Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Parlee

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 nov 2013 14:33

Ik kan de mening van Ts-biker in deze wel volgen, maar ik denk dat er zeker Duitse merken zijn die voor de gemiddelde wielertoerist vergelijkbaar zullen zijn met een Parlee omdat simpele reden dat ze het verschil niet merken. :lol:
De Duitse merken die zich kwalitatief kunnen meten met Parlee zijn er naar mijn mening wel degelijk. Canyon, Focus en Storck, om maar drie willekeurige merken te noemen, maken ook erg goede fietsen en zeker ook in het prijssegment boven de 5000 euro. Het is alleen even de vraag hoe je de vergelijkig wilt maken en wat je als "beter" beschouwd. Parlee heeft unieke rij-eigenschappen door de wijze waarop ze zijn gemaakt, maar of het daarmee betere fietsen zijn dan bijvoorbeeld Storck is een lastige discussie imho.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 nov 2013 15:16

Jaap Telder schreef:je mag dan ook geen appelen met peren vergelijken, de Z5 is namelijk niet meteen een instapmodel (omdat het de laagste nr heeft), het is het meest verkochte en lichtste Parlee frame, de modellen daarboven bieden enkel meer custom mogelijkheden.
Maw de Z5 is een topmodel dat je moet vergelijken met oa cervélo R5, BMC SLR01, Pina Dogma en consoorten en dan is 3500 euro (voor de Z5) en 4300 euro (voor de Z5sli) een normale marktwaarde in dezelfde prijsklasse als die anderen.
Voor een custom Z5 mlet ultegra 11v zal je uitkomen rond de 5000 euro, perfect normale prijs/kwaliteit vind ik.

En ze rijden gewoonweg suuuuuuuuuper en een "Duits" merk vergelijken met een Parlee ... lol :lol:


Ja, als dealer/verkoper van dit merk moet jij hier natuurlijk wel goedkope reclame maken.......... :evil:
Hoe objectief ben je dan :shock:[/quote]

ik verkoop ook cervélo, BMC, Wilier, Focus om er maar enkele te noemen. Ik kan dus best objectief zijn hoor. Ik test ook veel zelf, dus wat ik neerpen is wat mijn ervaringen zijn met een desbetreffend merk/model.

Ik zit trouwens al bijna 10 jaar op dit forum, denk niet dat ik (zoals jij het noemt) goedkope reclame nodig heb, ik deel mijn mening als wielertoerist/fietser, je kan er alleen maar goed mee zijn.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 nov 2013 15:22

boswielrenner schreef:Ik kan de mening van Ts-biker in deze wel volgen, maar ik denk dat er zeker Duitse merken zijn die voor de gemiddelde wielertoerist vergelijkbaar zullen zijn met een Parlee omdat simpele reden dat ze het verschil niet merken. :lol:
De Duitse merken die zich kwalitatief kunnen meten met Parlee zijn er naar mijn mening wel degelijk. Canyon, Focus en Storck, om maar drie willekeurige merken te noemen, maken ook erg goede fietsen en zeker ook in het prijssegment boven de 5000 euro. Het is alleen even de vraag hoe je de vergelijkig wilt maken en wat je als "beter" beschouwd. Parlee heeft unieke rij-eigenschappen door de wijze waarop ze zijn gemaakt, maar of het daarmee betere fietsen zijn dan bijvoorbeeld Storck is een lastige discussie imho.
Uw redenering klopt, ik zeg ook niet dat andere merken slecht zijn of dergelijke, maar ik rij nu reeds x-aantal jaren op diverse topmodellen van diverse merken en m'n huidige Z5sli is tot dusver de fiets waar ik het liefste mee fiets (en ik heb 1 hangen die 3x zoveel kost :lol: ik kan dus best objectief zijn)
Dat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat zijn fiets slecht is, is de waarheid als een koe. Dingen waar je geen ervaring mee hebt daar kan je niet over oordelen (wat velen wel doen) en op elk potje past een deksel, of dit nu merk a, b, c, d of andere is

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 nov 2013 15:39

Klopt Stephan, maar ik denk dat jij van mening bent dat er geen Duitse merken zijn die vergeleken kunnen worden met een Parlee. Je moets er althans om lachen. :-) Wellicht heb je gelijk, zover je over "gelijk hebben" kunt spreken, want het blijft een gevoelskwestie. Jij kan meerdere fietsen berijden dus je kan direct vergelijken. Parlee is natuuurlijk een product dat een hoog aanzien geniet en niet in de minste plaats door de kennis en kunde van Bob Parlee op het gebied van Carbon en hoe dus zijn frames gemaakt zijn. Ik geloof je dus onmiddelijk dat een Parlee uniek is qua rij-eigenschappen, maar ik vrees dat het gros van de wielertoeristen het merk niet kennen en het dus ook niet op de juiste waarde (financieel en kwalitatief) weten te schatten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 nov 2013 15:41

