Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

NoBlink
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jun 2015 19:55

NoBlink 24 apr 2020 17:58

Vanochtend mijn Passoni Top Force opgehaald en net al een ritje over de Heuvelrug gemaakt. Heerlijk fietsje, erg comfortabel! (Vorige fiets was een Alu Colnago).
Voor het eerst ook Campagnolo; eerste kilometers even wennen, maar werkt echt heel fijn!

Afmontage:
-Chorus 11 speed groep met Super Record crankset
-Campagnolo Zonda c17 wielen met Schwalbe One Skinwall bandjes
-Passoni finishing kit (Cinelli) - bidonhouders, stuurpen, stuur, carbon zadelpen
-Ultegra 8000 pedalen
-Selle Italia Flite Flow Titanium zadel
Bijlagen
D2BCE9AC-3083-4078-BE66-BD1B1BEB6391.jpeg
D05DA6BE-FD92-485F-ACB2-962FD15C6312.jpeg
B8B151C6-F45E-4306-8161-68F0A9AF0938.jpeg

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 apr 2020 18:03

Hier horen mooie Bora Ultra wielen in en geen Zonda's.... :like:
Mooie fiets!

NoBlink
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jun 2015 19:55

NoBlink 24 apr 2020 19:45

scottpch schreef: 24 apr 2020 18:03 Hier horen mooie Bora Ultra wielen in en geen Zonda's.... :like:
Mooie fiets!
Haha eens, wellicht in de toekomst; spaarpot is nu weer leeg :mrgreen:

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 24 apr 2020 21:01

Mooie fiets en vooral rijdt lekker! Gefeliciteerd

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 25 apr 2020 16:48

Gruwelijk mooi, zo’n Passoni. Hoge velgen, daar smeekt de fiets om! Veel fietsplezier. :like:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 25 apr 2020 17:17

heel mooie fiets, en mijns inziens zijn de velgen hoog genoeg ,maar smeekt de fiets om zwarte banden.
Veel veilige kilometers.

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 25 apr 2020 20:33

Fraaie Passoni, indien je het bij lage wielen wilt houden zou ik op termijn kijken voor een setje Neutron Ultra, Shamal Ultra, Mille of Bora WTO33.

Flite is niet het mooiste zadel imo maar niks zo persoonlijk als een zadel. Vanwaar de keus voor 11 speed? Had de 5-armige crank toch nog de voorkeur?

Momenteel is een 12 speed groep erg interessant qua prijs stelling vergeleken met een 11 speed.

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 25 apr 2020 20:36

Over zadel gesproken, dit is inmiddels een pareltje geworden na ca 8000 km. Zou mooi passen op je Passoni maar ik vrees dat hij op mijn volgend titanium project komt, welke inmiddels in bestelling staat overigens. ;)
Bijlagen
BE08FBA2-67BE-4E14-911C-FDB207A3F0C2.jpeg
2DC925E0-7E20-4FC1-AAC9-5F2B73C8D7F8.jpeg

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 26 apr 2020 11:16

Ik ben wel erg benieuwd wat voor fiets dat gaat worden....

NoBlink
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jun 2015 19:55

NoBlink 26 apr 2020 12:16

Memento_Mori schreef: 25 apr 2020 20:33 Fraaie Passoni, indien je het bij lage wielen wilt houden zou ik op termijn kijken voor een setje Neutron Ultra, Shamal Ultra, Mille of Bora WTO33.

Flite is niet het mooiste zadel imo maar niks zo persoonlijk als een zadel. Vanwaar de keus voor 11 speed? Had de 5-armige crank toch nog de voorkeur?

Momenteel is een 12 speed groep erg interessant qua prijs stelling vergeleken met een 11 speed.
Dank :D Een beetje toelichting qua keuzes; eigenlijk is het (hoe het raar wellicht ook klinkt omdat om een Passoni gaat) een "Build on a tight budget" geweest i.v.m de aankoop en verbouwing van een huis en een aankomende bruiloft. Ik ben al een tijd fan van de tijdloze uitstraling van titanium en was eigenlijk in eerste instantie eerder aan het kijken richting de merken waar de frames uit Azië komen; onder het mom van "een Moots/Passoni/Mosaic/Crisp of Baum komt later wellicht wel" (ben immers pas 29).

Dus toen dit frame op MP voorbijkwam als NOS/Demofiets in mijn maat hoefde ik niet lang te twijfelen. Het frame zag er nog als nieuw uit en had recent ook een nieuwe bead blasted finish gekregen bij Passoni in Milaan.

Alles wat je op de foto ziet heeft bijelkaar net geen 3000,- gekost. :like:

De wielen had ik nog want zaten op mijn Colnago, en deze zullen in de toekomst waarschijnlijk als eerste geupgrade worden. Als ik het bij aluminium wil houden worden dit of Shamal Milles of DT Swiss PR1400 OXIC (deze laatste omdat van alle wielen met zwarte coating deze toch het langste goed blijken te blijven). Indien Carbon dan gaan dit Bora's worden. (Kan uiteraard ook beide 8-) )

Qua zadel ben ik er nog niet uit, twijfel nog of ik de Flite laat zitten of toch een smallere SLR erop doe. Dat zadel wat jij postte is inderdaad ook prachtig; wellicht dat ik in de toekomst als upgrade voor de zwarte Passoni variant ga. Al is er ook een grote kans dat er een Berk Lupina op komt.

