Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

euroide
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2014 15:05

euroide 02 jul 2014 13:35

Mensen, ik heb tips of advies nodig.

Ik zoek al enige tijd naar een nieuwe fiets. Eigenlijk ben ik gevallen voor een VN Ventus SE. In een goede fietsen winkel geweest, advies gevraagd en raad het eens?

Ik werd meteen van een VN weg gepraat richting een carbon fiets. Met de argumenten: TI is voor mensen met de leeftijd die begint met een 4-, Waarom? Het zal toch een tijdelijke fiets zijn, Carbon is net zo sterk, zelf na vallen krijg ik weinig schade meldingen. Tis zo conservatief. etc.

Ik stond hier iets van te kijken. Vervolgens toch doorgevraagd naar de Ventus SE, en of er mogelijk iets met de prijs was te doen. 0% korting, helemaal niks. Eigenlijk vond ik dit merkwaardig.(niet alleen op VN maar op alle fietsen)

Nu is mij punt of vraag, ik ben 23, is een Ventus SE geschikt voor mij? Het plan is om na 5 jaar de groepen en wielen een stevige upgrade te geven evenals de zadelpen stuur etc.

Daarnaast, is er in het midden/ noorden des lands een goede dealer waar wel enige korting te bedingen is op een VN?
Laatst gewijzigd door euroide op 02 jul 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 02 jul 2014 14:49

Zo te zien is die Ventus SE een prachtige fiets! Dit heeft naar mijn smaak helemaal niets met leeftijd te maken, maar zegt meer over beeldvorming op basis van vooroordelen bij de bewuste verkoper. Misschien zit er te weinig marge voor de winkel op en vindt hij het daarom niet interessant? Dat verklaart ook waarom er niets van de prijs af kan. Overigens is dat iets wat ik in meer winkels ben tegengekomen. Men heeft natuurlijk ook veel last van internetverkopen en wil juist toegevoegde waarde leveren. En die zit niet in dit soort malle adviezen naar mijn smaak. Ik woon overigens in het westen van het land en ken geen alternatieven voor je.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

blackmax
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2007 02:19

blackmax 02 jul 2014 23:00

Hoi, Ik heb zelf een VN chinook. Bevalt mij goed. Het feit dat ze jou een carbon fiets aanpraten heeft inderdaad gewoon met marge en persoonlijke voorkeur te maken.
M.b.t. de afmontage is het een beetje afhankelijk hoeveel je fietst. Het frame gaat gewoon bijna levenslang mee.
Ik heb mijn VN als overjarig model gekocht en heb ongeveer 30 speciaalzaken gemaild met uiteindelijk eur 350 voordeel weten te halen.
..... nee, op de fiets.

twekkel
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mei 2014 15:01

twekkel 06 jul 2014 21:17

Op mijn VN SE kon ik ook maar weinig afdingen... VN doet zelf ook aan internet verkoop. Kon er wel veel gratis dingetjes bij krijgen, bidonhouders, bandjes, tasje, pompje... die kosten voor de FM bijna niks, maar leveren jou wel een boel op.

Marge voor FM op carbon is waarschijnlijk veel hoger. En na carbon is "hipper", maar ik vind titanium ook veel mooier ;)

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 06 jul 2014 21:34

Goossens in Velp
ooit allemaal op een Scalpel

fastbram
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:30

fastbram 07 jul 2014 14:04

Je zoekt ook wel een fiets in de Toptijd: tijdens de Tour. Wellicht even wachten? Ik heb de mijne (Lynskey) met mooie korting in november gekocht. succes!

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 07 jul 2014 20:10

euroide schreef: Ik werd meteen van een VN weg gepraat richting een carbon fiets. Met de argumenten: TI is voor mensen met de leeftijd die begint met een 4-, Waarom? Het zal toch een tijdelijke fiets zijn, Carbon is net zo sterk, zelf na vallen krijg ik weinig schade meldingen. Tis zo conservatief. etc.
Juist mooi toch, zo blijft titanium tenminste een beetje uniek! en hier nog een twintiger met titanium, dus niks voor 40-plussers :-P

Succes met de zoektocht!

Met de mijne trouwens pas hard onderuit gegaan, gelukkig niet al teveel schade vooral de shifter, achterderailleur en slag in voorwiel dus niks ergs.

casperhoeyng
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 okt 2012 10:14
Locatie: Amersfoort

casperhoeyng 09 jul 2014 09:31

Inderdaad zegt dit vermoedelijk veel over de marge die de verkoper maakt op de Ti fiets en de Carbon fiets. Weinig steekhoudende argumenten om je richting carbon te praten. Ik heb mijn Ti fiets (Litespeed Xicon) nu 3 seizoenen en ben ontzettend blij dat ik niet op zo'n schreeuwerig modegevoelig carbon fietsje rijd. Het idee dat je een fiets voor vele jaren koopt, maakt het ook weer aardig om met een vrij basic afmontage te beginnen en gaandeweg steeds nieuwe onderdelen te kopen.
Ik weet dat Van Herwerden in Voorburg nog een flinke voorraad Xicons heeft en die voor vrij scherpe prijzen aanbiedt. De Vlaamse verkoper van die zaak rijdt zelf op titantium en kan je behoorlijk adviseren. Op korting moet je evenwel niet rekenen.
Check hier:
http://www.vanherwerden.nl/racefiets-fr ... xicon.html

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 09 jul 2014 10:49

Mijn Archon die ik twee maanden geleden bij Van Herwerden kocht was voor de helft van de prijs, omdat het een overjarig model betreft. Voor zover je bij tita van overjarig kunt spreken... De opvolger heeft een geïntegreerd balhoofd en interne kabelvoering en voorbereid op elektrisch schakelen. Dat is me toch geen € 2000 extra waard. Van Herwerden heeft er nog een paar staan volgens mij. Overigens ook nog een Merlin Cielo.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 09 jul 2014 11:29

Ik kwam op de van Herwerden site een "Litespeed Sportive" tegen van €2240 voor €795. De afbeelding toont echter een Lynskey Sportive en hebben ze voor het gemak de decals maar even weggepoetst. Op een fatsoenlijke manier de specificaties vermelden is er ook al niet bij. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 11 jul 2014 00:11

Hierbij een plaatje van een budget titanium renfiets.
Op enkele kleinere uitzonderingen na is alles gekocht via marktplaats, een echte "MP Special".
Gewicht net onder 7,4 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laswerk mag eigenlijk best gezien worden.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 11 jul 2014 00:53

Zijn opmerkingen over de stand van shifters toegestaan? :)
Mooie fiets. Goed nagedacht over de onderdelen keus.

Plaats reactie