Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 24 nov 2013 17:18

Thanks! Ja, afwerking is geborsteld. Makkelijk zelf bij te houden in het geval van krassen.
Succes met de Diamant!

Net even een kort testrondje gedaan met de Ernie Frieke wielen en Grand Bois 32mm banden... Belachelijk.

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 24 nov 2013 18:08

Als iemand nog iets zoekt, kader of hele fiets, this is the place to be:

http://www.highendcycling.de/de/aktuelle-angebote.html

Ikzelf heb al 2 keer met volle tevredenheid een kader naar België laten komen van deze winkel.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 24 nov 2013 18:30

indecs schreef:Thanks! Ja, afwerking is geborsteld. Makkelijk zelf bij te houden in het geval van krassen.
Succes met de Diamant!

Net even een kort testrondje gedaan met de Ernie Frieke wielen en Grand Bois 32mm banden... Belachelijk.
vertel...............erg nieuwsgierig !!!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 nov 2013 18:34

"indecs", wat zit er eigenlijk voor 'n type voorvork in jouw fiets?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 24 nov 2013 19:20

timo2.0 schreef:"indecs", wat zit er eigenlijk voor 'n type voorvork in jouw fiets?
ik denk een wound up

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 24 nov 2013 19:55

Inderdaad, Wound Up vork met zwart geanodiseerde kroon en carbon vorkpijp.

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 24 nov 2013 20:25

poets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatisch :o
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fietspaden met stoeptegels veranderen in golvend asfalt :)
Oke, richels en gebarsten asfalt voel je nog steeds vrij goed, maar alles is wel echt een stuk gedempter.

Het is heel raar, maar het lijk ook alsof de fiets met deze wielen/banden gewoon beter/voorspelbaarder stuurt dan met de Neutrons en Veloflex.

Het is wennen, want als je de wielen ziet denk je "dit is niet vooruit te branden!". Integendeel, het gaat als de brandweer, en ik lijk weinig te merken van het extra gewicht met optrekken. In totaal voor de wielset+banden zo'n 400gram schat ik. Eens benieuwd hoe dit in de heuvels voelt.

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 25 nov 2013 10:40

indecs schreef:
poets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatisch :o
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fietspaden met stoeptegels veranderen in golvend asfalt :)
Oke, richels en gebarsten asfalt voel je nog steeds vrij goed, maar alles is wel echt een stuk gedempter.

Het is heel raar, maar het lijk ook alsof de fiets met deze wielen/banden gewoon beter/voorspelbaarder stuurt dan met de Neutrons en Veloflex.

Het is wennen, want als je de wielen ziet denk je "dit is niet vooruit te branden!". Integendeel, het gaat als de brandweer, en ik lijk weinig te merken van het extra gewicht met optrekken. In totaal voor de wielset+banden zo'n 400gram schat ik. Eens benieuwd hoe dit in de heuvels voelt.

Ben wel benieuwd naar de specs van de Ernst Frieke wielen (velg, naaf) en foto's met deze wielen en de Grand Bois-banden ......

fe
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:09

fe 25 nov 2013 13:57

@ indecs: nice!

Maar dat wist je al. Voor een ritje in de heuvels houd ik me aanbevolen, wil je nieuwe aanwinst wel eens IRL zien.

Fotootje met de nieuwe wielen zou alvast niet verkeerd zijn :-)

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 25 nov 2013 15:50

De wielen:
- 32 gaats Record naven
- DT RR440 velgen (21mm breed) met asymmetrische achtervelg.
- DT Revolution spaken met alu nippels. Volgens mij DT Comp aan de aandrijfzijde.

Goeie daglichtfoto's kunnen komend weekend pas, dus even geduld aub...
Heel misschien volgt er nog een bank-foto ;)

De spatborden worden waarschijnlijk toch zwarte SKS. Ik heb iemand gesproken die de Honjo's heeft en die schijnen niet zo stevig te zijn; de stangetjes zijn namelijk ook van aluminium.
Van de SKS weet ik uit ervaring dat je ze heel solide zijn, mits goed afgesteld.

@ fe: winterrit in het zuiden moeten we zeker eens doen!

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 25 nov 2013 18:43

indecs schreef:
poets schreef:vertel...............erg nieuwsgierig !!!!
Tja, het is een flinke stap van 23mm Veloflex naar 32mm Grand Bois, dus het effect was vrij dramatisch :o
Ik heb er Challenge latex cross biba's in, opgepompt tot iets meer dan 4 bar en toen kon de pret beginnen. Fi
32mm Grand Bois? Waar vind je die ? ik gok Mario Verhoeven op defietsenmaker.nl of Marten op m-gineering.nl ???
Beiden trouwens bij deze aanbevolen, Super Service van deze fietsers.....

Ik vond zelf 25 mm Durano's van Schwalbe al een hele stap vanuit de 23 mm race wereld :-D ,
waarbij ik nog een hele tijd heb zitten worstelen met de druk. Nu heb ik ze op 6 atm, en daar kom ik mee "rond" (fiets 8 kg, berijder 65 kg)

Heeel graag jullie commentaar....
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 25 nov 2013 19:04

ja die 32mm lijkt me ook wel wat voor mij ging ook een wereld open toen ik titanium ging rijden in combinatie met 25mm continental 4000s op 6 bar en latex binnenbanden
Weet niet precies wat mijn fiets weegt ik zelf 61 kilo
Maar 25mm is echt max wat in mijn borgini kan
En zo een schitterend project als van indecs kan mijn beurs niet trekken
Maar ben meer dan tevreden met mijn Borgini

Plaats reactie