Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 06 jul 2007 17:56

Heel erg mooi! Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de Deda combi, maar dat is smaak... Dit frame is echt prachtig en zo tijdloos. Heb je overigens nog over de Archon nagedacht?
Vanwaar trouwens die Shimano body/cassette??

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 06 jul 2007 18:30

Omdat het een titanium fietsen site is en er nog maar twee fietsen instaan, nog maar wat fotootjes van hoe die van mij was...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 06 jul 2007 18:46

mooi karretje Timo, waar heb je dit frame gehaald?

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 06 jul 2007 19:02

Bij Lohman. Het is eigenlijk een Merlin Extralight. Hij is momenteel bij de spuiter die hem zwart spuit met witte "Merlin" belettering.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2007 21:37

Zoals je al lang weet vind ik dit een prachtige racer, Timo!


Joshua schreef:Behoorlijk ding voor een trainingsfiets ;) Ik kan momenteel alleen nog maar dromen van dergelijk materiaal (even afstuderen en een baan vinden, dan zijn we al een stapje dichterbij, neemt trouwens niet weg dat ik niet erg blij ben met mijn Giant racer, en mijn gister afgehaalde Cube MTB).

Wat gebruik je dan nu als koersfiets? De Parlee? Ik was in de veronderstelling dat uw team gesponsord werd door Kuota, maar heb ook al wat aan Kuota materiaal in de verkoop langs zien komen meen ik me te kunnen herrinneren!



Kuota sponsort idd mijn ploeg, maar zonder verplichtingen. Dat betekent meteen dat een Kalibur TT fiets niet gebruikt wordt omdat je daarop niet de UCI-benodigde 5cm setback kan halen (de "setback"-pen kan Kuota al màànden niet leveren). Maar iedereen is vrij... en omdat Kuota nog steeds m'n in december bestelde Kredo White L niet kan leveren (de Khan nam ik als afwachtingsoplossing), heb ik daar nu maar een punt achter gezet. Vrijheid blijheid zeg maar! :)


Ilko schreef:Heel erg mooi! Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de Deda combi, maar dat is smaak... Dit frame is echt prachtig en zo tijdloos. Heb je overigens nog over de Archon nagedacht?
Vanwaar trouwens die Shimano body/cassette??



De Archon wordt nog niet uitgeleverd, en zal nog een pak duurder worden: wellicht meer dan 4.000 euro/frameset, zoniet meer.

Shimano cassette omdat je de naafbody van Obermayers niet kan veranderen tussen Shimano en Campa... en mijn Obies zijn Shimano. Onder meer omdat ik nog niet wist of ik Campa of Shimano zou rijden; hoe dan ook stel ik binnenkort wel eens een Shimano afgemonteerde fiets samen. :)


pjotr schreef:Het frame van Casran staat op de site van Litespeed op 1215 gram. Dat noem ik geen licht frame t.o.v een Parlee, Scott etc. Ik weet niet hoe nauwkeurig ze bij Litespeed zijn op het gebied van exacte gewichten te tonen.



Frame is idd niet het lichtste, maar daarvoor kies je geen titan. Enkel de Archon (muv. de Ghisallo) zal echt heel licht worden, zo'n 1050gr in M. Het gewicht van deze fiets zit vooral laag door wat Havana aanhaalt: vork, zadelpen en vooral wielen!

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 jul 2007 23:44

Dan zal ik fiets numero 4 aanleveren: m'n Litespeed Teramo.

Frame is uitgerust met Shimano Ultegra compact met TA-bladen, Real Design Vork, Chris King balhoofd, Ritchey classic stuur en 4-axis stuurpen, Thomson Masterpiece zadelpen, Aspide FX zadel, Time ATAC titan carbon pedalen en DT240S - Open Pro wielset

[img=http://img244.imageshack.us/img244/4677/foto1qv3.jpg]
[img=http://img69.imageshack.us/img69/3803/img3914pq9.jpg]
[img=http://img244.imageshack.us/img244/6761/foto3xg5.jpg]
[img=http://img244.imageshack.us/img244/8655/foto4hw9.jpg]

IBAN
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 06 jul 2007 23:51

Heel erg mooi dit titanium geweld. Wel valt me op dat de balhoofdbuis vrij ver doorloopt de hoogte in. Je zou dan zo min mogelijk spacers verwachten maar dit is zowel bij de fiets van Casran als die van Litespeed niet het geval. Of is het gezichtsbedrog dat de balhoofdbuis zover doorloopt? Maar nogmaals, echt schitterend die litespeeds.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 07 jul 2007 00:52

IBAN schreef:Heel erg mooi dit titanium geweld. Wel valt me op dat de balhoofdbuis vrij ver doorloopt de hoogte in. Je zou dan zo min mogelijk spacers verwachten maar dit is zowel bij de fiets van Casran als die van Litespeed niet het geval. Of is het gezichtsbedrog dat de balhoofdbuis zover doorloopt? Maar nogmaals, echt schitterend die litespeeds.


