Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 01 apr 2020 08:57

Stijlvol gravellen. Mooi!

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 05 apr 2020 20:39

Mijn trots
Afbeelding
Afbeelding
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ori53
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 11 apr 2020 18:49

Pegomas schreef: 29 mar 2020 14:01 In deze dorre Corona-tijden toch effe wat Italiaans genot delen.

Ik rijd al enkele jaren, met veel plezier, op deze Pegoretti Duende; Mano Vella kleurschema, Campagnolo Potenza, SWS wielen.

P.S. m'n excuses alvast aan de zadeltas-puristen
Hier is z'n broer..... een Mxxxxxo
Bijlagen
IMG_20200411_165131559~2.jpg
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 12 apr 2020 09:05

@velo; mooie retro Colnago! Welk type is dit?
@ori53; wederom een gave Pegoretti in dit draadje! Lijkt me een heerlijke fiets
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 apr 2020 12:06

Deze vind ik beter in balans. Die vorige klopt niet helemaal met die verlengde balhoofdbuis en die zadelpen die zover uitsteekt. Had dan de zitbuis wat hoger gemaakt en de bovenbuis wat meer naar boven of het frame sloping gemaakt. Zo heb je zowel optisch als technisch the worst of two worlds.
Campagnolo Ultra Dork

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 12 apr 2020 19:24

Leim 17 schreef: 12 apr 2020 09:05 @velo; mooie retro Colnago! Welk type is dit?
Het is een Master van ongeveer 2013 als ik het goed heb.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ori53
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 12 apr 2020 19:31

Leim 17 schreef: 12 apr 2020 09:05
@ori53; wederom een gave Pegoretti in dit draadje! Lijkt me een heerlijke fiets
Klopt... deze blijft voor altijd. Alleen nog een ander wielsetje..... Shamal Mille of Bora's en dan is ie af.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 22 apr 2020 14:06

Vorige week kwam ik in de schuur wat Campagnolo onderdelen tegen die ik op Marktplaats wilde zetten. Totdat ik bedacht dat ik natuurlijk ook gewoon een extra frame kon opbouwen!

Gisteren deze DSC opgehaald (een stalen frame van de Nederlandse framebouwer Harry Dekker uit Heerhugowaard) waar al een aantal mooie onderdelen op zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met andere wielen erin:

Afbeelding

Er komt dus een ander groep op en de stuurpen en het stuur worden vervangen. En misschien ga ik hem overspuiten.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 apr 2020 20:14

Mooie fiets hoor ;) :winkthumb:
Mijn vraag is of het lekker schakelt met de derailleur/shifter combi.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2020 21:42

Echt een gaaf frame. Een leuke combinatie van tig lassen en lugs. Dat zie je niet vaak maar het is heel mooi in balans.
De kleur vind ik ook er mooi maar als de naam van de vorige eigenaar erop gespoten is, is dat wel jammer.
Campagnolo Ultra Dork

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 22 apr 2020 22:08

Mooi!
Wel een rare cassette: hoe groot is je kleinste tandwiel?

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 23 apr 2020 08:16

Ik plaatste in het adviesforum volgend onderstaand topic.

Omdat ik als nieuwe fiets sterk overweeg een stalen fiets aan te schaffen, vraag ik hier ook maar even om advies.

Ik zou de fiets vooral gebruiken voor dagelijks 40 km woon-werkverkeer (vanaf september mogelijk 80km voor 9 maand.) Daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor slechtweerritjes en winterritjes.
Ik verkies een BB met schroefdraad. Het gewicht van de fiets is uiteraard niet het belangrijkste, maar te zwaar
Ik was erg aan het uitkijken naar een Fairlight Strael, maar nadat ik hier een foto zag van de maat die ik vermoedelijk nodig zal hebben, is mijn enthousiasme serieus getemperd. In de allergrootste maat ziet de fiets er niet uit vind ik.

Na wat opzoeken ben ik ook uitgekomen bij de Genesis Equilibrium en vooral bij Bombtrack. Hier lijken de Tempest en de Audax wel iets te zijn. Al vind ik het vreemd dat de Audax bij de wegfietsen staat met zijn 650b wielen met 47c banden. (al bollen die banden wel super, ik had ze eerder op mijn Kona Rove).

Zijn er nog betaalbare stalen fietsen die voldoen aan mijn wensen?


Omdat mijn mountainbike bijna verkocht is, is er plaats voor een nieuwe fiets.

Momenteel heb ik een Kona Rove NRB DL 2018, die uitgerust is voor woon-werkverkeer. Hij heeft spatborden, een bagagerek en Hunt wielen. Hiermee rijd ik dagelijks 40km heen en terug naar het werk.
Er bestaat een mogelijkheid dat ik vanaf oktober voor 9 maand 80km/dag moet afleggen.

Verder heb ik nog een Giant TCR Advanced Pro 1 2019 met velgremmen. Dit is mijn racefiets waar ik op rijd als ik niet moet werken.

Ik zoek nu nog een fiets om soms met de zoon wat te mountainbiken, met een vriend lange gravel ritten te maken en met mijn vrouw iets kortere.

Er zijn verschillende opties waar ik aan denk, maar met meer komen er waarschijnlijk meer opties aan bod.

Optie 1: een Kona Rove st. Deze zou ik dan uitrusten voor het woon-werkverkeer. Mijn huidige Rove wordt dan de gravel fiets. Ik kan hem ook gebruiken voor slecht weerritjes.

Optie 2: aankoop van een endurancefiets voor het woon-werkverkeer en voor slecht weerritjes. De Kona Rove wordt dan gebruikt als gravelbike. Nadeel is dan dat ik met een rugzak moet fietsen ipv bagagerek.

Optie 3: ik blijf de Rove gebruiken zoals nu en koop een Giant Revolt als gravelbike.

Ik kan 25% korting krijgen op Giant en Cannondale. Dus heb ik voorlopig vooral naar die merken gekeken. Andere opties zijn zeker mogelijk. Budget is rond de 2000€.

Ik was aan het kijken naar een Fairlight Strael, maar nadat ik die zag in mijn maat, de allergrootste, is die afgevallen. Die fiets lijkt nergens op in die maat.

Iemand een tip? Het woon-werkverkeer is dagelijks en in alle weersomstandigheden
.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Plaats reactie