Blijft het feit staan dat je hier als dealer/verkoper het merk loopt te promoten, ook al ben je 10 jaar op een forum doet niet terzake, hoe langer hoe meer recht van spreken?
Is in mijn ogen toch wel stiekem indirect goedkoop reclame maken voor eigen toko.
Een slager die zijn eigen vlees keurt. :shock:

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 nov 2013 15:45

Jaap Telder schreef:Blijft het feit staan dat je hier als dealer/verkoper het merk loopt te promoten.
Is in mijn ogen toch wel stiekem indirect goedkoop reclame maken voor eigen toko.
Een slager die zijn eigen vlees keurt. :shock:
Ik begrijp je gevoel maar als je in het verleden kijkt van TS-biker zijn posts zal je zien dat hij vooral in de begintijd van dit forum zeer nuttige technische bijdragen heeft geleverd.
Daarbij is het niet alleen Parlee geweest waar hij positief over is.
Dus in mijn ogen mag hij dit wel.
Het wordt anders als hij zich net heeft aangemeld en hele positieve posts over zijn fietsen zou doen.

Maar deze discussie komt eens in de zoveel tijd oppoppen als er forumleden ook toevallig fietsenmaker zijn. :(
Laatst gewijzigd door Theo V op 28 nov 2013 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 nov 2013 15:45

Het is idd lang geleden dat je op het forum te "zien"was, ts-biker. Leuk om weer wat te lezen van je. En misschien weer een complete build off van een fiets, net zoals van de CR1! ;)
Succes met de azijnpissers!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 nov 2013 15:52

@Jaap: Stephan komt al lang op het forum en heeft een hele genuanceerde blik op de fietsen die hij rijdt. Dat hij deze ook verkoopt is bekend, maar hij dringt zijn merken niet op. Zijn motief is dus helemaal niet om reclame voor zijn bedrijf te maken. Dat hij Parlee uitdraagt is niet zo gek. Los van het feit dat hij deze verkoopt, zijn Parlee fietsen in bladen en testen vaak bejubeld, en heeft het merk een grote fan base. Zeker in the States.

Ik deel je mening dat het ongewenst zou zijn als iemand zich aanmeldt bij het forum en direct zijn winkel begint te promoten. Daar is nu geen sprake van.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 nov 2013 15:54

boswielrenner schreef:Klopt Stephan, maar ik denk dat jij van mening bent dat er geen Duitse merken zijn die vergeleken kunnen worden met een Parlee. Je moets er althans om lachen. :-) Wellicht heb je gelijk, zover je over "gelijk hebben" kunt spreken, want het blijft een gevoelskwestie. Jij kan meerdere fietsen berijden dus je kan direct vergelijken. Parlee is natuuurlijk een product dat een hoog aanzien geniet en niet in de minste plaats door de kennis en kunde van Bob Parlee op het gebied van Carbon en hoe dus zijn frames gemaakt zijn. Ik geloof je dus onmiddelijk dat een Parlee uniek is qua rij-eigenschappen, maar ik vrees dat het gros van de wielertoeristen het merk niet kennen en het dus ook niet op de juiste waarde (financieel en kwalitatief) weten te schatten.
my 2 cents, ik spreek dan ook vooral over rijplezier en niet over kwaliteit, slechte fietsen bestaan niet :lol:

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 nov 2013 15:54

@Stephan: We willen graag eens een rijverslag lezen van een Parlee Z5sli. Kan je deze een keer schrijven samen met foto;s posten op het forum? :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 nov 2013 15:55

boswielrenner schreef:@Stephan: We willen graag eens een rijverslag lezen van een Parlee Z5sli. Kan je deze een keer schrijven samen met foto;s posten op het forum? :-)
als ik even de tijd heb zal ik dat in de komende dagen/weken zeker eens doen. Momenteel kom ik niet vaak op de fiets, zondag geven ze wat deftig weer en pak ik misschien nog eens uit ...

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 nov 2013 15:58

scottpch schreef:Het is idd lang geleden dat je op het forum te "zien"was, ts-biker. Leuk om weer wat te lezen van je. En misschien weer een complete build off van een fiets, net zoals van de CR1! ;)
Succes met de azijnpissers!
ik had vooral inlog problemen en daarna heb ik het wat laten hangen, maar nu ben ik terug 8-)

Plaats reactie