Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 nov 2012 10:59

bianchisl3 schreef:
Don Corleone schreef: Mooie fiets! Niets meer aan doen.
Ik wil er volgend jaar nog 1 keer van Milaan naar SanRemo mee fietsen. Daar na doe ik er niets meer mee.
Waarom niet?

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 27 nov 2012 11:53

dickygiovanni schreef:
bianchisl3 schreef:
Don Corleone schreef: Mooie fiets! Niets meer aan doen.
Ik wil er volgend jaar nog 1 keer van Milaan naar SanRemo mee fietsen. Daar na doe ik er niets meer mee.
Waarom niet?
Misschien bedenk ik me wel ;)

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 27 nov 2012 17:17

mda1 schreef:
Hi Morel!

Ja, ik heb er even over gedaan, maar hij is eindelijk af :)

Helemaal zelf gespoten, met wat advies van een professionele verfwinkel (zeg maar: niet de gamma). Het is wel een werkje dat ik niet snel nog eens ga doen. Ik heb eigenlijk bij de primer én de blauwe laag wel wat fout gedaan dat ik weer heb moeten schuren en opnieuw spuiten... Veel werk dus uiteindelijk (en twee bussen 2K lak gebruikt, want na het mengen van de harder is ie na een dag of twee onbruikbaar om een nieuwe laag te doen). De blanke lak ging wel in 1 keer goed, maar na 2 keer oefenen met primer en blauw mocht het wel een keertje :D

Stickers plakken is eigenlijk een eitje vergeleken met spuiten. In iets van 2 uur was ik klaar, inclusief ontvetten vooraf (terwijl het spuiten een heel aantal weekenden heeft gekost).

Dus mocht ik ooit nog eens een frame restaureren, dan laat ik hem spuiten, en doe ik de decals zelf.

Maar goed: het was een hele goede ervaring en ik heb er veel van geleerd.
Hoi mda1,

Ik bewonder je doorzettingsvermogen en moet zeggen met een prima resultaat ! :o
Ben ert benieuwt naar het eindresultaat van de complete opbouw en hoop dat je wat foto,s gaat plaatsen als de dag daar is.

De Gios framepjes waar ikzelf mee bezig was is er één van gespoten maar heb het wel (op de decals na) laten doen door de Vakschool hier in Hoogstraten.
Het resultaat is onberispelijk geworden maar de kleur is inderdaad een beetje "old fashion Gios Blue" :oops:
dus de Ralkleur 5002 moet toch iets feller bijgekleurd worden wil je het nieuwe Gios Blue meer benaderen.
Voor mij is de iets donkere kleur geen probleem want het is bijna indentiek dezelfde kleur als mijn oude frame was dus (1976)
Maar het gaat tenslotte om het rijgedrag van deze fabelachtige stalen frames, so what's in a color ?
Véél succes overigens met het opbouwen van je mooie Compact, I'll stay tuned ! ;)

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 dec 2012 17:13

Jaren terug heb ik met Marco Gios al een besproken om samen te gaan fietsen. Idee was zelfs dat hij in 2012 mee zou doen aan Parijs-Roubaix. Marco is te druk met het familiebedrijf dus hij beperkt zich tot wat retro tochten. Zo neemt hij deel aan diverse events uit de serie Giro dÍtalia d'epoca

Wel wilde ze weer een soort open dag bij Gios houden gekoppeld aan een rit. Fietsmaatje Ingmar en ik mochten een suggestie voor een datum doen omdat ze het leuk zouden vinden als we erbij zouden zijn.
Op 18 mei is de Giro daar in de buurt en dat leek ons wel wat.

18 mei Giro en 19 mei Gios rit. Niet slecht!

Meer info
http://www.giostorino.it/component/content/article/6/87" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sabbe1975
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2013 17:02
Locatie: Oostende ( BE)

Gebruikersavatar sabbe1975 23 jan 2013 17:35

Beste,

Sedert vorige week ben ik de eigenaar van GIOS Megalite (denk ik...).
Ik was al een tijdje naar iets op zoek dat geen carbon of Alu was.
Via via kwam ik bij het merk GIOS terecht en ik was direct verkocht. Na uren lezen en googlen, besloot ik de 2dehands sites af te speuren naar een GIOS.
Het hoefde voor mij geen ' echte' oude fiets te zijn en de afmontage speelde ook geen rol ( nu nog niet...).
Dus tikte ik een GIOS megalite op de kop, de afmontage is Shimano Ultegra/dura-ace. De wielen komen van mijn andere racefiets.
Nu vind ik heel weinig over de Megalite. Ik denk dat het kader een instapmodel is. Kan er iemand mij meer vertellen over bouwjaren, aantallen, ....
Onderaan het bracket staat het framenummer: W70911

Alvast bedankt

Afbeelding
Afbeelding
Gios Megalite - Van Nicholas Ventus - Kona Unit

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 23 jan 2013 19:01

Zo te zien is een Megalite een Tig gelast lugloos stalen frame. Gios vond dit eigenlijk maar een rare mode, waarom besparen op een paar grammen voor de lugs, beter zelf een kilo afvallen is zijn credo.
Je hebt wel een mooi exemplaar, NOOOIT meer weg doen!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jan 2013 15:50

Als het morgen ook zulk weer is ga ik maar een puzzel maken:

Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 26 jan 2013 16:21

Dat ziet er mooi uit :) Die ketting, haha. Jammer dat de velgen geen Ambrosio's zijn, er moet immers iets te zeuren blijven ;)

Lookkg461
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2011 10:55

Lookkg461 26 jan 2013 16:48

Droomframe! Gastheerg dat wordt genieten.

Een mooie fotoserie wordt gewaardeerd! Maar dat is je wel toevertrouwd!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jan 2013 17:05

lvgh schreef:Dat ziet er mooi uit :) Die ketting, haha. Jammer dat de velgen geen Ambrosio's zijn, er moet immers iets te zeuren blijven ;)
Als jij twee ALU kleurige Ambrosio's voor me hebt spaak ik ze vanavond nog over!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jan 2013 17:06

chrissiewizzie schreef:Leuke foto! Ik mis alleen een stuur en stuurpen...
Stuur toont niet zo leuk op een foto. Pedalen komen ook nog.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 26 jan 2013 17:59

Gastheerg schreef:
lvgh schreef:Dat ziet er mooi uit :) Die ketting, haha. Jammer dat de velgen geen Ambrosio's zijn, er moet immers iets te zeuren blijven ;)
Als jij twee ALU kleurige Ambrosio's voor me hebt spaak ik ze vanavond nog over!
Hm, moet niet zo moeilijk te vinden zijn. Heb je al eens bij ivgeo.nl geinformeerd? Die heeft in ieder geval de alukleurige Excellence op de site staan.

Plaats reactie