Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 28 jan 2018 22:09

Ben ook benieuwd naar het definitieve resultaat. Had er bijna een gekocht maar was bang dat de balhoofdbuis optisch wat te groot zou lijken bij een 61 cm.

championmondial1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2018 12:59

championmondial1 05 mar 2018 13:24

Beste Forumleden,

Ik ben nieuw op het forum en ik zal mij daarom even voorstellen. Ik ben Teun en ben bezig met het opknappen van een oude champion monidaal aa super uit 1985. Het is een behoorlijk project aan het worden waar stiekem al wat uurtjes inzitten, gelukkig vind ik het heerlijk om te doen. Helaas is de lak hier en daar beschadigd en zou ik deze graag bijwerken. Stralen en opnieuw laten spuiten vind ik nog wat te prijzig. Nu heb ik al aardig wat rondgekeken op internet maar kan ik nergens vinden welke kleur het frame nu precies heeft. Het wordt volgens mij amstel-rood genoemd als ik het zelf zou moeten omschrijven zou ik bordeaux rood metallic zeggen. Zou een van jullie mij verder kunnen helpen met het vinden van de juiste kleur en waar ik deze zou kunnen kopen?

Mijn excuses voor de wat wazige foto, maar volgens mij is de kleur wel duidelijk te zien.
IMG_0947.JPG
Alle informatie is welkom, alvast dank!

Teun

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 05 mar 2018 20:36

Teun, ik zou hier maar eens een kijkje nemen, dit is DE website voor alle informatie over Gazelle Champion Mondial modellen.

En ik weet niet wat je voor groep op dit frame gaat zetten, maar een AA-Super is wel wat bijzonders ... meer foto's zijn altijd welkom!

HuVe
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2017 09:40

HuVe 05 mar 2018 21:45

Hallo Teun,

Gazelle heeft eigen kleuren met eigen nummers. Het werkt dus niet zoals in de autobranche waar de kleuren gestandaardiseerd zijn.

Je kunt wellicht de kleur ergens na laten maken.

championmondial1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2018 12:59

championmondial1 06 mar 2018 12:45

Hartelijk dank voor deze informatie. Om eerlijk te zijn is dit mijn eerste project en kwam ik er gaande weg achter dat een AA-super redelijk zeldzaam is. Ik begon aan de Gazelle zoals u kunt zien op de bovenste foto (het stuur lijkt me niet origineel, klopt dit?). Inmiddels heb ik de fiets volledig schoongemaakt en voor een groot gedeelte gedemonteerd. De fiets is afgemonteerd met diverse onderdelen:

- Shimano 600 shifters
- Mavic MA-40 voorvelg
- Superbe remmen
- Campagnolo Achter Derailleur
- SR Crank
- Stuurpen Sakae
- Lagers van Shimano

Mochten jullie nog advies voor mij hebben dan ontvang ik dat zeer graag, U vraag wij draaien, hierbeneden nog wat foto's. (mijn excuses voor de foto's die niet recht staan, door er op te klikken staan ze wel recht)
cm aa super 3.jpg
cm aasuper.jpg
cm aa super 2.jpg
cm aa super.jpg

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 06 mar 2018 13:20

Bedankt voor de foto's ... om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit is geen AA-Super frame. Deze waren duidelijk herkenbaar aan de monostay zadelbuis en de deuk in deze zadelbuis waar het achterwiel gedeeltelijk in viel voor een kortere wielbasis. Bovendien heeft jouw frame zelfs nog spatbordoogjes aan de voor- en achtervork, dat lijkt meer op een AB-frame.
Afbeelding
Dit is een orgineel AA-Super frame uit 1985.
Maar wat je zelf ook al aangeeft, dat stuur hoort er niet op. En verder is het een mengelmoes van onderdelen van allerlei fabrikanten. Ook zie ik behoorlijk wat lakbeschadigingen, dat wordt veel bijwerken of toch een nieuw verfje erop. Maar laat je niet weerhouden dat je geen spectaculair frame hebt, lekker opbouwen met een passende groep naar keuze (Shimano 600 EX zou prima kunnen) en genieten maar van zo'n Hollands kwaliteitsproduct!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 mar 2018 13:30

Bovenstaande klopt, Beste bewijs dat dit geen AA super is is het feit dat van de normaal bereden frames er simpelweg geeneen over is geblevern. Frame bezat een ontwerpfout waardoor de achtervork ter hoog van de achterrem steevast scheurde. Ik heb er (onder garantie drie gehad en ben uiteindelijk met een aa special geëindigd.....)

championmondial1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2018 12:59

championmondial1 06 mar 2018 13:33

Aha, heel erg bedankt voor deze reacties. Ik ben nog een behoorlijke leek op dit gebied dus ik ging enkel af op de sticker die er op zat :roll:. Ik vond het ook al bijzonder dat ik geen enkel vergelijkbaar exemplaar op internet tegen kwam. Dit weerhoudt me niet, ik ga vrolijk verder.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 06 mar 2018 13:37

Top, keep up the good work!

HuVe
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2017 09:40

HuVe 06 mar 2018 14:19

AA-Super was er overigens ook met normale staande achtervorken, deuk in de zadelbuis hebben ze allemaal.
Bijlagen
IMG_20160429_111030945.jpg

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 06 mar 2018 14:38

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het helemaal geen mondial is. Dat kan ook de onjuiste stickers verklaren, pompbusje (achter balhoofdbuis) de aanlas voorderrie te cetera.

Volgens mij is de vork niet geheel recht meer...
Previous name Jansen01

championmondial1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2018 12:59

championmondial1 06 mar 2018 15:05

Onder in het frame staat Gazelle geslagen, daar ben ik zeker van (:

Plaats reactie