Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2007 01:16

Ik zag dat hier nog geen aparte stek was voor titanium fietsen... Het lijkt me best alle titans samen te brengen: Litespeed, Van Nicholas, Merlin, Passoni,...


Hier is mijn nieuwste, een Litespeed Siena. Mijn ideale trainingsfiets.

Opbouwlijst:

frame: Litespeed Siena ML
fork: Easton EC90 SLX
headset: Chris King
top cap: Fairwheelbikes Ltd. Ed. (thx to RichW and Madcow)
expander: FSA
stem: Deda Newton 31
bars: Deda Newton Shallow 42cm
bar tape: black cork no-name
shifters: Campagnolo Record Ergopowers
crankset: SRM Professional 172.5mm
bottom bracket: Campagnolo Record BSA
chainrings: FSA & TA 53-39
chain: KMC X10
brakes: Campagnolo Record Skeleton
brake pad holders: Campagnolo Record
brake pads: Campagnolo carbon
seat post: AX-Lightness Daedalus
saddle: Fi'zi:k Arione Mg
bottle cages: Elite Patao carbon
front derailleur: Campagnolo Chorus
rear derailleur: Campagnolo Record
pedals: Time RXS Carbon
cables brake + derailleur: Campagnolo
wheels: Lightweight Obermayer 16/20
quick releases: CarbonTi Red
tubulars: Dugast Strada
cassette: Shimano Dura-Ace

Weight: 6.95 kg


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Discussie over totstandkoming: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=16419" onclick="window.open(this.href);return false;
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 06 jul 2007 01:21

Wat een super fiets Pieter! Hoe bevalt het rijgedrag van titanium je?

dominic
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:13

dominic 06 jul 2007 01:29

hoe schakelt de shimano - campa combo?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 06 jul 2007 01:30

Ook al zo mooi. Is het geen probleem voor je, dat je op je fietsen verschillende zadels hebt?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2007 01:41

TimoWr schreef:Wat een super fiets Pieter! Hoe bevalt het rijgedrag van titanium je?



Ik weet al jaren hoe titanium rijdt; 'k heb immers een Litespeed Blade tijdritfiets (foto hieronder).

Shimano cassette in Campa schakelt behoorlijk goed. Vorig weekend had ik een duathlon competitie en geen problemen gehad; omgekeerd zou moeilijker gaan.

Ik heb geen problemen met die verschillende zadels trouwens.


Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 06 jul 2007 01:47

Da's waar ook. Ik was die Blade vergeten. Kan bij jouw fietsen het allemaal niet meer onthouden hoor ;)

Mijn Merlin project zal ik hier ook posten als hij klaar is. Al zijn de decals even een probleem. Die dacht Brady via van Herwerden te kunnen krijgen maar dat ging dus niet. Gisteren Marijn van American Bicycle Group gesproken en die zou mij een setje toesturen. Die mag dan meteen door naar 's Gravenzande. Al met al hoop ik dat ik de fiets nog op tijd af heb en mee kan nemen naar Frankrijk.

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 06 jul 2007 10:37

Behoorlijk ding voor een trainingsfiets ;) Ik kan momenteel alleen nog maar dromen van dergelijk materiaal (even afstuderen en een baan vinden, dan zijn we al een stapje dichterbij, neemt trouwens niet weg dat ik niet erg blij ben met mijn Giant racer, en mijn gister afgehaalde Cube MTB).

Wat gebruik je dan nu als koersfiets? De Parlee? Ik was in de veronderstelling dat uw team gesponsord werd door Kuota, maar heb ook al wat aan Kuota materiaal in de verkoop langs zien komen meen ik me te kunnen herrinneren!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 06 jul 2007 10:43

Echt super mooie fiets, enkel vind het gewicht zeer laag voor een fiets waar ik vrij normale dingen op zie. 'Normale' Campa remmen, een relatief zware SRM, Het frame is volgens mij ook niet echt ww?
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 06 jul 2007 11:32

Hmm grappig dat ik eigenlijk precies het omgekeerde dacht :)

Voordat de gewichten van carbon frames een vlucht namen waren het de titanium frames die met lichtste frames kwamen. Er zullen zeker zwaardere frames zijn maar dit frame mag je echt niet zwaar noemen.
En een setje lightweights brengt het gewicht zowiezo altijd flink omlaag.

Ik denk ook niet dat Casran heeft getracht om zijn trainingsfiets zo licht mogelijk te krijgen.
Al met al is het wel een heeeeeeeeeel luxe trainingsfiets. Echt de top! Heel veel plezier ermee Casran.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 06 jul 2007 11:49

Het frame van Casran staat op de site van Litespeed op 1215 gram. Dat noem ik geen licht frame t.o.v een Parlee, Scott etc. Ik weet niet hoe nauwkeurig ze bij Litespeed zijn op het gebied van exacte gewichten te tonen.
Anti-Spacers!

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 06 jul 2007 12:50

Zijn er mensen die ervaring hebben met de titanium frames van Mader? http://www.maderfietsen.nl/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jul 2007 17:16

Het relatief lage gewicht is natuurlijk grotendeels te verklaren door de extreem lichte wielen, vork en zadelpen.

Mooie fiets trouwens, zo'n klassieke bocht oogt zéér fraai.

Plaats reactie