompelberg dan kom je ze tegen .. Dit staat er overigens bij;
Quote:
Fantastische lichtgewicht Racefiets Fred Rompelberg, opgelet deze fiets is 11 maanden oud:
Er zijn meerdere tweedehandsracefietsen in de verkoop van framehoogte 44, 46, 48, 50, 52, 54, 56, 58 en 60 hart-hart gemeten. Alle fietsen hebben zeer weinig gelopen, en zijn in zeer goede staat. Te leveren direct. Als je wil kun je de fiets zelf komen bekijken, er op fietsen, geheel vrijblijvend. Als de fiets bevalt, kun je beslissen dat je de fiets wil kopen en hem eventueel onmiddellijk meenemen.

nze prijs is Euro 590,-.
Racefiets van 11 maanden oud:

Deze fantastische lichtgewicht racefiets met 27-speed heeft een aluminium frame Kinesis met ronde buizen, met carbon vork, kleur glanzend zwart of glanzend geel, geheel uitgerust met Ultegra Shimano met:

- Ultegra Triple, (3 bladen, versnellingen voor 52-39-30) 9 speed (9 versnellingen achter 12-13-14-15-17-19-21-24-27 tanden)
- Ultegra Crankset
- Ultegra STI rem/schakelgrepen voor 3 x achter 9 is 27 mogelijkheden om te schakelen.
- Ultegra Remmen Remhoeven
- Ultegra Cassette
- Ultegra Voorderailleur
- Ultegra Achterderailleur
- Ultegra Ketting
- Ultegra Naven

Kleur glanzend zwart met in zacht zilverkleurig-omlijnde letters "Fred Rompelberg" of glanzend geel met in rode letters "Fred Rompelberg" (zie de fietsen op de foto's)..

Inclusief computer Sigma 1200 BC, 2 drinkbidons, een reserve-binnenband met reservetasje, handpompje. Exclusief pedalen.

De prijs van deze fietsen van 11 maanden oud is 590 Euro.
Garantie op de fiets als volgt: 4 jaar op het frame, 2 jaar op de lak en de verdere gebruikelijke garantie van de firma Shimano.

Bovenstaande fietsen werden gebruikt voor onze organisatie fietssportvakanties op Mallorca. De framehoogte wordt gemeten van midden trapas tot midden kruising zadelpen en bovenbuis.

De fietsen kunnen onmiddelijk geleverd worden.
Als de fiets moet worden opgestuurd heeft u de fiets de dag erna.


Als iemand hier een idee over heeft dan lees ik dat graag :)
:winkthumb:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2007 16:17

Die Rompelberg fietsen zou ik maar lekker laten staan, daar wordt niet al te netjes mee omgesprongen door velen. Wat me wel verbaasd is dat ze nog 2 jaar garantie geven op de lak, terwijl ik het logisch zou vinden als daar wat beschadigingen opzitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 04 feb 2007 16:49

Ja daar was ik al een beetje bang voor.. maar van de andere kant kon ik mij ook wel voorstellen dat hij wel goed spul moet verkopen, anders gooit hij zijn naam namelijk te grabbel.. Mijn oog viel voornamelijk op zijn fietsen omdat het wel een "bedrijf" is die de fietsen verkootp. m.a.w. je kan ergens naar terug als er echt iest mis.


Als hij rotzooi verkoopt dan denkt iedereen daarna wel een tweede keer over na voordat er met hem in zee gegaan wordt, of het nu voor een vakantie of iets anders is ...

Verder is op de onderdelen zelf niet veel af te dingen ..Althans ultegra is wel goed en kinesis is volgens mij ook niet echt iets mis mee... Als er niet te veel kilometers op gereden is (bladen niet afgesleten) en het frame verder in goede staat, dan kan ik mij er niet echt een buil aan vallen, toch?

