Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mei 2012 11:54

fizik schreef:Zo'n toffe fiets en dan Lotto tennissokken dragen? :-)
Probleem opgelost! Heb zojuist een andere Gios besteld :mrgreen:

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 19 mei 2012 15:01

Gastheerg schreef:
fizik schreef:Zo'n toffe fiets en dan Lotto tennissokken dragen? :-)
Probleem opgelost! Heb zojuist een andere Gios besteld :mrgreen:
Vertel? Eentje om te klimmen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 mei 2012 17:19

Nee een voor "gewoon". De Paris-Roubaix is toch vooral de super mooi weer fiets :oops:

Dus een SR strada. Zo'n zelfde frame als Bottechia. Er zijn hier mensen die kopen voor 4-5k een plastic frame maar ik heb er liever 3-4 stalen Gios frames voor.
Dus een "gewone" SR. Ga ik met alu-kleur afmonteren. En witte kabels :mrgreen:

Als klimfiets ben ik er nog niet uit. M'n tita Bianchi mag wel weg want daar moet inmiddels teveel aan gebeuren. Alleen of de klimfiets een andere tita wordt? Zeker niet de carbon van Gios want die vind ik lelijk en duur wat een slechte combi is.

Wellicht toch iets anders dan Gios om te klimmen :mrgreen:

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 19 mei 2012 21:10

Prachtig frame en zeker niet gewoon! Staat ook op mijn verlanglijstje. Geniet van de voorpret! Tripje gepland om het pakketje op te halen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2012 00:48

robby72 schreef:Tripje gepland om het pakketje op te halen?
Combineer ik met L'Eroica :mrgreen:

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 mei 2012 08:03

fizik schreef:Zo'n toffe fiets en dan Lotto tennissokken dragen? :-)
Ach, liever Lotto-tennissokken dan Shimano-fietssokken, zeg ik altijd maar! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
roob72
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:14

Gebruikersavatar roob72 20 mei 2012 12:25

Gastheerg schreef:Probleem opgelost! Heb zojuist een andere Gios besteld :mrgreen:
Ik had nu juist begrepen dat ze bestellingen noch prijsopgaves deden via internet of telefoon. Twee retourtjes Volpiano voor 1 frame vind ik wat veel van het goede.
Of heb je als vaste klant een voorkeursbehandeling?
De prijs voor een SR-frame is dus tegen de 1.300 euro, als ik je goed begrijp?
Wilier Granturismo

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2012 12:32

roob72 schreef:
Gastheerg schreef:Of heb je als vaste klant een voorkeursbehandeling?
Nee ik heb geen voorkeursbehandeling (gaan ze ook beslist niet doen) maar wel genoeg vrienden in Italie om dit voor me te regelen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2012 18:48

roob72 schreef:De prijs voor een SR-frame is dus tegen de 1.300 euro, als ik je goed begrijp?
Wat de 2012 prijs is weet ik niet. Ingmar (Bottechia dus) kreeg hem nog voor de 2011 prijs omdat Luigi hem in 2011 voor hem gekocht heeft. Die prijs zat daar net iets onder en ik ga er vanuit dat ik voor iets minder dan 1300 klaar ben.
Wat gezien de afwerking een hele faire deal is.

De PR 1977 die ik heb was meen ik 1450. Wat wel serieus geld blijft maar dat frame rij ik op m'n 75 nog Gios ritjes op en ieder willekeurig plastic frame van 4000 ligt dan al 15 jaar op de composthoop.

