Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe madone-lijn van trek

shimano-marc
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:15

shimano-marc 01 jun 2007 23:58

Idd, na lang wachten is het nieuwe TREK frame er, en zeg zelf: dit ziet er heel modern en knap uit !!
WISCNSIN = Dikke bravo.
Maar idd, dit is zeer persoonlijk.
Doorbijten, de voldoening is eens zo groot achteraf.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 02 jun 2007 00:10

Eindelijk een Trek met een mooie geometrie. Ze konden helaas alleen niet kiezen tussen een geintergreerde zadelpen en een "normale" dus hebben ze er maar een compromis oplossing van gemaakt, lelijk!
No pain no gain, no guts no glory!

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 02 jun 2007 00:16

Hoi,
 
Bedankt Lancev7 voor de schitterende links !
 
De Trek dealers kunnen nu eindelijk weer op twee oren slapen.
 
Eerlijk gezegd zagen velen het niet meer zitten met de oudbollige lijn van de laatste 2 jaar.
 
Met lede ogen moesten we toezien dat er meer en meer klanten naar b.v. Specialized grepen omdat men uitgekeken was op Trek.
 
Hopelijk wordt de wat meer  betaalbare alu lijn ook wat opgefrist !
 
Ik ben benieuwd naar het "Life" resultaat van de Madone's, meestal ziet het er Life nog mooier uit.
 
Ciao.
 
 
 
 

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 02 jun 2007 01:25

Tja, toch nog maar een 2007 model zien te scoren.

Ben niet weg van de nieuwe collectie, zat lekker diep op de oude met de korte balhoofdbuis. Als ik een slooping frame wil hebben koop ik wel een Giant, vond het wat klassieke frame van de oude Trek toch mooier.
En met de SSL bleven ze ook onder de 900 gram voor een 58 cm.

Maar misschien moet ik er nog aan wennen, loop altijd een tijdje achter de mode aan....

Edit:

Wat echt nieuw is is het 90mm bracket, waar de lagers direct ingaan, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken..
Tevens lijkt mij de de oplossing met de zadelpen ook niet zo gek, het lijkt of je een groter stelbereik hebt.
En remkabel loopt door het frame.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 jun 2007 01:36

Volgens de site:
In the past, how a bike fit was tied directly to its geometry. If you wanted a responsive, performance-oriented bike, you were forced into an aggressive fit. For a more natural riding position, the trade-off was a slower-handling geometry. That thinking changes with the all-new Madone. It offers riders a choice of three fit options, all sharing the same ProTour-proven geometry. Now you can have the performance you crave with the riding position that best fits your needs.
Dan toch wel proven bij een andere fabrikant lijkt me, ik heb nog nooit zo een Trek in de pro-tour gezien.
Ik vind het wel een verbetering: ik vond de oude (reverse sloping) modellen niet mooi zowel qua kleuren als geometrie. Ook de grote afstand tussen achterwiel en zitbuis vond ikbelijk. Nu lijken ze inderdaad op specialized, orbea en willier, nog een mooier zadelpen en ik zou er zo eentje kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2007 01:39

Geometrie van een fiets verandert niet doordat de bovenbuis aflopend wordt. Alle maten zijn gewoon hetzelfde alleen is die bovenbuis iets langer omdat hij afloopt, maar de bovenbuislengte meet je tocht horizontaal.
Dan is er de "performance fit" die een langere balhoofdbuis hebben (30 mm). Dat was gewoon hard nodig, want helemaal voor toerfietsers is de balhoofdbuis bij Trek gewoon veel te kort en krijg je lelijke spacertorens.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 02 jun 2007 02:25

ik vind het ontwerp mooi vooral de zwart/oranje versie beetje jammer van de rode accenten in de wielen ,past niet imho

plaats van de zadelpenstrop vind ik wat minder

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 02 jun 2007 10:35

6.9 spuitschema's kunnen me wel bekoren.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 02 jun 2007 10:37

Mijn grootste bezwaar tegen Trek, nl. de te korte balhoofdbuis, is eindelijk weggewerkt. De slooping-uitvoering oogt veel moderner en agressiever; ook al positief. Enkel die half-geïntegreerde zadelpen vind ik maar niets. Mede door de ruimere kleurenkeuze vermoed ik dat Trek volgend jaar goed in de pelotons zal vertegenwoordigd zijn. Hopelijk worden de kleinere budgetten van vele wielertoeristen niet vergeten en krijgen ook de aluminium frames de nieuwe Madona-look (maar dan zonder geïntegreerde zadelpen).

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 02 jun 2007 12:51

trek was sinds dit jaar niet meer zo mijn favoriet van kleuren dan .
maar dit overtreft de beste verwachtingen .
zien er prachtig uit .
die 6.9 pro zouw mooi staan bij men teamkleding.
 
grtz joren
 

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 02 jun 2007 21:31

Quoten: Origineel geplaatst door joren op 02 Juni 2007


trek was sinds dit jaar niet meer zo mijn favoriet van kleuren dan .
maar dit overtreft de beste verwachtingen .
zien er prachtig uit .
die 6.9 pro zouw mooi staan bij men teamkleding.
 
grtz joren
 


Valt mij ook verschrikkelijk mee! Vind het wel jammer dat de kleurenschema´s erg veel op wilier en zelfs de concurrent specialized lijkt/ leek
Moet wel zeggen, ze zien er echt mooi uit!
Train ze!

lazyturbo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:20

lazyturbo 02 jun 2007 22:35

Ieder zijn ding, maar mij doet het niks. Sorry. Iets te veel slooping een semi-slooping zoals bvb Scott CR1 geen probleem maar dit is voor mij iets te.

Plaats reactie