Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

postbode
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2013 22:13

postbode 25 nov 2013 22:28

Zelf pas nieuwe fiets gekocht bij zelf bouwer Herman Braun
Dus maat fiets geheel op maat (Braun Beauty Dedacciai EOM 16.5 Shimano Dura Di2 )
perfecte rij eigenschappen zeer strak en stijf iedere trap is raak fijne weg ligging
in een wordt een droomfiets van staal

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 25 nov 2013 23:23

Dit kwam vandaag bij mij binnen gewaaid :) De man van wie ik hem gekocht heb , heeft hem ooit bij een eindeseizoensverkoop gekocht. Zijn zoon had toen het lumineuze idee om de record derailleurs te veranderen door shimano ... Het grootste tandblad staat trouwens verkeerd gemonteerd . Is dit een Campa crank met Mavic ingegraveerd ?
http://www.dewielersite.be/db2/wielersi ... hp?id=7267
ga de derailleurs vervangen door super record . De remmen zijn campa maar weet niet welke kan iemand mij zeggen welke dit zijn ? Heeft er ook iemand enig idee welk balhoofd dit is ? De naven lopen super , maar het zijn weer eens 2 verschillende velgen... Blijkbaar zou dit frame gebruikt zijn in de bergetappes in de Tour , gezien de geometrie .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 26 nov 2013 06:41

Niks de Campa bij deze Rossin. Dat is de Mavic groep. Daar hoort ook geen Super Record derailleur op maar een Mavic derailleur. Lastig te krijgen, dat wordt dus lang zoeken voor je. Maar als je 'm eennmaal in je handen hebt is ie 't waard.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 26 nov 2013 07:16

Prachtige fiets die Rossin! De cranks is een van de eerste generaties (of de eerste generatie) cranks van Mavic. Mooi spul, maar wel lastig om de groep compleet te maken met Mavic onderdelen.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 26 nov 2013 09:07

Ik heb slechts twee ietwat onduidelijke foto's, maar iemand enig idee of dit een echte Colnago is?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 nov 2013 17:51


Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 26 nov 2013 18:09

arjenv schreef:Ik heb slechts twee ietwat onduidelijke foto's, maar iemand enig idee of dit een echte Colnago is?
Het feit dat dit frame een oogje heeft voor een kaderplaatje zegt volgens mij al dat het een race/kwaliteitsframe is en dus echt.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 26 nov 2013 18:32

Ik ben geen Colnago kenner maar jij nog minder...
Uit de volgende observaties leid IK af dat het zeer zeker geen Colnago is maar een overgespoten sportfietsframe:
-Pomphaken op de bovenbuis
-Remkabelstoppers vaud type en aan de verkeerde kant
-Kroon en vorm van de voorvork
-Tussen achterband en zitbuis kan NOG wel een band
-Cranks met spieen
Cheap light strong, choose two

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 26 nov 2013 18:43

Rey953 schreef:Prachtige fiets die Rossin! De cranks is een van de eerste generaties (of de eerste generatie) cranks van Mavic. Mooi spul, maar wel lastig om de groep compleet te maken met Mavic onderdelen.

Hallo bedankt voor de info. Ik heb wat zitten zoeken op internet voor de voor- en achterderailleur alsook remgrepen en shifters zal het niet gemakkelijk worden ...
Ik heb wel nog een volledige SR groep liggen , dus ik denk dat ik die eerder ga monteren.
Ik had nog een vraagje ivm het frame , de lak is nog in goede staat hier en daar een roestplekje . Zouden jullie de kader met een extra vernislaag voorzien of niet ?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 26 nov 2013 19:02

sillah75 schreef:
Rey953 schreef:Prachtige fiets die Rossin! De cranks is een van de eerste generaties (of de eerste generatie) cranks van Mavic. Mooi spul, maar wel lastig om de groep compleet te maken met Mavic onderdelen.

Hallo bedankt voor de info. Ik heb wat zitten zoeken op internet voor de voor- en achterderailleur alsook remgrepen en shifters zal het niet gemakkelijk worden ...
Ik heb wel nog een volledige SR groep liggen , dus ik denk dat ik die eerder ga monteren.
Ik had nog een vraagje ivm het frame , de lak is nog in goede staat hier en daar een roestplekje . Zouden jullie de kader met een extra vernislaag voorzien of niet ?
Niet doen. Dit is een fiets met historie, een fiets met zelfs de naam van de befaamde coureur erop die 'm bereden heeft. Zo'n fiets verdient de afmontage die origineel is. Desnoods zet je er tijdelijk wat niet passende onderdelen op totdat je alles gevonden hebt. Maar hou zoveel mogelijk origineel. Mavic onderdelen kun je het beste zoeken op de Franse Ebay. Welke shifters zitten er nu op? Ik heb nog wel een stel van de Simplex shifters liggen die origineel gebruikt werden door Mavic. Mavic had ze dan weliswaar met Mavic gegraveerd en niet Simplex of Spidel zoals op de exemplaren die ik heb. Dat waren overigens wel de beste shifters die toen op de markt waren.

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 26 nov 2013 19:23

ultra_ivo schreef:
sillah75 schreef:
Rey953 schreef:Prachtige fiets die Rossin! De cranks is een van de eerste generaties (of de eerste generatie) cranks van Mavic. Mooi spul, maar wel lastig om de groep compleet te maken met Mavic onderdelen.

Hallo bedankt voor de info. Ik heb wat zitten zoeken op internet voor de voor- en achterderailleur alsook remgrepen en shifters zal het niet gemakkelijk worden ...
Ik heb wel nog een volledige SR groep liggen , dus ik denk dat ik die eerder ga monteren.
Ik had nog een vraagje ivm het frame , de lak is nog in goede staat hier en daar een roestplekje . Zouden jullie de kader met een extra vernislaag voorzien of niet ?
Niet doen. Dit is een fiets met historie, een fiets met zelfs de naam van de befaamde coureur erop die 'm bereden heeft. Zo'n fiets verdient de afmontage die origineel is. Desnoods zet je er tijdelijk wat niet passende onderdelen op totdat je alles gevonden hebt. Maar hou zoveel mogelijk origineel. Mavic onderdelen kun je het beste zoeken op de Franse Ebay. Welke shifters zitten er nu op? Ik heb nog wel een stel van de Simplex shifters liggen die origineel gebruikt werden door Mavic. Mavic had ze dan weliswaar met Mavic gegraveerd en niet Simplex of Spidel zoals op de exemplaren die ik heb. Dat waren overigens wel de beste shifters die toen op de markt waren.

Ok dus moet ik op zoek naar dit

http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... 3&AbsPos=3

http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... 4&AbsPos=1

http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... 8&AbsPos=9

http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... 8&AbsPos=1

bedankt voor de tip ivm Frankrijk , zal mij idd op die markt moeten richten :D

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 26 nov 2013 20:10

De remhandles en de achterderailleur passen inderdaad bij die groep. De voorderailleur en vooral de shifters zijn van een nieuwere generatie. Je hebt deze shifters nodig, en dan liefst met Mavic gravering: http://www.velobase.com/ViewComponent.a ... AbsPos=185
Zoals eerder al geschreven, ik heb nog een stel in Simplex of Spidel gravering over.

Plaats reactie