Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant T-mobile TCR Composite frameset

marconaomi
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2007 12:41

marconaomi 19 apr 2007 22:47

hallo allemaal
Zijn er mensen met ervaring van dit giant T-mobile TCR Composite frameset
Deze staat  te koop bij salden voor 699 en heb hier wel interesse in.
 
 
 
 
 

marconaomi
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2007 12:41

marconaomi 19 apr 2007 22:50

sorry maar krijg nog effe geen foto op dit forum

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 19 apr 2007 23:04

Indien je de kleur ok vind een goed frame en vooral voor deze prijs!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

tlmm
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:12

tlmm 19 apr 2007 23:13

Ik rij de versie met alu vorkpijp(die jij op het oog hebt zal wel de carbon zijn)
Ik vind het een erg fijn frame, zeer wendbaar en lichter dan meeste frames in die prijsklasse, enige beperking is meschien het gewicht van de berijder.
Triple is een bier...

marconaomi
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2007 12:41

marconaomi 20 apr 2007 01:22

ik ben zelf niet zo zwaar, 82 kilo
 
Dat zal toch wel goed gaan hoop ik??

bartjan
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 10 jul 2005 20:30

bartjan 20 apr 2007 11:07

Ik heb een aanvullende vraag: Hoe staan deze frames bekend als het gaat om stijfheid?.......

tijntje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:34

tijntje 20 apr 2007 12:07

Heb zelf net een TCR composite bij S-tec gekocht (zie topic met foto's op pagina 3 of 4).
Weet niet of je het frame ook wilt laten opbouwen en wat je smaak is maar bij S-tec kost een geheel zwart frame maar 100,- meer en het opbouwen is daar stukken goedkoper dan bij Salden. Zodoende kom je op dezelfde prijs uit.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief. Het is een erg mooi afgewerkt frame en redelijk licht voor deze prijs. Heb er nog maar 100 km op kunnen fietsen en ben gewoon een weekend plezier fietser maar de fiets voelt goed aan. Stijf genoeg voor mij (82 kg, 1.80m) en zeker ook het nodige comfort dat ik zocht (niet te stijf dus).
Het frame staat niet bekend als het meest stijve frame maar wil je dat? Stijfheid is voor de meeste mensen toch niet het belangrijkste lijkt me of sprinten we allemaal bij iedere lantarenpaal? 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 apr 2007 12:21

Precies, stijfheid is voor de meeste toeristen nog altijd relatief onbelangrijk. Tenzij je zelf heel zwaar bent. 82 KG mag geen probleem zijn voor dat frame.

P.S. het goedkoopste opbouwen is natuurlijk zelf doen Ook nog eens enorm leuk en leerzaam.... Echt moeilijk is het niet (tenzij je echt 2 linker handen hebt) en het forum is je vriend.

tijntje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:34

tijntje 20 apr 2007 14:55

Bij S-Tec is opbouwen gratis. Je betaald alleen de onderdelen.
Maar zonder opbouw kun je vast nog wel een betere deal maken inderdaad......
Leerzaam is het zeker maar je moet er wel de tijd voor en zin in hebben.

bartjan
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 10 jul 2005 20:30

bartjan 20 apr 2007 16:19

Quoten: Origineel geplaatst door tijntje op 20 April 2007


Bij S-Tec is opbouwen gratis. Je betaald alleen de onderdelen.
Maar zonder opbouw kun je vast nog wel een betere deal maken inderdaad......
Leerzaam is het zeker maar je moet er wel de tijd voor en zin in hebben.


Mooie fiets idd.   Ik bn idd ook bij S-tec geweest en daar hadden ze een soort gelijk frame maar met geintegreerde zadelpen (advanced is dat geloof ik). Persoonlijk heb ik het niet zo op Giant maar dat is enkel gebaseerd `gevoel`. Eigenlijk wil ik een stijf frame en niet omdat ik bij elke lantarenpaal sprint maar meer omdat ik lang ben (191cm / 82kg ) en nu ook op een stijf frame rij (redBull pro sl) en me dit prima bevalt. Op de mountainbike rij ik met een Klein en ook die zijn vrij stijf.
 

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 apr 2007 17:02

Quoten: Origineel geplaatst door Bartjan op 20 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door tijntje op 20 April 2007


Bij S-Tec is opbouwen gratis. Je betaald alleen de onderdelen.
Maar zonder opbouw kun je vast nog wel een betere deal maken inderdaad......
Leerzaam is het zeker maar je moet er wel de tijd voor en zin in hebben.


Mooie fiets idd.   Ik bn idd ook bij S-tec geweest en daar hadden ze een soort gelijk frame maar met geintegreerde zadelpen (advanced is dat geloof ik). Persoonlijk heb ik het niet zo op Giant maar dat is enkel gebaseerd `gevoel`. Eigenlijk wil ik een stijf frame en niet omdat ik bij elke lantarenpaal sprint maar meer omdat ik lang ben (191cm / 82kg ) en nu ook op een stijf frame rij (redBull pro sl) en me dit prima bevalt. Op de mountainbike rij ik met een Klein en ook die zijn vrij stijf.
 


Dat gevoel heet niet gevoel maar vooroordeel, als je een keer echt heb gevoelt hoe de TCR composite (en ik heb een ouder minder stijf type) rijdt dan "voel" je wel anders. Ik snap dat stijfheid geleuter niet zo, ik weeg zelf 92 KG en heb geen enkel probleem op de weg.
De mensen in mijn kenniskring die mijn fiets hebben uitgeprobeerd en het konden betalen hebben allen ook een TCR composite als volgende fiets gekocht. Deze hadden hem natuurlijk wel vooraf al op het oog, maar de beviondingen waren positiever als verwacht.
Afbeelding

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 20 apr 2007 22:22

Ja, zo'n zwarte TCR advanced lijkt mij ook wel wat.
Staat leuk in de schuur naast m'n mtb, maar ik denk dat het er voorlopig niet inzit.

Plaats reactie