Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welk alu frame is het beste?

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 04 apr 2007 12:15

Moet natuurlijk zijn t/m CAAD9.
PamScalpel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2007 12:48

Maar een Caad 5 is het betere frame voor iemand van 90 kg dan een Caad 9. De Caad 5 is veel stijver.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 04 apr 2007 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door patmaessen op 03 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 April 2007

Kijk eens of je nog een specialized S works frame op de kop kunt tikken tot op heden het beste frame wat specialized op de markt heeft gebracht en in dezelfde geometrie die je nu ook hebt.

  Nou, als iemand er eentje weet, frame maat 58...... hoor ik het graag. Neem aan dat je het niet hebt over de huidige s-works modellen van 2007?

Ik denk dat Sharkman inderdaad refereert aan het E5 S-Works frame (zie foto op pagina 1 van Specialized site op dit forum, de oude S-Works van TS-biker) en wat nu ook door Tom Boonen wordt gebruikt. Wordt nu niet meer gemaakt. Dat wordt dus speuren naar een overjarig model als je voorkeur naar dit frame uit zou gaan.
You can never be too Specialized

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 04 apr 2007 15:37

merckx scandium.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 04 apr 2007 15:43

Opgepast: je lichaamsbouw is zeer belangrijk bij de keuze. Indien je lange benen hebt en een relatief korte romp kun je beter afzien van Amerikaanse merken als Trek en Connondale en het bij Europese merken houden. Vermits je voorkeur uitgaat naar alu is de Bianchi 1885 een aanrader. Heeft nl. een prima torsie- én bracketstijfheid, terwijl de carbon voor- en achtervork je toch behoorlijk comfort geven. Stuurt perfect (hierbij speelt de stijfheid van de wielen ook een grote rol, maar dat geldt natuurlijk voor alle merken). Zoals 'de zwarten' aangeeft is Merckx ook een optie, zeker voor iemand met de hierboven omschreven 'Europese' lichaamsbouw.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 04 apr 2007 15:52

De topic starter heeft al een amerikaanse fiets en voelt zich hier prima op vandaar E5 sworks of Cannondale.
De Beste alu frames ooit gemaakt kwamen van Scott (team Issue), Storck (Scenario pro/comp), Klein (Pro) en Principia (Rex pro, Rex, SX, Revolution) helaas (op misschien een enkele De Rosa na) weinig of geen Italiaanse produkten die de boot redelijk gemist hadden na jaren de markt te hebben gedomineerd op het gebied van Stalen frames.
Ingelijmde delen maken een frame niet beter en leveren meer last als merkbaar gemak op.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 04 apr 2007 16:19

Ook ik heb altijd de nodige reserves gehad bij de combinatie alu-carbon, doch een vriend rijdt nu zijn tweede seizoen in competitie met een Bianchi 1885 en heeft na 15.000 km nog niet het minste probleem gehad. Het prima stuurgedrag heb ik persoonlijk kunnen ondervinden door een tochtje met zijn fiets.
Het is een feit dat de meeste constructeurs afstappen van een combinatie en gaan voor ofwel full-carbon, ofwel volledig alu. De reden hiervoor ligt echter niet bij klachten van welke aard ook, doch bij het koopgedrag van de consument, dat op zijn beurt dan weer door de constructeurs zelf wordt beïnvloed. Full-carbon wordt vandaag enorm gepromoot en de meeste constructeurs brengen er betaalbare versies van uit. Gevolg: de consument gaat resoluut voor dat full-carbon. Het is echter bekend dat de kwaliteit van die goedkopere versies soms bedenkelijk is.  

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 04 apr 2007 16:29

Quote: Origineel geplaatst door patmaessen op 03 April 2007
@ kuiper, wat de canyon betreft; tevreden? Wat moet ik me voorstellen met knalhard, dat je elke oneffenheid in de weg voelt en van je fiets afstuiterd? Lees ook veel over de lange levertijd en afhandeling van de NL importeur van canyon.Dus, nogmaals alle info is welkom. Groeten.



- Tevredenheid & Afhandeling:
Ik ben tot nu toe heel erg tevreden over me Canyon, prima wegligging en stijf zat. Ben tot nu toe altijd goed en duidelijk geholpen door Canyon, ben zelf wel is bij Canyon Benelux geweest.
- Levertijd:
Je ziet vooral nu dat er wat langere levertijd voordoet, doordat de voorvorken niet aan te slepen zijn je kan nagaan dat alle voorvorken van de afgelopen 2-3 jaar (en wellicht ouder) vervangen moeten worden. Dat zal vast een flink aantal voorvorken zijn.

