Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2007 23:23

ps
een de Rosa king wel geschikt voor 95 KG?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 aug 2007 00:02

Nee een king is niet geschikt, wat overigens niet zegt dat het niet heel blijft.

In elk materiaal zijn stijve en minder stijve frames te vinden.

Enkele voorbeelden

Staal, superslap is bijvoorbeeld een frame uit slx buis terwijl een pegoretti big leg emma echt heel stijf is.

Alu. Ga eens op een klassieke Alan of Vitus zitten en stap dan eens op een Storck Pro, je weet niet wat je meemaakt.

Carbon. probeer eens een vroeg model Giant en stap dan eens op een Canyon.

En tenslotte Dealer verkopen wat ze op voorraad hebben of kunnen leveren. Gaat het kapot dan is er garantie. Een goede dealer zal overigens wel richting het juiste frame sturen, en dat betekend niet altijd stijf.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 aug 2007 00:22

Frame pegoretti big leg emma = > 2kg!
Ik ga morgen wout wel bellen eens horen wat hij te vertellen heeft.
Ik blijf er bij dat het een Italiaan moet zijn, zal er toch wel een vinden binnen mijn Budget?
op mijn lijst je had ik staan
wilier mortirolo of izoard
bianchi b4p 928 carbon lugged
colnago active plus of clx
de rosa avant of een tweedehands king ( waar ik vandaag een bod op heb gedaan)
pinarello f4:13
ps die 95 kg zijn niet alleen spieren hoor ;-) ik kom van 105 kg maar begrijp dat er nog meer vanaf moet wil ik z,n mooie italiaanse tussen mijn benen hebben.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 aug 2007 09:47

Stuur me maar even een PM, ik krijg nog een nieuw garantieframe van Bianchi (de B4P 928 L) binnen. Als het je maat is heb je mazzel en dat frame houdt je gewicht zeker.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 11 aug 2007 11:50

Waarom te veel betalen voor een naam bij een Italiaanse fiets als je een mooie Spaanse fiets kan rijden, bv een Orbea Orca 2007, Carbon, stijf frame, mooie design, fiets uit de tour. Rij zelf een Orbea Orca TDI 2007, afgemonteerd met Camp. Record 2007 met Mavic Ksyrium SL wielen. Echt een super fiets waar je geen cent te veel aan betaalt, levenslange garantie op frame en fork. Weeg zelf 105 kg en zeker niet alles is vet. Als je weet wat je ongeveer wil hebben voor 3500,- euro, kijk is bij de vos fietsen voor een Orca 2007 TDS of TDA, nagelang de voorkeur van afmontage naar uitgaat. Gratis pedalen na keuze erbij. Zou in overleg ksyrium Sl wielen erbij proberen te krijgen. Dat Italiaanse fietsen exclusief zijn was 20 jaar geleden misschien, nu zie je ze dagelijks omdat bijna iedereen ze kan betalen. Betreft carbon niet op je muil gaan.
Orbea Orca, What Else?

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 11 aug 2007 12:16

Ik raad hem aan een goede prijs/ kwaliteit fiets te kopen,(evt bij de vos).
Orbea Orca, What Else?

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 11 aug 2007 12:42

Een Orca frame los kost Euro 2399, -, lijkt mij een hele goede prijs van een carbon frame met die stijfheid en garantie, kan je van een Italiaans frame niet zeggen, (moet zeggen zien er wel fraai uit) alles wat daar boven kost vind ik is te veel betaald. Zijn oog is gevallen op een Gios, dat wil niet zeggen dat het een Gios wordt. Zeker met zijn gewicht en toch carbon wil lijkt een Orca 2007 mij de beste keuze. Betreft de topics over vos zijn gebaseerd op kleinigheden en niet op garantie en service. Spreek uit eigen ervaringen.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2007 14:18

Ksyrium SL moet je van afblijven als je 105 kg weegt, dat is vragen om problemen en lekker rijden doet 't ook niet want de wielen gaan zijdelings gewoon meegeven.
De prijs-kwaliteit bij die Orca vind ik echt niet heel geweldig, voor hetzelfde geld heb je al bijna een Addict. De topframes van de Duitsers zijn allemaal (op Storck na) goedkoper en scoren toch echt niet slechter, op gebieden als stijfheid, garantie, gewicht. Dat een fiets in de Tour gereden heeft zou overigens wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken.

@Bluebird, de oude Orca van 2006 en eerder was niet geschikt voor de gemiddelde Nederlander omdat ze te slap waren, maar de nieuwe zijn heel veel stijver en hebben met het oude model eigenljik alleen de naam gemeen,
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 aug 2007 14:31

De nieuwe orca kan, je moet hem mooi vinden maar afwerking en gewicht rechtvaardigd eerder zo rond de 13-1400 (zit op het nivo van een Canyon F10 dus hoeft imho ook niet meer te kosten). heb er twee afgebouwd en ze zouden eens bij een goede autospuiter moeten gaan kijken.

Nogmaals: de poster zoekt Italiaans dus suggesties in die richting lijken me handiger.

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 11 aug 2007 15:47

Het oog was gevallen op een Gios die toevallig Italiaans is, De opmerkingen van amclasic vind ik meer een uitspraak voor iemand als de vos en gaat bijna werkelijk nergens over. Waarom de Orca 2006 erbij wordt gehaald is mij ook een? Misschien omdat je het merk Orbea in een verkeerd daglicht wil zetten? , dat er niks boven een Italiaan gaat! Iedereen die ik gesproken heb vindt een Orca mooi, behalve sommige mensen die een Italiaan rijden en mensen die hem niet kunnen betalen. Laat je leiden door je verstand en niet door je emotie zou ik zeggen.
Orbea Orca, What Else?

Plaats reactie