Asl jullie andere suggesties hebben sta ik daar natuurlijk helemaal voor open. Mij is opgevallen dat de meeste fietsenwinkels geen tweede hands meer in huis hebben.. Alles gaat nu via particulieren en internet .. dan wordt het voor iemand de niet heel veel kennis heeft wel lastig ..
:winkthumb:

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 04 feb 2007 18:13

Is dit wat voor je dan?
http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen
Echt iets voor iemand die kennis wil maken met de sport, en niet teveel  uit wil geven. Elders ook wel voor ca. 500 verkrijgbaar. Wil je iets meer kwaliteit: http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen i.p.v. sora met tiagra afgemonteerd.
Voordeel: de fiets is gloednieuw, het is gegarandeerd zonder gebreken, en je hebt garantie op het frame en onderdelen.
Niet onbelangrijk: je moet ook rekening houden met pedalen en andere racefietstoebehoor w.o. een helm en kleding. Al gauw zo'n 300 euro, minimaal!.
Ik wens je veel succes.

amsterdam
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jan 2006 10:20

amsterdam 04 feb 2007 19:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Februari 2007

Die Rompelberg fietsen zou ik maar lekker laten staan, daar wordt niet al te netjes mee omgesprongen door velen. Wat me wel verbaasd is dat ze nog 2 jaar garantie geven op de lak, terwijl ik het logisch zou vinden als daar wat beschadigingen opzitten.


Ben het niet met je eensEen collega van mij heeft een "Fred Rompelberg" fiets gekocht er rijdt er al zeker 1,5 jaar probleemloos mee.
 

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 04 feb 2007 19:21

ben nu ook deze cube tegengekomen op bike2build

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17543

lijkt me op zich ook niet verkeerd.

Ik heb mij laten vertellen dat het beter is om een goede tweede hands te kopen met een "goede" groep dan een nieuwe fiest met een "slechte" groep.

Hebben jullie daar een mening over?

@hierboven fietst je collega veel?
:winkthumb:

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 04 feb 2007 19:35

Quote: Origineel geplaatst door hendrikjan op 04 Februari 2007
ben nu ook deze cube tegengekomen op bike2build

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17543

lijkt me op zich ook niet verkeerd.

Ik heb mij laten vertellen dat het beter is om een goede tweede hands te kopen met een "goede" groep dan een nieuwe fiest met een "slechte" groep.

Hebben jullie daar een mening over?

@hierboven fietst je collega veel?




Ik ben van oordeel dat die uitspraak inderdaad klopt; Koop zeker geen nieuwe fiets van 500 euro, want in héél veel gevallen ga je dan na een tijdje met frustraties zitten (te zwaar, gebrekkige kwaliteit van het materiaal,...). Met die fietsen van Rompelberg lijkt me overigens niets mis. Corrigeer me als ik verkeerd zit, maar bij die fietsvakanties is toch altijd een mecanicien aanwezig die zorg draagt voor het materiaal ?

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 04 feb 2007 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door hendrikjan op 04 Februari 2007

Hey Hallo, Ik ben al een tijdje op zoek naar een tweedehands racefiets om eens beter kennis te maken met de sport. Mijn budget voor de aankoop ligt tussen de 5 en 6 honderd euro... NU zie ik op marktplaast heel erg veel, en door de bomen het bos niet helemaal meer.. Mijn oog blijft echter vallen op de fietsen van Fred Rompelberg. Ze lijken mij goed afgemonteerd en compleet. IS er iemand die ervaring heeft met deze fietsen, is het wat? Of moet ik er ver vandaan blijven?Ik kan de link naar de marktplaast advertentie niet maken .. maar als je op marktplaats zoekt op fred rompelberg dan kom je ze tegen .. Dit staat er overigens bij;
Quote:

