Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 20 nov 2013 06:27

indecs schreef:
derjan schreef:Jij hebt nu dus dat punt bereikt dat er eigenlijk...niets meer te wensen is. Af is af.
Inderdaad. Natuurlijk ook het principe van custom… precies naar wens.

Hij is zo goed als af nu, zit nog een beetje te twijfelen welke spatborden voor de winter. Ik denk SKS Chromoplastics.
Zwarte remmen waren nog mooier geweest, past wel wat beter bij de rest. En in de toekomst komt er misschien een titanium stuurpen van Firefly.

Ach, wie hou ik voor de gek… Af is een fiets nooit. Je blijft toch altijd een beetje klooien met onderdelen. :mrgreen:
Wat dacht je van zulke spatborden?
http://www.sykeswoodfenders.com/sykeswo ... /home.html

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 20 nov 2013 08:07

Heel mooi, maar werkt voor geen meter. Oke, je achterwerk blijft droog, maar als het goed nat is spat al het water naar de zijkanten op je aandrijving en voeten. Een goed spatbord is U-vormig, niet plat.
Functionaliteit moet voorop staan, zeker voor dat geld!

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 20 nov 2013 09:54

indecs schreef:
derjan schreef:Jij hebt nu dus dat punt bereikt dat er eigenlijk...niets meer te wensen is. Af is af.
Inderdaad. Natuurlijk ook het principe van custom… precies naar wens.

Hij is zo goed als af nu, zit nog een beetje te twijfelen welke spatborden voor de winter. Ik denk SKS Chromoplastics.
Zwarte remmen waren nog mooier geweest, past wel wat beter bij de rest. En in de toekomst komt er misschien een titanium stuurpen van Firefly.

Ach, wie hou ik voor de gek… Af is een fiets nooit. Je blijft toch altijd een beetje klooien met onderdelen. :mrgreen:
De VO-brakes zijn er nu ook in het zwart .... ;)

Zou wat betreft spatborden voor de alu's van VO gaan. Of Curana C-Lite,s.

SKS Chromoplastic zijn zoals de naam al zegt te plastic voor zo'n tita bike!

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 20 nov 2013 11:17

Ik vind die van Tangent wel fraai, minimalistisch, weet niet of het echt werkt

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 20 nov 2013 13:33

hd schreef:De VO-brakes zijn er nu ook in het zwart .... ;)

Zou wat betreft spatborden voor de alu's van VO gaan. Of Curana C-Lite,s.

SKS Chromoplastic zijn zoals de naam al zegt te plastic voor zo'n tita bike!
Klopt... ik had net de zilveren Grand Cru's gekocht en toen kwam ik er achter dat ze ook zwarte gingen maken :roll:
Heb je ze al ergens te koop gezien? Ik dacht dat ze pas begin 2014 op de markt komen.
De TRP R957 is trouwens ook een goeie kandidaat.

Chromoplastics zijn inderdaad niet de fraaiste oplossing, maar werken wel heel goed. Heb ze nu dik 2 jaar op mijn woon-werk fiets en vind ze probleemloos en hufterproof. Mooie prijs ook!

Achteraf gezien had ik gewoon meteen Honjo's moeten laten meeleveren met het frame...

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 20 nov 2013 13:44

poets schreef:Ik vind die van Tangent wel fraai, minimalistisch, weet niet of het echt werkt
Zijn idd fraai, heb ik ook op het oog. Maar als je zoals indecs een frame hebt met oogjes en ruimte zou ik voor de "full" protection gaan ....

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 21 nov 2013 11:37

Ik rij door weer en wind met goede plastic spatbordjes van Crud.
Die roadracer MK2 beschermen de aandrijflijn super en je blijft zelf ook helemaal droog. Enkel de tenen vangen soms wat water, daar zou een wat breder spatbord einde voor bijgeleverd mogen zijn.

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 23 nov 2013 09:59

indecs schreef:
hd schreef:De VO-brakes zijn er nu ook in het zwart .... ;)

Zou wat betreft spatborden voor de alu's van VO gaan. Of Curana C-Lite,s.

SKS Chromoplastic zijn zoals de naam al zegt te plastic voor zo'n tita bike!
Klopt... ik had net de zilveren Grand Cru's gekocht en toen kwam ik er achter dat ze ook zwarte gingen maken :roll:
Heb je ze al ergens te koop gezien? Ik dacht dat ze pas begin 2014 op de markt komen.
De TRP R957 is trouwens ook een goeie kandidaat.

Chromoplastics zijn inderdaad niet de fraaiste oplossing, maar werken wel heel goed. Heb ze nu dik 2 jaar op mijn woon-werk fiets en vind ze probleemloos en hufterproof. Mooie prijs ook!

Achteraf gezien had ik gewoon meteen Honjo's moeten laten meeleveren met het frame...
De zwarte VO remmen komen inderdaad pas begin 2014 op de markt. TRP 957 kende ik nog niet, maar zelf zou ik bij jouw fiets toch voor de VO's gaan.

Als je dan nog iemand zoekt voor de zilveren versie, laat maar weten. Heb ze in zilver op mijn lijstje staan, maar vind het net teveel geld voor sec mijn winterfiets.

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 23 nov 2013 19:39

Vandaag de eerste lange rit gedaan… geniale fiets.

Wat meer pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 23 nov 2013 19:50

Mooi, ingetogen karretje en gelukkig geen hoge carbonwielen , daar moet ik niks van hebben.
Zo te zien waren de wegen niet erg nat bij jou, ik moest na 65 km een half uur poetsen aan mij NoName chinees....
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 23 nov 2013 23:14

kees0251 schreef:Mooi, ingetogen karretje en gelukkig geen hoge carbonwielen , daar moet ik niks van hebben.
Zo te zien waren de wegen niet erg nat bij jou, ik moest na 65 km een half uur poetsen aan mij NoName chinees....
Aha, je hebt het topic weer gevonden, zie ik...

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 24 nov 2013 16:41

@ indecs nogmaals een prachtige fiets! Inspiratie en voorbeeld voor mijn Diamant die ik vergelijkbaar wil opbouwen maar dan wel met wat goedkopere onderdelen (lees: studentproof )

Kan het niet helemaal goed zien, maar is de afwerking van het frame geborsteld?

Plaats reactie