Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

emmo
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:35
Locatie: Mijdrecht

emmo 17 apr 2013 21:03

emmo schreef:update van mijn fiets

voor:
Afbeelding
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

schiet er eens op!!!

ps cassette en ketting zijn inmiddels vervangen

Laatste update:

vanmiddag is deze fiets uit mijn schuur gestolen!!! ggggrrrr :evil:

kom je hem ergens tegen(marktplaats o.i.d.) stuur mij een pb

spec list:

frame xi'an changda titanium voorvork easton ec90slx ultegra shifters, voor/achterderrie, kcnc remmen crankstel stuurpen zadelpenklem, thompson zadelpen, selle italia zadel, chrisking naven en balhoofd, dt swiss velgen(zonder orginele stickers wel met bikeboosting stickertjes), tune bidonhouders, bryton rider 50gps leyne zadeltas en pomp, hutchinson buba"s

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 17 apr 2013 21:50

rico8 schreef:Discussie met m'n fietsmaat: "Wat voor type rijder, kiest nou titanium? Is dit een specifiek type rijder of gewoon een rijder die eens iets anders wil?" In de meligheid van het gesprek kwam het volgende naar voren: Een titanium fiets moet je verdienen. De rijder kenmerkt zich door jarenlange fietservaring, verschijnt altijd met een gepoetste fiets aan de start, laat zich niet tegenhouden door kou, wind of een buitje. De titanium rijder is zo 'n type dat pas op kop gaat rijden als de rest er doorheen zit en heeft een voorliefde voor het klassiekerwerk.(of tochtjes die hierop lijken) En over het algemeen is 'ie de 40 gepasseerd (of zit er gruwelijk dicht tegenaan). Hij helpt de bandjes van een lekgereden teammaat wisselen en irriteert zich mateloos aan slecht lopende/afgestelde fietsen. Hij laat de plaatsnaambordsprintjes aan anderen, zal altijd goed voorbereid op pad gaan(regenjackje bij twijfel, extra bandje) en heeft geen hekel aan solo tochtjes en 's ochtend heel vroeg vertrekken. De titaman wordt niet blij van een stranddag, maar wel van een wit wijntje in de schaduw van een frans terrasje.. Volgens m 'n fietsmaat dus een kalende, sociale, fanatieke toerfietser met een tik voor spulletjes..... wie helpt ons deze discussie voort te zetten.


Afgezien van de wijn (=belgisch of duits bier) en het kopwerk (ik rij altijd voorin) en de vroege solo tochten (bijna elke zaterdag een BAD tochtje bij de zuiderburen) klopt het heel aardig.

Verder prefereer ik toch mijn plastic Canyon..... :oops:

Wellicht komt daar binnenkort verandering: ik ga mijn 2004 Airborne verMOOTSen: ofwel een matte afwerking geven met keramisch parelen. Vandaar de verkoop van alle 10s campa die nog in de schuur ligt, er komt een mooi 11s groepje op. FSA balhoofd wordt Chris King uiteraard, alleen de vork ben ik nog niet helemaal uit.

blackmax
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2007 02:19

blackmax 17 apr 2013 22:36

Voor mij als titanium fietser staat mijn bike altijd gepoetst en tiptop in de slaapkamer wachtend op de volgende rit. Bij nat weer wordt er gefietst op een tevens tiptop onderhouden Koga Miyata Super Winner Alloy uit 1992.
..... nee, op de fiets.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 19 apr 2013 18:26

heb een probleem met het balhoofd van mijn titanium borgini dit was van slechte kwaliteit en is door de winter geroest
nu is dit geen in de handel verkrijgbaar standaard balhoofd van het merk tange techno glide zsl-47 en semi integrated
Het frame komt van deccadi af en die schijnt deze frames ook aan sensa geleverd te hebben.
Zou graag weten wat voor type balfhoofd in de sensa titanium fiets zit of weet iemand een oplossing

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 19 apr 2013 18:52

Kom je er niet uit via Cane Creek?

http://www.canecreek.com/headset-fit-finder" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.canecreek.com/resources/prod ... -guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 20 apr 2013 10:35

Bijna klaar... Mijn zgan Moots Compact. Kabels heb ik intussen ook al gedaan... nog de ketting, boel afstellen en een lintje wikkelen.
Al jaren zat n Moots in m'n kop. 3 jaar geleden heel rationeel een Cervelo RS gekocht (trouwens ook een geniaal frame), en nu toch eindelijk een prachtig, amper gebruikt Compact frame kunnen kopen met CK headset, THM Scapula vork en Moots cinch post. Precies op tijd voor het mooie lente weer.

Afbeelding

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 20 apr 2013 11:01

Erg mooi.
.................

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 apr 2013 17:56

indecs schreef:Bijna klaar... Mijn zgan Moots Compact...
Ja, dat zijn zeker héééle mooie 'spulletjes' 8-) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 21 apr 2013 19:57

Mooi sober opgebouwd, fantastische wielkeuze! mss alleen nog de rode decals van de wielen halen.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 21 apr 2013 20:31

De Neutron Ultra's zijn inderdaad super. Heb ze nu al zo'n 3 jaar en lopen probleemloos.
Ik zit al lang te denken om de stickers te verwijderen, maar in mijn Cervelo RS zijn ze eigenlijk heel fraai mét stickers.
In de Moots staat stickerloos ongetwijfeld beter.

De Thomson X4 0-graden stuurpen was niet mijn eerste keuze, maar is de beste oplossing om niet te diep te zitten. De vorige eigenaar heeft de vork helaas érg krapjes afgezaagd :(
Helaas maakt Thomson geen X2 stuurpen in 0-graden. Toch net iets eleganter dan de X4... maar ach, geen ramp.
Ben benieuwd hoe de Scapula rijdt... mocht het niet bevallen dan kan een Enve vork met iets meer spacers altijd nog.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 21 apr 2013 20:47

Ik vind de vork erg goed bij het frame passen, vooral ook de aansluiting op het balhoofd. Verder inderdaad ook een erg mooie fiets als geheel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 apr 2013 20:49

indecs schreef:...De Thomson X4 0-graden stuurpen was niet mijn eerste keuze, maar is de beste oplossing om niet te diep te zitten. De vorige eigenaar heeft de vork helaas érg krapjes afgezaagd :(
Helaas maakt Thomson geen X2 stuurpen in 0-graden. Toch net iets eleganter dan de X4... maar ach, geen ramp...
Zelf heb ik ook om wat minder diep te zitten, onlangs mijn Planet X ook 'omgebouwd' naar een configuratie met een 0-graden stuurpen. Dat bevalt mij tot nog toe prima. Die Thomson heb ik ook nog overwogen en ik vind hem zeker niet misstaan. Ik doe het voorlopig met een Easton EA90 0-graden pen (plus EA70 stuur, EA70 zadelpen en EC70 vork, om een 'evenichtige' opbouw te behouden). Misschien stap ik t.z.t. toch nog over op die Thomson pen en zoek ik daar wat bijpassende en rustig ogende andere onderdelen bij... Ik vin je Moots er zo in elk geval wel mooi 'ingetogen' uit zien.
60 x Ventoux

Plaats reactie