Als klimfiets ben ik er nog niet uit. Volgend jaar ga ik met de WK en L'Eroica 11 dagen naar Italie en wil ik 4 dagen in de Apenijnen fietsen. Dan is een echte klimfiets wel lekker. M'n tita Bianchi ben ik op uitgekeken en ik twijfel nu tussen:
blank titanium maar dan geen Gios
de blue Marlin
een Hong Kong Gios

Overigens voor een stalen Gios rij ik wel twee keer naar Italie. Stukje fietsen, lekker eten, niks mis mee.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 21 mei 2012 00:18

Gastheerg schreef:
roob72 schreef:De prijs voor een SR-frame is dus tegen de 1.300 euro, als ik je goed begrijp?
Overigens voor een stalen Gios rij ik wel twee keer naar Italie. Stukje fietsen, lekker eten, niks mis mee.
Hoi,

Ik verbaas me elke keer weer over de kmtrs. die door deze PR fan met de auto worden afgelegd voor een rit en/of tour te gaan rijden in France, laat staan om even een framepje in Italië op te gaan halen.
Je moet het maar kunnen opbrengen, niet alleen qua afstand (tijd achter het stuur) maar ook als je naar de dure brandstof van heden kijkt.
Dan nog een paar keer per jaar met vakantie (vermoedelijk ook met de auto als je een paar fietsen mee moet nemen) ..pffff je moet er wat voor over hebben voor deze hobby/sport.
Dus vol bewondering zeg ik chapeau Gastheer als je dat er allemaal voor over hebt !! :shock:

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mei 2012 07:25

@Morel: net als ieder ander krijg ik graag bewondering alleen dan wel graag om zaken die er toe doen.

De trip die ik met Bottechia heb gemaakt waren de brandstofkosten net geen 200 Euro. Delen door twee is 100 Euro. Dat vind ik wel meevallen.

Recente vakantie naar Toscane idem 200 Euro brandstof maar ik zat wel in een heel goedkope stacarvan. Net 200 Euro voor een week :mrgreen: Eten moet ik hier ook en uit eten daar is veel goedkoper dan in Nederland. Ik heb collega's die gaan dan lekker een voorjaarsweekje in Centerparks zitten en zijn een veelvoud kwijt :roll:

Er zijn 16000 man die rijden de AGR. Kost ook brandstof en heel veel inschrijfgeld. Kan ik drie keer van naar Belgie/Noord Frankrijk

Als ik dat in het daglicht zet van de vele frames van 3-4k (en meer) die hier op dit forum gekocht worden en wielen van 3k (mijn duurste zijn 400) dan valt het wel mee. Ik koop ook geen fietsbroeken van 150 Euro etc.
Een fietsbroek van 50 doet het ook en voor de overige 100 Euro kan je twee dagen in Italie verblijven :mrgreen:

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 mei 2012 08:57

Je moet ook wel een beetje creatief zijn. Als je niet twee keer op en neer wilt rijden is vliegen op Milaan, zeker voor het bestellen, een uitstekend alternatief. Als je een beetje op tijd boekt hoeft dat bovendien niet duur te zijn. Rij je vervolgens met het openbaar vervoer of een huurauto op en neer naar Volpiano en dan is het gewoon een leuk uitje. Doe je helemaal slim dan plan je dat in een weekend zoals het komende want dan pak je even de beslissende Giro tijdrit in Milaan mee. Maar er zijn in die regio natuurlijk wel vaker koersen te bezoeken.

Heb je te maken met het thuisfront die het niet leuk vinden dat je dat alleen gaat doen? Ook goed. Vlieg je een keer samen voor een weekend naar Milaan. Hartstikke leuke citytrip om wat cultuur te snuiven. Je vrouw en/of dochter kunnen gaan winkelen, dat is overigens niet het goedkope gedeelte van de trip maar dan kunnen ze niets meer zeggen van jouw frame! ;-)
Kinderen die gek van voetbal zijn kun je eventueel enthousiast krijgen met een bezoekje aan AC Milan of Inter.

Voor ophalen is vliegen misschien iets lastiger maar dat kun je eventueel weer combineren met een vakantie waarbij je met de auto in staat bent om daar langs te rijden. En zo kun je nog een pak andere opties bedenken. Het is misschien niet zo makkelijk als een frame bestellen via internet of even naar binnen te lopen bij de plaatselijke fietsenmaker. Maar je kan er echt wat leuks van maken zonder dat het de hoofdprijs moet kosten en je geeft zo alleen maar extra waarde aan zo'n fiets.

Plaats reactie