Je hebt iidd gelijk, moet ook zeggen dat het lijkt alsof Casran's frame een maatje te klein is (vrij veel spacers en een boom van een zadelpen), of is je positie nog niet juist ingesteld?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jul 2007 01:11

Daf treks schreef:Je hebt iidd gelijk, moet ook zeggen dat het lijkt alsof Casran's frame een maatje te klein is (vrij veel spacers en een boom van een zadelpen), of is je positie nog niet juist ingesteld?



Met die fiets is nog niet gereden. Zadelpen moet nog 2 of 3cm omlaag en het aantal spacers moet minstens gehalveerd worden, zoniet weg. Normaal ga 'k morgen met deze trainen, dus dan bekijk ik die positie eens.

Op dit ogenblik lijkt hij idd te klein.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 07 jul 2007 03:18

De Litespeed van "litespeed" is ook zeker een heel knappe fiets! Alleen, onder het mom van "we moeten altijd iets te zeuren hebben (;)) : ik zou de stuurpen vervangen door een Thomson X2. Maakt het net wat uniformer :) Maar ik ben jaloers op je wieltjes. Helaas is daarvoor bij mij de bodem van het budget teveel in zicht.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 07 jul 2007 11:23

Daf treks schreef:
IBAN schreef:Heel erg mooi dit titanium geweld. Wel valt me op dat de balhoofdbuis vrij ver doorloopt de hoogte in. Je zou dan zo min mogelijk spacers verwachten maar dit is zowel bij de fiets van Casran als die van Litespeed niet het geval. Of is het gezichtsbedrog dat de balhoofdbuis zover doorloopt? Maar nogmaals, echt schitterend die litespeeds.


Je hebt iidd gelijk, moet ook zeggen dat het lijkt alsof Casran's frame een maatje te klein is (vrij veel spacers en een boom van een zadelpen), of is je positie nog niet juist ingesteld?


Het lijkt mij niet te gaan om 'hoever de balhoofdbuis doorloopt', maar om de totale lengte van de balhoofdbuis. Voor een M/L frame met (fictieve) bovenbuis van 56cm meet de balhoofdbuis 13,8cm. Dat lijkt mij zeker niet heel groot (dan wel voor standaard balhoofd). Voor mij, met een verschilhoogte tussen zadel en stuur van ca. 10cm, is het frame perfect.
Ik gebruik nu 2cm spacers. Daar gaat waarschijnlijk nog een 0,5cm vanaf. Maar ook al zou ik dat niet doen dan misstaat dat in mijn ogen geenszins.
Ik heb gekeken naar een framemaat groter. Dan had ik nu geen spacers meer nodig gehad (wat niet aangeraden wordt voor een full carbon vork) en kan ik niet meer zakken als ik dat zou willen. Bovendien zou de bovenbuis ook groter zijn, wat voor mij nadelig zou zijn. Vandaar mijn keuze. Optisch lijkt de zadelpen erg groot, maar dat komt door de compacte framegeometrie.

@TimoWr: bedankt voor je compliment! Ik heb over de X2 nagedacht. Het leek mij te weinig klassiek ogen, hoewel ik het vanuit werktuigbouwkundig oogpunt een schitterend product vind. Bovendien wist ik niet zeker welke maat pen ik nodig had, dus leek het mij verstandig dit uit te zoeken met een goedkopere pen. Maar nu jij hier ook weer meekomt, zal ik hem toch weer op de lijst (samen met Syntace F99) zetten voor evt. upgrades in de toekomst.
Voor wat betreft budget: m'n budget was verre van onuitputtelijk (ruim onder bv een Lightweight Ventoux set). Ik heb geprobeerd evenwicht te zoeken tussen enerzijds middensegment Litespeed, Shimano Ultegra, Ritchey WCS/4-axis en anderzijds Chris King, Masterpiece en DT240S wielset.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 07 jul 2007 13:22

Bij een niet geïntregeerd balhoofdstel als Litespeed, hoeveel centimeter of milimeter moet je erdan bij rekenen vanwege het balfoofdstel? Want naar mijn optiek zijn balhoofdstellen van niet geïntregeerde altijd wat korter omdat er nog 2 ringen boven en onder de buis moeten worden gemonteerd. Wie kan er wat meer over zeggen?
Anti-Spacers!

Plaats reactie