Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Red Bull SL 3000 Ultegra SL of Ridley Triton 706A

flipke
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 aug 2007 16:29

flipke 01 sep 2007 11:29

Red Bull SL 3000 Ultegra SL of Ridley Triton 706A

Welke fiets is de beste keuze en waarom?

jhl87
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 12:24

jhl87 01 sep 2007 16:00

Ik ben zelf in het bezit van een Ridley Triton sinds 9 maanden. Het is mijn eerste racefiets en moet zeggen dat het tot nu toe uitstekend bevalt, rijd prima en geen enkel probleem nog mee gehad.

Of het tussen deze twee ook de beste keuze is durf ik niet te zeggen, ik schat zo in dat er nog wel een reactie volgt dat een merk als Red Bull tegenwoordig simpelweg een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft dan de Ridley.
Van mijn kant kan ik in ieder geval zeggen dat een Ridley Triton weliswaar geen high tech fiets is maar het bevalt prima en rijdt uitstekend, zeker als je een beginnend fietser bent en nog geen al te hoge eisen stelt.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 01 sep 2007 16:23

De Red Bull kost € 1450 en is compleet Ultegra (SL) afgemonteerd. Goed zadel en wielset (Easton) en overige onderdelen (FSA) zijn ook gewoon goed. Op deze fiets is gewoon weinig aan te merken. Zeker gelet op deze prijs!

De Ridley vind ik iets minder qua afmontage, ik weet echter niet wat deze kost....

Uiteindelijk gaat het hier om prijs-kwaliteit verhouding en niet op de laatste plaats om de looks en het gevoel dat je er bij hebt. Dit laatste is echter heel persoonlijk.
Een overig belangrijk criterium is de geometrie van beide fietsen, deze moet goed aansluiten bij je lichaamsmaten en voorkeuren.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 01 sep 2007 17:33

Bericht aangepast door Marcello.
Blijkbaar bedoelt de topicstarter wel de Pro-SL 3000.

Nee nee Bull,
De TS praat over een RB Pro-3000 en niet over een Pro-SL 3000.
Hoewel de Pro-SL 3000 een goede keuze zou zijn.
Qua prijs ligt deze gelijk aan de Ridley....

-groep: Shimi Ultegra SL
-wielset: Easton Circuit
-zadel: fi'zi:k Arione
-componenten: FSA
-gewicht: +- 7800 gr. en dat is incl. pedalen en accessoires
-prijs: €1450,-

De Ridley Triton;
-groep: Shimi Ultegra / 105
-wielset: Fulcrum 7
-zadel: 4ZA Stratos
-componenten: FSA
-Gewicht: +- 9000 gr. en dat is incl. pedalen en accessoires
-prijs: €1450,-

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 02 sep 2007 03:31

marcello schreef:Nee nee Bull,
De TS praat over een RB Pro-3000 en niet over een Pro-SL 3000.


ok, wellicht dat jij de TS persoonlijk kent en dus beter weet, echter in zijn beginpost staat toch echt "Red Bull SL 3000 Ultegra SL", dan zou ik ook de pro sl 3000 denken , dus deze sl 3000
(en niet deze deze carbon versie )

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 sep 2007 11:57

Laten we eens kijken. Allebij de frames zijn volgens mij gewoon goed. Het alu Sl frame van RB is een stukje lichter, maar het Triton frame zie ik altijd heel goed uit de testen komen. Zadelpen, stuur e.d. zijn vergelijkbaar (beide eigen merk). De wielset van de RBull is heeft een veel hogere catalogusprijs (340 euro als ik het goed heb), tegenover de Fulcrum van minder dan 150. De Fulcrum is echter de stevigere wielset (stijfste in zijn klasse, zo bleek uit testen van Roadbike en TOUR). De Lightwheels bleken aan de slappe kant (nu is dat niet het einde van de wereld, aangezien RBull ontzettend stijf is), maar zijn een pak lichter. Bij het aandrijfgedeelte laat de Triton een steekje vallen (105 cassette). Qua looks vind ik beide fietsen er goed uitzien. In Nederland zal de Ridley iets exclusiever zijn, in Belgie is het duidelijk andersom. Kleine aanmerking nog op de RedBull: Alu frames van RB hebben vrij grote lasnaden; Afgaande op het plaatje van de Triton is het daar heel glad weggewerkt.

Kortom: Kies jij maar.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 02 sep 2007 12:16

Ted038 schreef:
marcello schreef:Nee nee Bull,
De TS praat over een RB Pro-3000 en niet over een Pro-SL 3000.


ok, wellicht dat jij de TS persoonlijk kent en dus beter weet, echter in zijn beginpost staat toch echt "Red Bull SL 3000 Ultegra SL", dan zou ik ook de pro sl 3000 denken , dus deze sl 3000
(en niet deze deze carbon versie )


Nee Ted, ik kan de TS niet persoonlijk. Dat van dat Ultegra SL zag ik later pas...
Ik zal m'n post ook even aanpassen.

Als ik een keuze moet maken; de Red Bull. Krijg je meer voor je geld.

Plaats reactie