Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Orbea

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 19 nov 2018 21:42

jaapieaap schreef: 24 jul 2018 14:47 Ik heb mijn fiets vorige week opgehaald. Nu 2 ritten op gereden.
Eerste ritje zat ik net iets te diep, Had 2 halve spacers gebruikt.
2e rit afgelopen weekend was met 1x halve en 1x hele spacer. Zat direct goed. Heerlijke rit van 120km door noord-holland geknald.
Heb zowel wegtypes met nieuw asfalt gehad als ruwe klinker wegen door dorpjes.
Hij zet echt super lekker aan in sprintjes en is erg comfortabel. Ik kreeg wel redelijk wat schokken door mn lijf bij de slechtere klinkerwegen. Kan ook liggen aan de bandenspanning die ik net wat te hoog had.
Met 28mm banden zal het comfort op de klinkers wel beter zijn denk ik.

Al met al zeer tevreden tot nu toe! Afwerking ook allemaal top.

@redactiefiets : wordt tijd dat orbea weer eens getest wordt!
Ook gekocht in Noord-Holland? Mag ik vragen waar?

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 19 nov 2018 22:43

Dealer op Ijburg ( fietsen bij Auke)

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 03 feb 2019 22:09

De knoop is doorgehakt. Ik was al eventjes opzoek naar een nieuwe fiets en de nieuwste generatie aero-frames sprak me echt aan. In het begin was ik ervan overtuigd voor een Canyon Aeroad CF SL 8.0 Di2 te gaan maar na wat rondgekeken te hebben en eens een Orbea dealer binnengestapt te zijn heb ik eindelijk een keuze gemaakt.

Afbeelding

Deze zal het worden, heb uren versleten aan de verschillende Myo mogelijkheden en wou lange tijd voor een parelmoer witte met rode accenten gaan maar uiteindelijk toch van het witte afgestapt (ben bang dat het snel en vaak (te zichtbaar) vuil wordt).

Ik wou een opvallende kleur zodat ik iedere keer dat ik hem zie denk: Ja, dat is mijn fietsje! Ook kies ik voor het aero stuur van Vision en de DT Swiss 32mm wielen. Hogere carbon wielen is een upgrade voor binnenkort - niet alles in één keer kopen, dan is het plezier er te snel van af :)
Jammer dat de kabels niet 100% geïntegreerd zijn, maar die paar zichtbare Di2-kabeltjes zijn nou het ergste niet.

Heb hem naar de dealer gestuurd en nu wachten tot ik mag langsgaan om de bestelling af te ronden!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2019 22:23

Ik vind hem gaaf!
Campagnolo Ultra Dork

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 03 feb 2019 22:46

Lekker hoor! Mooi he dat MYO-concept. Heb je ook je naam erop? Voor mij is de Orbea Avant een mogelijke optie van de vier heel verschillende fietsies die ik op het oog op. oa concurrentie van de Bianchi Infinito Disc, de J. Guillem Orient. Veel plezier en vrolijke (moet lukken met die kleur) kilometers ermee.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 feb 2019 06:24

Erg mooie fiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 feb 2019 06:53

Nice, niet het merk waar ik onmiddellijk aan zou denken, maar nu ik de fiets zo zie, bekoort hij me wel.

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 04 feb 2019 08:32

Harry Jacques schreef: 03 feb 2019 22:46 Lekker hoor! Mooi he dat MYO-concept. Heb je ook je naam erop? Voor mij is de Orbea Avant een mogelijke optie van de vier heel verschillende fietsies die ik op het oog op. oa concurrentie van de Bianchi Infinito Disc, de J. Guillem Orient. Veel plezier en vrolijke (moet lukken met die kleur) kilometers ermee.
Ik zet m'n naam er niet op neen. Anders is de verkoopwaarde op de tweedehandsmarkt, moest ik hem verkopen, veel te laag.
Wat ik wel ga doen is een naamstickertje erop plakken.

Kiekeboe schreef: 04 feb 2019 06:53 Nice, niet het merk waar ik onmiddellijk aan zou denken, maar nu ik de fiets zo zie, bekoort hij me wel.
Zo dacht ik er ook over. Ik had de Orca Aero al een aantal keer op het internet gezien en wou op Velofollies hem eens in het echt zien maar Orbea had geen stand dus besloten naar de FM te gaan. Toen ik wat uitleg kreeg zag ik de FM met hart en ziel achter het merk en zijn werk staat, ik had dus meteen een goed gevoel en heb dit dan ook in m'n overweging meegenomen.
Zeker eens de moeite hem in het echt te gaan bezichtigen moest je willen/kunnen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 feb 2019 09:55

Kiekeboe schreef: 04 feb 2019 06:53 Nice, niet het merk waar ik onmiddellijk aan zou denken, maar nu ik de fiets zo zie, bekoort hij me wel.
Vind dit juist een merk wat je eigenlijk te weinig ziet, ook erg weinig dealers.
YFood !!!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 feb 2019 10:08

Mooi model!
Niet meteen een merk waar ik aan denk bij het kopen van een fiets, maar dit model mag er zeker zijn!
Goede keuze.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3002
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 feb 2019 10:32

Supermooie fiets. Mooie kleurstelling! Als ik op dit moment in de markt zou zijn voor een andere racefiets dan zou het ook een Orca Aero worden!

In welke maat heb je jouw fiets besteld?
Ride bikes, not tanks!

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 04 feb 2019 10:48

leon1 schreef: 04 feb 2019 10:32 In welke maat heb je jouw fiets besteld?
Maat 49. Ben zelf maar 1,66m met een bbl van 78cm. Het zal een klein frame zijn maar de verhouding kloppen wel en worden niet 'misvormd' zoals sommige frames dit wel eens kunnen doen in een kleine maat.

Plaats reactie