Fantastische lichtgewicht Racefiets Fred Rompelberg, opgelet deze fiets is 11 maanden oud:Er zijn meerdere tweedehandsracefietsen in de verkoop van framehoogte 44, 46, 48, 50, 52, 54, 56, 58 en 60 hart-hart gemeten. Alle fietsen hebben zeer weinig gelopen, en zijn in zeer goede staat. Te leveren direct. Als je wil kun je de fiets zelf komen bekijken, er op fietsen, geheel vrijblijvend. Als de fiets bevalt, kun je beslissen dat je de fiets wil kopen en hem eventueel onmiddellijk meenemen.nze prijs is Euro 590,-.Racefiets van 11 maanden oud:Deze fantastische lichtgewicht racefiets met 27-speed heeft een aluminium frame Kinesis met ronde buizen, met carbon vork, kleur glanzend zwart of glanzend geel, geheel uitgerust met Ultegra Shimano met:- Ultegra Triple, (3 bladen, versnellingen voor 52-39-30) 9 speed (9 versnellingen achter 12-13-14-15-17-19-21-24-27 tanden)- Ultegra Crankset- Ultegra STI rem/schakelgrepen voor 3 x achter 9 is 27 mogelijkheden om te schakelen.- Ultegra Remmen Remhoeven- Ultegra Cassette- Ultegra Voorderailleur- Ultegra Achterderailleur- Ultegra Ketting- Ultegra NavenKleur glanzend zwart met in zacht zilverkleurig-omlijnde letters "Fred Rompelberg" of glanzend geel met in rode letters "Fred Rompelberg" (zie de fietsen op de foto's)..Inclusief computer Sigma 1200 BC, 2 drinkbidons, een reserve-binnenband met reservetasje, handpompje. Exclusief pedalen.De prijs van deze fietsen van 11 maanden oud is 590 Euro.Garantie op de fiets als volgt: 4 jaar op het frame, 2 jaar op de lak en de verdere gebruikelijke garantie van de firma Shimano.Bovenstaande fietsen werden gebruikt voor onze organisatie fietssportvakanties op Mallorca. De framehoogte wordt gemeten van midden trapas tot midden kruising zadelpen en bovenbuis.De fietsen kunnen onmiddelijk geleverd worden.Als de fiets moet worden opgestuurd heeft u de fiets de dag erna.

Als iemand hier een idee over heeft dan lees ik dat graag :)


Zoals je zelf schrijft kan je wellicht het beste even gaan kijken waardoor je de fietsen als je ze in het echt ook mooi vindt, eens goed kan passen, dit is altijd erg belangrijk. Bovendien kan je dan de mooiste uitzoeken.
Kan verder niet veel over deze fietsen zeggen maar verwacht dat ze goed onderhouden zijn en er is waarschijnlijk niet veel mee onder natte weersomstandigheden gereden hetgeen altijd modder op de draaiende delen geeft en dus extra slijtage!
No pain no gain, no guts no glory!

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 05 feb 2007 10:15

Ik denk dat ik binnenkort maar eens kontact ga opnemen met Fred. Ik moet wel toegeven dat ik de kleurschakering en het logo nu niet het mooiste vindt .. maar goed als de rest top is dan ga ik over die kleurtjes niet zo moeilijk doen .. Wil ik wel een zwarte natuurlijk, of ik maak de gele zwart :)
 
:winkthumb:

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 06 feb 2007 16:44

Quoten: Origineel geplaatst door lyot op 04 Februari 2007

Ik ben van oordeel dat die uitspraak inderdaad klopt; Koop zeker geen nieuwe fiets van 500 euro, want in héél veel gevallen ga je dan na een tijdje met frustraties zitten (te zwaar, gebrekkige kwaliteit van het materiaal,...). Met die fietsen van Rompelberg lijkt me overigens niets mis. Corrigeer me als ik verkeerd zit, maar bij die fietsvakanties is toch altijd een mecanicien aanwezig die zorg draagt voor het materiaal ?


Dat is een kromme redenatie Lyot. Natuurlijk moet die jongen gaan rijden op een fullcarbon racefiets met dura-ace fietsonderdelen. Maar jij verliest iets belangrijks uit het oog. De TS schrijft in zijn eerste bericht: "beter kennis ... maken met de sport".
Moet hij dan een tweede hands fiets kopen, zonder enige fietservaring/ kennis van onderdelen, met alle risico's van dien, voor een wat beter groepje?
Wat je bij aanschaf van een racefiets af moet vragen is wat je aspiraties precies zijn. Ga je toertochtjes rijden (voor recreatie) of pak je het sportief aan (actief trainen, event. koersen)? Rijd je 500, 5000 of 15000 kilometer per jaar...
Vergeet ook het budget van Hendrikjan niet. Als je budget 600 euro is en je koopt een fiets van 600 euro, is het dan helemaal voor elkaar? Ik heb het in een eerder bericht al geschreven, maar hoor daar jammergenoeg niemand over: er komt nog een hoop kosten bij....
Maak een goede afweging zou ik zeggen.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 06 feb 2007 22:54

