Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 17 nov 2014 21:43

@Gaffelracer: klinkt inderdaad alsof je frame is opgelopen. Een vriend van mij is recent met zijn stalen cyclo ernstig ten val gekomen en zijn frame vertoonde exact de zelfde schade. Mijn advies zou zijn om niet op het frame te gaan rijden.

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 17 nov 2014 21:50

Rey953 schreef:@Gaffelracer: klinkt inderdaad alsof je frame is opgelopen. Een vriend van mij is recent met zijn stalen cyclo ernstig ten val gekomen en zijn frame vertoonde exact de zelfde schade. Mijn advies zou zijn om niet op het frame te gaan rijden.
En mijn advies is gewoon strekke dat ding. Staal is behoorlijk vergevingsgezind hoor. 't Is geen carbon van $$$$$$$$$$

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 17 nov 2014 23:03

Frame lijkt niet overgespoten en de oneffenheid is alleen onder voelbaar, niet eens zichtbaar.
Bij een opgelopen frame moet toch ook aan de bovenkant iets te zien/voelen zijn ?
Kan het ook iets anders zijn ?

Jojon47
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:55

Jojon47 19 nov 2014 16:50

Hallo Theo,
Bedoel je zoiets ?
Heb je zo dat OLMO framepje weer recht gekregen ?
Afbeelding

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 20 nov 2014 10:34

Dat izzum! Die hebben we en gebruiken we ook. In dezelfde gids staat ook ergens 't voorvorkrichtapparaat. Heb ik ook. Gister nog in de bankschroef gehad 8-)

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 11 dec 2014 09:53

Het Fietsplan verdwijnt in de werkkostenregeling en dat was voor mij een goed excuus om mezelf een nieuwe racefiets cadeau te doen (en die ook echt tevens voor woon/werkverkeer te gaan gebruiken)

Mijn voorkeur ging uit naar een stalen frame en omdat ik wel van afwijken hou het liefst met schijfremmen. Combineer het voorgaande met een onverklaarbaar warm gevoel voor het Verenigd Koninkrijk en dan kom je al snel uit bij Genesis (ik wel in ieder geval :lol: )

Mijn keuze is op de Equilibrium Disc 10 gevallen. Omdat ik al een Ultegra 6700 groep heb en daar nog zeer tevreden over ben was de afmontage van ondergeschikt belang, het ging mij vooral om het frame en de wielen. De Disc 10 is relatief gunstig geprijsd en heeft een erg mooie kleur.

Ik heb de fiets via Ervehafietsen.nl besteld en na lang wachten was 'ie er dan eindelijk! In het echt is de kleur nog mooier dan op de foto's dus ik was/ ben blij :D De fiets heeft eerst 2 avonden naast de tv gestaan (mijn vrouw was toch beide avonden weg) maar uiteindelijk moest 'ie er toch aan geloven en werd vrijwel alles gedemonteerd en op mijn vorige fiets gezet. Ik was eerst voornemens om ook mijn Deda zadelpen, stuur en stuurpen over te zetten maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de Genesis spullen er op te laten zitten, ik ben bang dat de toch wel drukke Deda spullen e.e.a. visueel agressief zouden maken (deze term werd dinsdag door een Belgische dame van HRM gebruikt, ik vind het wel een treffende term) Via marktplaats en de reguliere webwinkels heb ik nog wat spullen gekocht en alles gemonteerd en toen was 'ie dan eindelijk klaar.

Gezien het fantastische weer van de afgelopen dagen heb ik slechts de straat op en neer kunnen fietsen maar hij fietst wel geweldig lekker! Laat het maar snel lente/ zomer worden!

Onderstaand allereerst een foto van hoe hij afgeleverd is en de andere foto's zijn van het eindresultaat. Het stuur staat overigens gewoon volgens "de regels" maar het perspectief is niet goed gekozen. Ik heb deze foto's even snel tussen de buien door met mijn telefoon gemaakt. Ik ben er in ieder geval trots op en blij mee 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 dec 2014 14:50

Mooie fiets Tjerk.
Van welk type buiz(en) is het frame gemaakt?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 11 dec 2014 16:23

HenH schreef:Mooie fiets Tjerk.
Van welk type buiz(en) is het frame gemaakt?

Dank je!

Het frame is van Genesis Mjölnir seamless double butted cromoly staal. Ik meen dat het eigen merk is om de kostprijs te drukken maar pin me er niet op vast.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 dec 2014 17:04

Het zegt mij in ieder geval niks;)
Misschien wordt het wel gemaakt door een van de grote buizenfabrriekanten maar staat hun naam er niet op.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 12 dec 2014 11:09

Idd mooi fietsje Tjerk. Kleur doet hem goed ed wielen ook. Wat voor wielen zitten eronder?

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 12 dec 2014 12:34

Ook jij bedankt :-)

Het zijn Fulcrum Racing Sport DB wielen, ik heb wel de stickers eraf gehaald omdat ik dat een stuk mooier vind staan.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 20 dec 2014 09:48

Ik zag dit bij Walter G. In het Jan Jansen topic.

Ziet er best mooi uit, geen idee wat voor soort buizen gebruikt worden.

http://www.bikeandtrekking.nl/nieuws/30 ... o-105.html
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Plaats reactie