uninvitedguest
27 sep 2007 23:11
Zoals ik op een ander topic al heb geschreven ben ik zelf 2.05 m lang en 115 kg zwaar. Ik fiets sinds 1995 op een randonneur van Vittorio, nog speciaal voor mij op maat gebouwd door Frank Groot uit Alkmaar.
Heerlijke fiets, altijd gaan(moet overigens wel zelf trappen). Ben nu op zoek naar een racefiets, maar ben er achter gekomen dat ik mijn Vittorio niet wil missen.
Mijn voorkeur gaat duidelijk naar staal, aangezien dit materiaal zich voor mij meer dan voldoende heeft bewezen. Vooral het op maat laten maken van een stalen frame spreekt me aan, alhoewel dat tegenwoordig ook mogelijk is met andere materialen.
Staal is idd duur en dat is momenteel nog wel een klein beletsel, gezien de huidige gezinssamenstelling, maarrr gezien de levensduur vind ik staal zeker een goede investering die zich op de langere duur terugverdient. Je moet dan niet elk jaar iets nieuws willen natuurlijk.
Ik las ook iets over shimmyen, zelf ook 1 maal last van gehad, met +70 km/u van de berg af in NZl, inclusief 25 kg bagage. Is overigens goed afgelopen.
Verder vind ik het zelf ook wel amusant wanneer ik AGR of LM fiets en ik met mijn zware stalen ros, incl. spatborden, verlichting, bagagedragers, incl. bevestigingsbeugels voor een kinderzitje (haha) etc die "superlichte, moderne" karretjes in de klim voorbij rijdt, waarbij ik dan toch vaak een blik op mijn fiets voel rusten.
Als je bij een stop in Valkenburg dan ook nog te horen krijgt; "superfiets, onverwoestbaar, zo maken ze ze tegenwoordig niet meer" kan mijn dag niet meer stuk.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.