Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

vanerven
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2005 18:51

vanerven 26 jun 2008 15:16

Het eigenwijze en klassieke moeten ze ook zeker behouden maar commercieel gezien zouden ze er een wat 'progressievere' lijn bij moeten hebben. Wat strakkere vork, balhoofdbuis etc.

solex57
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2008 21:34

solex57 03 jul 2008 20:52

http://www.flickr.com/photos/36611904@N00/



Peter

ps de link krijg ik niet werkend, maar het adres is juist dus met @n00/
Fietsen maar...

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 03 jul 2008 23:14

Hier een foto van de in bovenstaande post genoemde fiets.. [img=http://farm4.static.flickr.com/3035/263 ... d725_b.jpg]
Dat is geen geel! Dit is geel!

solex57
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2008 21:34

solex57 05 jul 2008 00:41

bedankt voor het plaatsen.

ben het gedeeltelijk mee eens wat betreft stuur lint en kabels, maar klik pedalen fietsen nu eenmaal fijner als de oude touclips.
Fiets wordt nog gewoon gebruikt voor trainen en toertochten

:d

Peter
Fietsen maar...

bialucci
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:26

bialucci 16 jul 2008 23:52

mooi om te merken dat er nog meer mensen met een goede klassieke smaak zijn, wanneer ik hier in de buurt fiets denk ik echt dat ik de enige ben met een Gios.
Ook al werk ik bij Cannondale, krijg ik het niet over m'n hart om mijn blauwe bici de deur uit te doen.
afmontage record/ chorus, proton wielen, itm millenium carbon stuur(pen), fizik alliante carbon, columbus muscle vork.

ben zelf alleen niet meer zo blij met de bandjes, weet iemand waar je de IRC red storm kunt kopen,
hierbij (hopelijk) mijn fotootje

CIAO
bialucci

hermanvanvoorschoten
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46

hermanvanvoorschoten 07 aug 2008 16:39

Hoi Bialucci, ik ben me ook aan het orienteren op een A-90. Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht, en hoe hij bevalt? Ik heb gehoord dat het frame niet al te stijf is, hoe doet de fiets het in snelle ritten en afdalingen?
Het is altijd feest op de Laen

hermanvanvoorschoten
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46

hermanvanvoorschoten 09 aug 2008 19:05

Jammer, volgens mij was 1 post genoeg voor Bialucci. Kan iemand anders mij wat vertellen over de A-90? Ik denk dat we het erover eens mogen zijn dat het een heerlijke fiets is om te zien, maar hoe is het met de wegligging? Ik heb nu een A-90 op het oog met columbus carbon vork (zelfde als de gios, maar dan de helft van de prijs), centaur alu compact groep (vind ik mooier dan carbon bij het blauw), ritchey wcs voorbouw en zadelpen (misschien nog wel een gios stuurpen, als dat niet overdone is) en campa neutron wielen. Daarbij natuurlijk gios zadel en bidonhouders.

Wat vinden jullie van de fiets als ik hem op deze manier afbouw? Misschien nog wat tips en ervaringen van de wegligging etc.? Alvast bedankt!
Het is altijd feest op de Laen

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 14 aug 2008 15:30

Hier nog een Gios-fan uit Aalsmeer. Midden jaren negentig herontdekte ik het fietsen: bij Lohman in Amsterdam een overjarige Koga gekocht, waarvan ik in die jaren dacht dat het het summum was op het gebied van racefietsen. Van lieverlee werd ik wat fanatieker en ging toertochten fietsen, waarbij ik ontdekte dat er veel meer te koop is in de wereld. Een nieuwe Italiaanse fiets moest er komen, ik wist alleen nog niet welke. Ik vond destijds Colnago heel mooi - soms wel wat drukke frames - en ook het celeste van Bianchi sprak me erg aan. Totdat een fietsgekke Italiaanse collega me vertelde dat Bianchi een beetje de Gazelle van Italië is en er een artikel in de Fiets stond, waarin Menno Grootjans de A70 bejubelde: "Jongensdroom" stond er boven, een artikel uit het hart gegrepen. Die Gios moest en zou er komen! Bij Leen Klem in Oude Tonge werd het een Lite met stalen voorvork, afgemonteerd met Daytona. Na jaren lang fietsplezier, veel complimenten gaat er nu dan toch een opvolger komen, die a.s. zaterdag bij Tom Schouten op me staat te wachten: de Carbon V107! Wel even een aantal carbonspulletjes erbij gezocht en mijn enige "zorg" is hoe eea zal ogen. Ik laat het groep overzetten (alu-remgrepen en crankstel) en ook de alu-Zonda's... Bijaand een indruk van de stalen fiets, LBL vorig jaar.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 14 aug 2008 17:03

Ik heb een 25 jaar geleden met een GIOS gekoerst, blijft één van mijn beste, zoniet de beste fiets dat ik ooit heb gehad. Ik had deze gekocht van een vriend van mij, ex prof bij Brooklyn. Nooit met gereden, kopserie (balhoofdstel) en bracket in, toen 8000 Bfr. betaald. Natuurlijk kan je die fiets niet vergelijken met de huidige fietsen, maar voor die tijd een schitterende fiets!

De dag dat ik genog geld heb koop ik mij terug een Gios, zeker weten! De deze bv.

[img=http://www.gios.it/2005/images/carbonlite500.jpg]

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 14 aug 2008 17:29

ik vergat het attachment
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie