Ervaring met staal
Je voorlicht zit links van het wiel?
Neemt je wiel zo al niet een deel van het licht weg?
Die bagagedrager vooraan is leuk. Maar gebruik hem dan ook . Wat zie je hierop te monteren?
ja,hoor ....,dan heb je een wel heel dikke band:
rechts plaatsen in UK en andere linksrijdende landen.
links in overige landen.
boven je band als je geen stuurtasje hebt.
hier een leftie vork, waar mijn lampje lezyne op zit. schaduw van de band heb ik wel maar met een 28mm bandje is het nog nooit vervelend geweest.
ik weet niets van ivo's ervaringen..
Lampen schuin voor heb ik al jaren, dat werkt bij mij goed. Vaak zelfs beter vanaf de zijkant zichtbaar omdat je een hele rij spaken verlicht. Naast deze lamp komt er nog aan de rechterkant een batterijlamp als back-up. Voor het echte serieuze werk haal ik dan nog een Edelux II van een andere fiets en zet die er rechts op, de batterijlamp verhuist dan naar middenvoor. Voor LEL is het omdraaien dan een optie.
Dan komt het zo uit te zien als bij m'n Koga tijdens de Silkroute 1200:
De schaduwwerking is op een plek waar je er geen last van hebt, meer dan 45graden op je rijrichting. Daar kijk je toch niet.
Dan komt het zo uit te zien als bij m'n Koga tijdens de Silkroute 1200:
De schaduwwerking is op een plek waar je er geen last van hebt, meer dan 45graden op je rijrichting. Daar kijk je toch niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20
Of de geometrie bij je past hangt ook va het materiaal af. Geometrie zegt allen maar iets over hoe de ontwikkelaar bedoelt heeft dat de fiets stuurt. als per vervolgens van pisbakken staal een frame van knutselt dan gaat de geometrie echt niet werken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Hoor op randonneursvlak op dit forum weinig meer over Snel, Vittorio en Avaghon.
Heeft dat een reden?
Heeft dat een reden?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Bij Snel en Vittorio denk ik dat de reden eerder is dat de clientèle van deze staalmeesters wat minder op internet zit. Eerder regionale rijders die al decennialang bij hen komen voor een fiets.uninvitedguest schreef: ↑08 okt 2018 19:43 Hoor op randonneursvlak op dit forum weinig meer over Snel, Vittorio en Avaghon.
Heeft dat een reden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik heb ooit een Snel gehad. Niet per se een verkeerde fiets, maar echt bedoeld om met veel bagage te fietsen. Misschien hebben ze ook lichtere modellen. Maar het grootste probleem was dat de frames van een zeer lage kwaliteit staal gemaakt werden, met als gevolg een hoog gewicht en snelle roestvorming. Na zes jaar was het frame zeer roestig geworden. Toen ik ook nog het bottom bracket uit zijn schroefdraad trapte (met als gevolg dat de schoefdraad was verdwenen) had ik er genoeg van.
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de frames tegenwoordig.
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de frames tegenwoordig.