Durf te garanderen dat het zeker geen miskoop zal zijn.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 04 apr 2007 20:44

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007


De topic starter heeft al een amerikaanse fiets en voelt zich hier prima op vandaar E5 sworks of Cannondale.
De Beste alu frames ooit gemaakt kwamen van Scott (team Issue), Storck (Scenario pro/comp), Klein (Pro) en Principia (Rex pro, Rex, SX, Revolution) helaas (op misschien een enkele De Rosa na) weinig of geen Italiaanse produkten die de boot redelijk gemist hadden na jaren de markt te hebben gedomineerd op het gebied van Stalen frames.
Ingelijmde delen maken een frame niet beter en leveren meer last als merkbaar gemak op.

Dank voor alle info, maar het wordt er alleen maar gecompliceerder op!! Denk dat ik een keus moet maken en van daaruit moet beginnen. Vindt de cannondale te druk qua opschrift en een specialized E5 zal een lange zoektocht gaan worden. Heb al verschillende FM's gebeld maar die hebben niets liggen omdat het gaat over een ouder model. Heb op de site van Salden de Storck scenario gezien en vind het wel een strak frame. Zie alleen dat je weer uit een heleboel vorken kunt kiezen ????? Rijst de vraag welke hier weer de juiste van is en heeft hier ook weer het rijders gewicht mee te maken?

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 05 apr 2007 01:41

Quoten: Origineel geplaatst door patmaessen op 04 April 2007


 Dank voor alle info, maar het wordt er alleen maar gecompliceerder op!! Denk dat ik een keus moet maken en van daaruit moet beginnen. Vindt de cannondale te druk qua opschrift en een specialized E5 zal een lange zoektocht gaan worden. Heb al verschillende FM's gebeld maar die hebben niets liggen omdat het gaat over een ouder model. Heb op de site van Salden de Storck scenario gezien en vind het wel een strak frame. Zie alleen dat je weer uit een heleboel vorken kunt kiezen ????? Rijst de vraag welke hier weer de juiste van is en heeft hier ook weer het rijders gewicht mee te maken?


Misschien gekke opmerking, maar ga eens in Engeland speuren naar een E5 S-Works. In Engeland is Specialized toch wat meer ingevoerd dan hier, best kans dat je daar nog wat vind als je zo'n frame wil hebben.
Van wat ik begrijp heeft Sharkman regelmatig Storck's opgebouwd, hij kan je vast verder helpen met het maken van de juiste keuze m.b.t. vork en dergelijke.
Ga je deze nieuwe alu gebruiken naast je Tarmac?
You can never be too Specialized

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 05 apr 2007 10:07

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 04 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door patmaessen op 04 April 2007


 Dank voor alle info, maar het wordt er alleen maar gecompliceerder op!! Denk dat ik een keus moet maken en van daaruit moet beginnen. Vindt de cannondale te druk qua opschrift en een specialized E5 zal een lange zoektocht gaan worden. Heb al verschillende FM's gebeld maar die hebben niets liggen omdat het gaat over een ouder model. Heb op de site van Salden de Storck scenario gezien en vind het wel een strak frame. Zie alleen dat je weer uit een heleboel vorken kunt kiezen ????? Rijst de vraag welke hier weer de juiste van is en heeft hier ook weer het rijders gewicht mee te maken?


Misschien gekke opmerking, maar ga eens in Engeland speuren naar een E5 S-Works. In Engeland is Specialized toch wat meer ingevoerd dan hier, best kans dat je daar nog wat vind als je zo'n frame wil hebben.
Van wat ik begrijp heeft Sharkman regelmatig Storck's opgebouwd, hij kan je vast verder helpen met het maken van de juiste keuze m.b.t. vork en dergelijke.
Ga je deze nieuwe alu gebruiken naast je Tarmac?

 Zal eens wat gaan surfen of in GB iets te vinden valt. Anders wacht ik wel op het advies van sharkman. Was van plan om de Tarmac af te bouwen en het frame te verkopen.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 05 apr 2007 10:36

Voor Storck (en dan zou ik me beperken tot de pro) kun je het beste terecht bij Lenzen of Hergarden. Interessant zijn de pro en comp (niet meer in produktie), de Team is op zich niet verkeerd als je wat minder budget hebt.
De enige juist vork voor een scenario is de stilletto normaal of light (niet de aero, da's niks).
Specialized E5 kom je nog weleens tegen in Duistland en in de USA.
 

Plaats reactie