Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hoe exclusief is je fiets?

bikeforfun
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 16:08

bikeforfun 08 okt 2007 22:58

Chaingang schreef:
de witte schreef:hey chaingang,

Rij jij toevallig ook mee met ''den haas''??
Bevallen de wieltjes jou goed?

Mooi fietsje trouwens....

greetz uit kapellen

Thanks de witte. En ben met die jongens nog nooit meegereden. Ben een zogenaamde eenzame fietser. :)
En de wielen zijn zalig om mee rond te toeren. Een aanrader voor collega fietsers die goede wielen voor een betaalbare prijs zoeken.
ken ze wel de mannen van den haas tzen hazen ook,effe mijn fiets voorstellen:zwart-wit orbea orca,campa record carbon afmontage,ritcheywcs stuur,stuurpen en zadelpen,pro carbon bidonhouders,zilveren eurus wielen,

bij de mannen van den haas zijn enkele profrenners regelmatig van de partij ook
bike for fun

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 09 okt 2007 18:08

ponsteen schreef:Niemand een Pegoretti? Een houten Zanzare? Een bamboe Calfee? Een Amerikaanse Don Walker?


Nog even wachten aub, Pegoretti in opbouw :p:p maar nog niet alle onderdelen binnen.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 09 okt 2007 19:21

jandoedel schreef:De kleurstelling van mijn fiets is zo exclusief dat ik moeite heb om er geschikte kleding bij te vinden. :D


Misschien een oud phonak pakje op de kop proberen te tikken?

[img=http://www.phonak.com/de/com_cycling-shirt.jpg]

Of ben je bang dat je dan veel nageroepen zal worden... :p
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 09 okt 2007 21:45

Wat is de definitie van exclusief? Duur, zeldzaam, bijzonder?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2007 21:52

Zolang er hier nog Treks en Ridleys uniek genoemd worden kan ik er nog geen echte definitie aan hangen hoor...
Less is bore

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 09 okt 2007 22:06

Bijvoorbeeld. Maar sowieso: een fiets is al snel uniek - een ander zadeltje, stuurlintje of pedalen, andere wielen of een ander crankstel en je fiets is anders dan de andere fietsen die verder identiek uit de fabriek rollen. Bij uniek denk ik inderdaad aan een zeer oud model, een prototype of een zelfbouw frame.

bikegolf
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:19

bikegolf 09 okt 2007 22:17

Hoe exclusief is je fiets

exclusief > bijzonder omdat het maar aan enkelen voorbehouden is

uniek > waarvan geen tweede exemplaar, geweldig, kostelijk

Wat exclusief is kan uniek zijn en wat uniek is hoeft niet exclusief te zijn. Dus mijn fiets (Colnago Arte Dura-Ace) is in iedergeval geen van beide maar in mijn ogen wel heel fraai, en smaken verschillen gelukkig.

speed@
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:44

speed@ 09 okt 2007 22:35

TimoWr schreef:Wat is de definitie van exclusief? Duur, zeldzaam, bijzonder?


Nee hoor, mijn lowbudget Commencal Stewart met alleen maar 2e hands afmontage is zeeer exclusief.

Met dank aan vele forumleden die hun spullie aanboden.

[img=http://i5.pinkbike.com/photo/1435/pbpic1435469.jpg]
Ride on

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 okt 2007 22:40

exclusief=
1. zeldzaam, hetzij weinig van gemaakt, hetzij weinig overgebleven. voorbeeld: Masi
Afbeelding
2. unieke combinatie van onderdelen die apart wel iets minder zeldzaam mogen zijn. voorbeeld: eentje die herspoten is, waarbij aandacht aan handgebouwde wielen, passende componenten en evenwichtige kleuren is gegeven, of een 100% originele eind jaren '80 colnago of pinarello. Deze categorie kan iedereen zich toe-eigenen
Afbeelding
3. reteduur. Dan zijn er sowieso niet veel van. voorbeeld: spin, BMC TT, alles dat het van scapula, clavicula, ax-lightness, lightweights en zero gravity moet hebben.
Afbeelding
4. Handgemaakt/klein/exclusief merk dat in de lage landen niet veel voorkomt, mag zelfs elders in de wereld minder zeldzaam zijn. voorbeeld: pegoretti, meeste titanium merken, Japanse merken als nakagawa.
Afbeelding

wat is absoluut niet exclusief:
ridley. 4za. gazelle (zelfs al is het een titanium). giant. scott. specialized. trek. pinarello. colnago. wilier. corima. shimano. norta. ludo. kinesis. colombus. prorace. eddy merckx. enzovoort!

ps: de zwarten komt binnenkort met iets exclusiefs, meer kan ik niet vertellen!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 09 okt 2007 23:10

Zo'n lowbudget Commencal is dan weer niet zozeer exclusief. Meer uniek (en wel mooi overigens) maar niet bijzonder.

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 10 okt 2007 23:25

mijn zullo wit met zwarte spetters en bert boom wielen?

Plaats reactie