11 speed Campa was zowel qua uitstraling als budget voor nu de enige optie. Past imo ook goed bij de fiets. Wellicht dat het in de toekomst 12 speed gaat worden (maar ben geen fan van de crank), en 11 speed voldoet nu al meer dan prima (komend van Shimano 105 op de andere fiets).

Memento_Mori schreef: 25 apr 2020 20:36 Over zadel gesproken, dit is inmiddels een pareltje geworden na ca 8000 km. Zou mooi passen op je Passoni maar ik vrees dat hij op mijn volgend titanium project komt, welke inmiddels in bestelling staat overigens. ;)
Haha jij blijft ook maar doorgaan, gaat de Baum weg of komt er weer iets 'bij'? Die Baum van jou is overigens ook echt prachtig, al moet ik zeggen dat ik die Neo Primato van een paar jaar terug een van de mooiste fietsen ooit op het forum vind :D Die was toch van jou?

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 26 apr 2020 15:24

NoBlink schreef: 26 apr 2020 12:16
Memento_Mori schreef: 25 apr 2020 20:33 Fraaie Passoni, indien je het bij lage wielen wilt houden zou ik op termijn kijken voor een setje Neutron Ultra, Shamal Ultra, Mille of Bora WTO33.

Flite is niet het mooiste zadel imo maar niks zo persoonlijk als een zadel. Vanwaar de keus voor 11 speed? Had de 5-armige crank toch nog de voorkeur?

Momenteel is een 12 speed groep erg interessant qua prijs stelling vergeleken met een 11 speed.
Dank :D Een beetje toelichting qua keuzes; eigenlijk is het (hoe het raar wellicht ook klinkt omdat om een Passoni gaat) een "Build on a tight budget" geweest i.v.m de aankoop en verbouwing van een huis en een aankomende bruiloft. Ik ben al een tijd fan van de tijdloze uitstraling van titanium en was eigenlijk in eerste instantie eerder aan het kijken richting de merken waar de frames uit Azië komen; onder het mom van "een Moots/Passoni/Mosaic/Crisp of Baum komt later wellicht wel" (ben immers pas 29).

Dus toen dit frame op MP voorbijkwam als NOS/Demofiets in mijn maat hoefde ik niet lang te twijfelen. Het frame zag er nog als nieuw uit en had recent ook een nieuwe bead blasted finish gekregen bij Passoni in Milaan.

Alles wat je op de foto ziet heeft bijelkaar net geen 3000,- gekost. :like:

De wielen had ik nog want zaten op mijn Colnago, en deze zullen in de toekomst waarschijnlijk als eerste geupgrade worden. Als ik het bij aluminium wil houden worden dit of Shamal Milles of DT Swiss PR1400 OXIC (deze laatste omdat van alle wielen met zwarte coating deze toch het langste goed blijken te blijven). Indien Carbon dan gaan dit Bora's worden. (Kan uiteraard ook beide 8-) )

Qua zadel ben ik er nog niet uit, twijfel nog of ik de Flite laat zitten of toch een smallere SLR erop doe. Dat zadel wat jij postte is inderdaad ook prachtig; wellicht dat ik in de toekomst als upgrade voor de zwarte Passoni variant ga. Al is er ook een grote kans dat er een Berk Lupina op komt.

11 speed Campa was zowel qua uitstraling als budget voor nu de enige optie. Past imo ook goed bij de fiets. Wellicht dat het in de toekomst 12 speed gaat worden (maar ben geen fan van de crank), en 11 speed voldoet nu al meer dan prima (komend van Shimano 105 op de andere fiets).

Memento_Mori schreef: 25 apr 2020 20:36 Over zadel gesproken, dit is inmiddels een pareltje geworden na ca 8000 km. Zou mooi passen op je Passoni maar ik vrees dat hij op mijn volgend titanium project komt, welke inmiddels in bestelling staat overigens. ;)
Haha jij blijft ook maar doorgaan, gaat de Baum weg of komt er weer iets 'bij'? Die Baum van jou is overigens ook echt prachtig, al moet ik zeggen dat ik die Neo Primato van een paar jaar terug een van de mooiste fietsen ooit op het forum vind :D Die was toch van jou?
Thanks.

De Baum blijft.

Die Neo Primato rijdt normaal gesproken nog ergens in Limburg rond. Dat was meer een bouw project voor mezelf, ik wist dat hij iets te groot was toen ik hem kocht. Ik heb de wielset gehouden dus er kan altijd nog iets traditioneels komen op termijn.

11-speed past zeker goed bij de fiets, geeft het geheel een iets klassiekere uitstraling. 12-speed schakelt daarentegen een stuk prettiger vind ik.

Mooi budget voor hoe de fiets er nu bij staat hoor, upgraden van onderdelen kan altijd nog. Eerst eens lekker kilometers maken en van je nieuwe aankoop genieten!

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 26 apr 2020 15:25

Pijp ie schreef: 26 apr 2020 11:16 Ik ben wel erg benieuwd wat voor fiets dat gaat worden....
Ik zal 'm tzt posten.

Plaats reactie