Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo R3 - vorkbreuk

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 okt 2007 13:06

damian112 schreef:Strikt genomen ben je een overeenkomst aangegaan voor de levering het het Cervelo frame van jouw keuze met een Wolf SL vork. Je mag ervan uitgaan dat dit ook aan je wordt geleverd, een andere vork (hoe mooi of goed ook) mag niet zomaar (zonder tegenbericht en jouw goedkeuring) in plaats van de Wolf worden uitgeleverd.

Mij lijkt dat het niet helemaal klopt bij aangezien bij Cervélo bij de frames op de website staat:
Specs may change without notice

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 okt 2007 13:20

Dat dacht ik ook, maar laat ik in het Cervélo topic het nou maar niet te veel voor Cervélo opnemen hè :D

Wel vind ik dat de FM je behoort te informeren alvorens de fiets voor je neus te zetten. Alleen dan kan je samen kijken of een andere vork beter past, o.i.d.

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 19 okt 2007 17:32

Kuiper schreef:
damian112 schreef:Strikt genomen ben je een overeenkomst aangegaan voor de levering het het Cervelo frame van jouw keuze met een Wolf SL vork. Je mag ervan uitgaan dat dit ook aan je wordt geleverd, een andere vork (hoe mooi of goed ook) mag niet zomaar (zonder tegenbericht en jouw goedkeuring) in plaats van de Wolf worden uitgeleverd.

Mij lijkt dat het niet helemaal klopt bij aangezien bij Cervélo bij de frames op de website staat:
Specs may change without notice


Dat betekent volgens mij nog niet dat deze gedurende de bestelling 'without notice' mogen 'changen' (ik ken overigens de context hiervan op de cervelo-site niet)
Groet,
Mike

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 okt 2007 17:50

Volgens mij mogen ze dat wel. Maar ik vind het op z'n minst normaal dat de FM je op de hoogte stelt en de kant en klare fiets zomaar neezet.
En gezien het feit dat dit bij de dealers wel bekent is nu, moeten ze dus ook de klant er op voorhand op wijzen..

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 okt 2007 19:00

Was pas een discussie over met Gerard Vroomen op Cervelo of weight weenies Forum als ik het goed heb, op Interbike stonden namelijk Cervelo's met Easton voorvorken.
Wat ik daar uit in het geheugen nog van weet is, als één van de voorvorken niet beschikbaar zijn dat het frame met Easton SL(X) voorvork uitgeleverd naar distributeur wordt. Ipv de Wolf-voorvork.

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 19 okt 2007 19:32

Vandaag toch maar even contact opgenomen met mijn FM. Hij wist in ieder geval nog niets van de eventuele leveringsproblemen van de wolf SL vork (hij is overigens geen cervelo dealer) en zou even informeren hoe het nu precies zit met dit verhaal. Hij heeft me in ieder geval wel gezegd dat als ik de easton vork echt niet wil (als die er al in zou zitten) dat we dan een passende oplossing zoeken voor dit eventuele probleem.

Het frame komt bij veltec vandaan (niet direct via mijn FM maar via een omweg) ik ga zondag zelf zeker even langs bij de stand van veltec om zelf even na te vragen of de wolf vork er nu wel of niet in zit bij de recent bestelde soloisten. Verder ga ik natuurlijk genieten van alle andere mooie dingen die ongetwijfeld te zien zijn op de beurs. Gerard vroomen heeft idd al eens antwoord gegeven op de vragen betreft de wolf vork maar we weten nu dus nog steeds niet zeker of de wolf daadwerkelijk vervangen wordt door een easton.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 21 okt 2007 22:38

Vandaag naar bike motion geweest en uiteraard nagevraagd bij veltec hoe het nu met de wolf vork zat. De soloist carbon wordt gelukkig nog gewoon met de wolf SL geleverd dus heb ik me voor niets druk gemaakt.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie