Haha, deze kleur, dikke wielen, pure porno!
Wellicht niet ieders smaak (mix tussen nieuw en oud), maar ik vind het heel gaaf!
Ervaring met staal
Thanks, hij wordt nog afgewerkt met 10sp Record voor- en achterderailleur, Veloflex tuben en een leren Brooks stuurlintje maar eerst de vermaledijde cranks vinden: zilverkleurige Tune Bigfoot, 172.5mm, zwarte 110 BCD spider. Had ik paarse, groene of rode cranks gezocht dan was Ebay mijn vriend maar zilver is zeldzaam. De-anodiseren is mogelijk maar meester-polijster Chris Howard waarschuwde al dat het resultaat na polijsten toch altijd tegenvalt vergeleken met cranks die van oorsprong al zilverkleurig waren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
http://www.ebay.de/itm/Tune-Kurbel-2x9f ... 2051124168
130bcd spider, dat dan weer wel. Kan je evt zelf even netjes zwart spuiten
130bcd spider, dat dan weer wel. Kan je evt zelf even netjes zwart spuiten
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ciöcc World 77
Frame: Columbus Niobium SL
Groep: Campagnolo Veloce uit 2006
Balhoofd: Campa Record
Wielen: Ambrosio excellight velgen, Sapim spaken en Selcof Olimpico naven
Banden: de heerlijk bollende Vittoria Open Corsa SC
Stuur en stuurpen: 3ttt
Fizik stuurlintje
Zadel: Charge Knife
Zadelpen: Thomson elite 27,2. (Was een Campa titanium, maar die gaf helaas troubles)
Ergens eind 2012 trof ik de Veloce-groep ergens in mijn kelder aan, een overblijfsel van wat bouwprojecten. En een prima excuus om je hobby een impuls te geven. Bij de groep heb ik op mijn gemak een frame gezocht. Heel veel moois is daarbij mijn scherm gepasseerd (Scapin, Viner, Somec, De Rosa. Nee, kiezen is niet makkelijk). Maar uiteindelijk ben ik in de buurt van Bergamo bij Ciöcc blijven hangen. Daar maken ze mooie stalen frames en het contact verliep prima. Kleur gekozen en maten doorgemaild en een maand of drie later werd er een frame afgeleverd.
Fietsje opgebouwd en met veel plezier in gebruik genomen. En hoewel het een schitterend blinkend geheel is, wordt het niet gespaard. Dus ook bij minder weer gaan we de weg op of ik hang er een baggagedrager en 10 kilo spullen aan om een paar dagen te zwerven. Maar het beste rijdt het natuurlijk met dit schitterende lenteweer.
Timo en Sting beide fraaie projectjes
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Gister voor het eerst na bijna 1.500km op de Surly weer eens een rondje op de Gazelle alu racer gereden. Dat was toch weer even flink wennen; een oude Shimano groep ipv nieuwe SRAM (kabels zijn nieuw), verder een stuk nerveuzer en harder qua trillingen, ook voelt het Gazelle V3 frame best wel slap (zijwaartse flex) en last but not least ligt de Surly een stuk stabieler op de weg, hij wil gewoon rechtdoor.
Om nu precies te zeggen waar het grote verschil zit is lastig, 28c TL banden vs 23/25mm op smalle velgen zal helpen, maar het stalen Cross Check frame zal ook zeker een rol spelen. De oude racer rijdt op zich ook wel oké, maar is bij deze wel duidelijk gedegradeerd tot stiefkindje. Dat minieme beetje snelheid voordeel weegt niet op tegen het comfort van de Surly. En de (nieuwe) SRAM groep heeft ook duidelijk een streepje voor gekregen op Shimano qua grip en schakelen..
Om nu precies te zeggen waar het grote verschil zit is lastig, 28c TL banden vs 23/25mm op smalle velgen zal helpen, maar het stalen Cross Check frame zal ook zeker een rol spelen. De oude racer rijdt op zich ook wel oké, maar is bij deze wel duidelijk gedegradeerd tot stiefkindje. Dat minieme beetje snelheid voordeel weegt niet op tegen het comfort van de Surly. En de (nieuwe) SRAM groep heeft ook duidelijk een streepje voor gekregen op Shimano qua grip en schakelen..
@Gastheerg, Chrissiewizzie en Squeezer, dank!
Morgen weer eens de zon in de spaken laten blikkeren.
Nog een kiekje dan
Het begon overigens allemaal met een in een opwelling aangeschafte Bianchi Pinella, hier op het forum. Ook staal, maar dan tig-gelast, licht en met een full carbon vork. Veeeel plezier van gehad, vooral op Vlaamse grond.
Enkele jaren geleden heb ik de Pinella verkocht aan een goede vriend. Maar niet voordat de Ciöcc operationeel was, want de liefde voor staal gaat niet meer over.
Morgen weer eens de zon in de spaken laten blikkeren.
Nog een kiekje dan
Het begon overigens allemaal met een in een opwelling aangeschafte Bianchi Pinella, hier op het forum. Ook staal, maar dan tig-gelast, licht en met een full carbon vork. Veeeel plezier van gehad, vooral op Vlaamse grond.
Enkele jaren geleden heb ik de Pinella verkocht aan een goede vriend. Maar niet voordat de Ciöcc operationeel was, want de liefde voor staal gaat niet meer over.
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Mooi frame, zag 'm voorbij komen op INSTA. Klaar om naar Europa te gaan. Nederland dus.