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 06 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door lyot op 04 Februari 2007 Ik ben van oordeel dat die uitspraak inderdaad klopt; Koop zeker geen nieuwe fiets van 500 euro, want in héél veel gevallen ga je dan na een tijdje met frustraties zitten (te zwaar, gebrekkige kwaliteit van het materiaal,...). Met die fietsen van Rompelberg lijkt me overigens niets mis. Corrigeer me als ik verkeerd zit, maar bij die fietsvakanties is toch altijd een mecanicien aanwezig die zorg draagt voor het materiaal ?

Dat is een kromme redenatie Lyot. Natuurlijk moet die jongen gaan rijden op een fullcarbon racefiets met dura-ace fietsonderdelen. Maar jij verliest iets belangrijks uit het oog. De TS schrijft in zijn eerste bericht: "beter kennis ... maken met de sport". Moet hij dan een tweede hands fiets kopen, zonder enige fietservaring/ kennis van onderdelen, met alle risico's van dien, voor een wat beter groepje? Wat je bij aanschaf van een racefiets af moet vragen is wat je aspiraties precies zijn. Ga je toertochtjes rijden (voor recreatie) of pak je het sportief aan (actief trainen, event. koersen)? Rijd je 500, 5000 of 15000 kilometer per jaar... Vergeet ook het budget van Hendrikjan niet. Als je budget 600 euro is en je koopt een fiets van 600 euro, is het dan helemaal voor elkaar? Ik heb het in een eerder bericht al geschreven, maar hoor daar jammergenoeg niemand over: er komt nog een hoop kosten bij....Maak een goede afweging zou ik zeggen.




Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zal mijn aspiraties even wat nader toelichten. Afgeloen zomer heb ik de beschikking gehad over een fiets van een kennis, een zeer goede helemaal neusje van de zalm fiets, ik wilde namelijk al langer het sportief fietsen uitproberen, maar heb daartoe nooit de gelegenheid gehad. Voornamelijk omdat ik de instap kosten wat hoog vond om het even op te proberen ... Die kennis ging een maand met vakantie en ik dacht, doe mij die fiets dan kan ik er redelijk goedkoop mee kennis maken. Zo gezegd zo gedaan, schoentjes gekocht en een fiets broek en knallen maar. Heb toen in een maand tijd een kleine 600 km gereden en dat is mij erg bevallen. Nu wil ik dat eigenlijk doorgaan zetten. Op een zelfde manier .. Tja en hoelang is een seizoen .. en het blijf de vraag of ik er echt zoveel tijd voor heb als ik denk.. maar zo liggen mijn ambities. Ik wil het als sport oppakken en wil daar ook op zo een manier tijd in steken .. Vroeger liep ik hard, maar dat is me een beetje gaan tegenvallen . Last van knieen en altijd maar dat zelfde rondje door het (vondel)park ... fietsen was helemaal goed. Geen last van gewrichten en dergelijke, het kost idd allemaal wat meer tijd, maar het is wel veel leukr :) Enje actie radius is zo veel groter, wat het ook veel leuker maakt.

Als ik de fiest heb denk ik dat ik dan al redelijk klaar ben, ik heb dan niet heel veel meer kosten heb, afhankelijk natuurlijk van de vraag hoe compleet de fiets is, (met compu, bidon, bidon houder, pompje zadeltasje noem maar op je kan het zo gek niet bedenken).

Maar de basis heb ik, misschien nog een helm maar dat is het dan wel .. dus heel veel meer extra kosten maak ik niet, althans niet direct, die zijn gedeeltelijk al gemaakt namelijk :) (overigens is de compleetheid van die rompelberg fiets ook een van de redenen waarom ik denk, dat lijkt me wel wat, al die zaken die ik hiervoor opnoemde zitten immers, op een eventuele helm na, daarbij.
:winkthumb:

Plaats reactie