Ervaring met staal
De belangrijkste charmes van stalen frames zijn m.i. het rijgedrag en de uitstraling van het lakwerk, wat mij betreft niet de al meer dan een eeuw bestaande bouw met soldeer- of laswerk aan rechte buizen. Als die charmes behouden blijven, wat is er dan tegen? Maar zoals gezegd zal de prijs wel de grootste spelbreker zijn. De meeste kopers kijken naar wat een plestikfentestik frame uit Taiwan/China kost, zien dat dat goedkoper en lichter is en haken af.
Ja, die slanke buizen en verfijnde lugs had ik natuurlijk ook moeten noemen. De Colnago Masters die ik op Ciclicorsa Classico (bedankt voor de tip, kende deze website niet) zijn nog steeds prachtig. Een nieuwe Master is overigens niet goedkoop, ook niet bij Ciclicorsa.
Standert uit Berlijn heeft versie 3 (Mach 3) van de stalen Triebwerk gelanceerd met als belangrijkste nieuwigheid schijfremmen:
https://standert.de/collections/triebwe ... meset-gold
1.699€ voor de frameset
3.499€ met Rival disc
https://standert.de/collections/triebwe ... meset-gold
1.699€ voor de frameset
3.499€ met Rival disc
Laatst gewijzigd door roelw op 24 aug 2019 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Aangezien dit topic "ervaringen met staal" heet kan ik niet nalaten te vermelden dat mijn Fairlight Strael Parijs-Brest-Parijs heeft doorstaan met aanmerkelijk minder (lees: geen) problemen dan de berijder. Maar mijn achterwerk hield zich nog goed na 1220 km, en dat is wellicht voor een deel toe te schrijven aan de kwaliteiten van het stalen frame.
In de niet limited versie €100 goedkoper. Maar minder bijzonder.roelw schreef: ↑24 aug 2019 14:04 Standert uit Berlijn heeft versie 3 (Mach 3) van de stalen Triebwerk gelanceerd met als belangrijkste nieuwigheid schijfremmen:
https://standert.de/collections/triebwe ... meset-gold
1.699€ voor de frameset
3.499€ met Rival disc
Leuk merk, leuke gasten en uit ervaring kan ik zeggen dat t n lekkere fiets is (Triebwerk Mach 2 - rim). Wat me ook wel bevalt is dat het een klein merk is. Persoonlijke benadering, goede aftersales.
Helaas is 2 maanden geleden mijn Standert gepikt in Girona en twijfel nu tussen;
Standert Triebwerk Mach 3 rim of disc of toch een Cinelli Nemo
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Wat een rit !aloisvonesterhazy schreef: ↑24 aug 2019 14:16 Aangezien dit topic "ervaringen met staal" heet kan ik niet nalaten te vermelden dat mijn Fairlight Strael Parijs-Brest-Parijs heeft doorstaan met aanmerkelijk minder (lees: geen) problemen dan de berijder. Maar mijn achterwerk hield zich nog goed na 1220 km, en dat is wellicht voor een deel toe te schrijven aan de kwaliteiten van het stalen frame.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Erg jammer. Hoe is dit kunnen gebeuren?
Ooit wil ik ook een stalen racer kopen en de Triebwerk en Nemo staan ook op de shortlist. Triebwerk is hierbij wel een stukje goedkoper dan de Nemo.
Ook te overwegen: Ritchey Road Logic. Binnenkort (oktober-november) komt er ook een disc versie van op de markt werd me door Ritchey zelf bevestigd.
De balhoofdbuis van de Logic vind ik lelijk, dus die valt af
Voordeel van de Triebwerk tov Nemo is prijs en het King balhoofd. Je hebt veel leuke kleine merken die gave stalen frame’s leveren. Ik ben er nog niet uit (en moet nog even sparen)
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug