Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 aug 2007 16:49

Mijn oog is gevallen op de Gios new carbon lite http://www.gios.it/2005/eng/prima.php?p ... nlite-bike , weet iemand hier iets over te vertellen?
Als ik op Gios zoek in het forum kom ik niet echt veel hits tegen, reden hier voor? moeilijk aan te komen ? slechte reputatie ?
wie kan mij verder helpen b.v.dank
Alexander

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 09 aug 2007 19:57

Lijkt me niet dat Gios een slechte reputatie heeft, maar net als met veel Italiaanse fietsen, veel geld voor een exclusieve fiets en eigenlijk dus overprijsd.
Echt iets voor de liefhebber!!!
Bel eens naar Wout Verhoeven (ned. importeur) tel:010-5115014
Hij kan je er veel meer over vertellen, qua prijzen en mogelijkheden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 09 aug 2007 23:16

colnagofreak schreef:Lijkt me niet dat Gios een slechte reputatie heeft, maar net als met veel Italiaanse fietsen, veel geld voor een exclusieve fiets en eigenlijk dus overprijsd


De stereotype humbug over Italiaanse fietsen wordt zwaar vermoeiend.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 09 aug 2007 23:36

Gios is eigenlijk de uitzondering. Ik kan nog steeds met veel plezier naar een cinquantenario kijken (kunnen de carbon frames eigenlijk niet tegen op).
Kies bij Gios voor een volledige stalen, alu, titanium (helaas niet meer gemaakt) of carbon frame en je koopt een goede fiets. Zeker geen state of the art maar wel mooi en apart en nog redelijk geprijsd ook..... (overigens zijn er nog veel meer merken uit italië die leuk en goed geprijsd zijn, het beeld wordt echter geschapen door de grote merken als colnago, de Rosa, Pinarello etc. waar "emotie" wel heel zwaar moet worden betaald, maar ook dat is een keuze).

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2007 00:29

@ colnagofreak
Ik zoek een objectieve mening ( in zoveer dat kan), lijkt mij dat W Verhoeven niet gaat vertellen dat het slechte fietsen zijn. Ik wil best en paar euro meer betalen voor een mooie fiets uit Italie , uiteindelijk is 75% van een uitgave van 3500,- euro emotie , zag vandaag een Gazelle met dura ace voor 1350,- meer zou je als recreant niet nodig hebben.
@ sharkman
waarom vind je een cinquantenario beter dan een cabon frame?
@ DeRosa
Ik had een vaag gesteld op het De Rosa draadje zou jij misschien daarop antwoord kunnen geven.?
Thanks

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 10 aug 2007 04:25

Hoi,

Ik sluit me aan bij Sharkman. Gios zijn klassiekers, echt mooie tijdloze fietsen.
De Cinquantenario en de Torino zijn de paradepaardjes van weleer. De latere carbon frames zijn minder geslaagd, vind ik.
Wat ook mooi is bij Gios is dat je alle mogelijke accessoires, van azuurblauwe lak tot een achterpatje makkelijk kan te pakken krijgen.
M.a.w. als er wat fout gelopen is en je bent handig dan kan je heel veel met originele stukken zelf weer herstellen zonder dat je van de goodwill van je FM of ellenlange levertijden afhankelijk bent.

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 aug 2007 19:43

Ik kan je vertellen dat Wout Verhoeven een zeer integer man is, die je niets aan zal proberen te smeren. Laatst informeerde een fietsgenoot van ruim 80 kg naar de Gios carbon, waarop Wout zei dat hij beter verder kon zoeken en met zijn gewicht beter niet op een carbon Gios kon gaan zitten!!
Dus in zoverre is hij wel objectief en eerlijk, en zijn kennis over Campagnolo is op zijn minst verbluffend, hij kan echt alles repareren.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2007 20:23

@colnagofreak
nu laat je me schrikken ik weeg zelf 95 kg , en begrijp dus dat ik beter geen gios carbon kan kopen , dat word een dikke streep door de rekenning.
Had er toch al bijna een besteld. help wat nu?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 aug 2007 20:42

mao schreef:@colnagofreak
nu laat je me schrikken ik weeg zelf 95 kg , en begrijp dus dat ik beter geen gios carbon kan kopen , dat word een dikke streep door de rekenning.
Had er toch al bijna een besteld. help wat nu?


Bel toch maar eens met Wout, hij kan je het beste voorlichten.
Persoonlijk denk ik ook dat je beter af bent met een stalen of aluminium Gios.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 10 aug 2007 22:58

En toch gaat carbon en 95 kg prima samen maar helaas niet met Italiaans materiaal. Canyon, ISaac, Scott, Storck en hele reeks andere merken zijn hier beter voor geschikt.

Moet het toch per sé uit italie komen dan zijn C50 en Extreme power dure maar geschikte alternatieven, Pegoretti in staal, en de A90 van Gios in alu )alhoewel ik dan toch naar iets anders uit zou gaan kijken als je origineel naar een frame van 1800 uit had gekozen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2007 23:13

@sharkman
Normaal gesproken zou ik me niet te veel aan een iemand zijn mening aan trekken , maar ik hoorde toeval dat jij toch wel verstand van zaken heb als het op fietsen aankomt.
Wat ik dan niet begrijp dat er geen een FM (en ik ben er veel langs geweest en ook niet de eerste de beste) is die mij er op heeft gewezen dat Italiaanse carbon fame met mijn gewicht slecht samen gaan , zonder blikken of verblozen word een colnago actieve plus of een de rosa Avant aan geprezen.
Een C50 valt buiten mijn budget.
Een Pegoretti is toch minder stijf dan een carbon frame?
Ik ben er altijd van uitgegaan dat carbon sterker is dan staal of aluminium en dus beter geschikt zou zijn voor me , dat is dus niet zo volgen jou?

Plaats reactie