Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen model 2006?

eelcoj
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:17

eelcoj 13 feb 2007 21:49

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en nu zag ik bij een FM in de buurt een Jan Janssen Paris-Nice staan model 2006 afgemonteerd met een shimano 105 10x3 en verder alle 'standaard' select-onderdelen die Jan Janssen levert op de Paris-Nice.
(Carbon voorvork, Ritchey comp stuurpen, Ritchey OS stuurbocht, Ritchey comp V2 27.2 zadelpen, Mavic Ksyrium Aksium velgen, Ritchey streem comp zadel etc)
De fiets wordt nu aangeboden voor € 1200,--.
Een model 2007 paris-nice kost geloof ik ongeveer € 1450,--.
Ik zou graag willen weten of dit een goede prijs is voor deze fiets van 2006 of dat er naar jullie mening nog best wat te onderhandelen valt! Dat heb ik nu in het geheel nog niet gedaan namelijk.
Mochten iemand nog goede alternatieven weten voor deze fiets dan sta ik daar ook zeker voor open!

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 13 feb 2007 22:33

Ik denk dat er nog wel wat te onderhandelen valt, je kunt het in ieder geval proberen. Het is namelijk een 'oud' model dat de fm toch moet zien te slijten. Ik heb zelf twee jaar geleden in november een JJ Tour de France gekocht met 20 korting om diezelfde reden: een 'oud' model. Omgerekend heb je bij een aanbieding van € 1450 naar € 1200 nu al ongeveer die 20 te pakken. 
Als je het net gaat afstruinen naar alternatieven kom je vast betere aanbiedingen tegen, met name bij onze oosterburen. Maar een fiets bij een betrouwbare fietsenboer om de hoek is ook wat waard, denk aan reparaties etc.  Bovendien kun je met een JJ best gezien worden: zie ook de aparte topic over Jan Janssen op dit forum.
 
 

eelcoj
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:17

eelcoj 14 feb 2007 18:19

Bedankt voor je reply! ivm service etc ben ik wel op zoek naar een fiets bij een fm in de buurt. Ik kom op internet wel erg scherpe aanbiedingen tegen, maar gelet op mijn beperkte technische kennis is het voor mij niet handig om op die manier een fiets te bestellen of van ver weg te halen.
 

Plaats reactie