Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo R3 - vorkbreuk

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 11 okt 2007 20:24

Na ongeveer 2.000 km (fiets is drie maand jong) fietsplezier met deze prachtige fiets, sloeg vandaag het noodlot toe. Na ingehouden te hebben aan een kruispunt, brak de vork bij het terug optrekken.... met alle gevolgen vandien : een zware val, veel schade - de gekende schaafwonden,......
De vork is afgebroken daar waar ze bovenaan uit het frame komt.
Op het eerste gezicht is er weinig of niets te zien aan het frame, maar het is duidelijk dat dit een fikse duw gekregen heeft bij de val.
Ik wil er nog aan toevoegen dat ik 75 kg weeg en niet in competitie fiets. De fiets ziet dus niet af.
Behalve de schade aan de vork, is er schade aan mijn kledij, schoenen, remmen, zadel, stuur, stuurlint, achterderailleur, nokon kabels, stuurpen en voorwiel.
Ik ben onmiddellijk met mijn fiets tot bij mijn dealer gereden en wacht nu bang af wat er uit de bus komt.
Ik had het geluk dat een fietsvriendelijke voorbijganger mij naar huis gebracht heeft, want aan het thuisfront kon ik niemand bereiken.
Iemand ervaringen met service van Cervelo?
Er was nog geen krasje op de gehele fiets, ik hoop dat hij terug in originele staat perfect hersteld wordt zonder kosten.
Alles ligt nu in handen van Veltec.
geen signatuur

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 20:28

Heel vervelend voor je, maar waarom moet de topic titel tussen Bold-tags? (heb ik inmiddels aangepast)
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2007 20:39

Pfff. Dat is schrikken zeg! Ik heb helaas niets OT toe te voegen, maar wens je heel veel sterkte! Ik ben benieuwd naar de afloop. Hou ons op de hoogte.

@Daniel: waarom moet je vraag met een paternalistisch ondertoontje in dit topic. Kan toch ook per PB? Ik kan mij voorstellen dat de emoties nog hoogtij vieren en dan gebruik je de bold-tags iets eerder dan normaal...

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 11 okt 2007 20:48

Ja, die bold tags waren niet met opzet.
geen signatuur

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 20:53

Mooi woord Litespeed, heb het serieus eerst op moeten zoeken :rolleye:

Toontje was misschien wat overbodig, maar zo af en toe lopen de !!!! ??????? en CAPSLOCKS wel eens de spuigaten uit.

Evengoed is het natuurlijk vreselijk klote dat het je overkomt!
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 okt 2007 21:52

Klinkt als een fabricage fout (je), maar even afwachten, ben benieuwd wat de oorzaak is.
Nog een geluk dat zoiets je niet overkomt op volle snelheid of een afdaling.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jojo
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2007 20:41

jojo 11 okt 2007 21:56

Erg vervelend Chris,
Ben wel benieuwd welk type voorvork het is ???
Heb zelf een "losgelaten" R2.5 gehad en uiteindelijk goed opgelost, neem aan dat Veltec zeker zo goede service levert als Conimex in het verleden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 22:19

JoJo schreef: neem aan dat Veltec zeker zo goede service levert als Conimex in het verleden.


klikerdeklik
:p:p:D:D
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 okt 2007 23:38

Die hadden we nog niet gehad, een moderator die zelf de postings vervuilt......:-)
Zou wel de eerste moderator zijn die zichzelf in de ban doet......


Maar: Foto's van de vorkkroon willen we zien, en als er geen duidelijke montagefout gemaakt is zou dit weleens een heel waardevol onderwerp kunnen worden (wie haalt eens in de paar maanden zijn vork eruit om te controleren op scheurvorming?).

De afhandeling van dit voorval heeft overigens weinig met goede service te maken. Een slecht produkt kan een incident zijn (ook een vork wordt door mensen gemaakt) maar als het vaker voorkomt hoop ik dat Cervelo van het verleden heeft geleerd en bij een mogelijke toekomstige herhaling net als Canyon/Syntace een terugroepaktie op gang zet (i.p.v. zoals bij de 2.5 pas in aktie komen als het leed al geschied is)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 23:47

Lol, ik zal de eerste off topic opmerking van jou door de vingers zien Robert ;-)

Maar Conimex heeft echt geen frames geimporteerd hoor!!
Less is bore

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 12 okt 2007 01:16

Sharkman schreef:Die hadden we nog niet gehad, een moderator die zelf de postings vervuilt......:-)
Zou wel de eerste moderator zijn die zichzelf in de ban doet......


Maar: Foto's van de vorkkroon willen we zien, en als er geen duidelijke montagefout gemaakt is zou dit weleens een heel waardevol onderwerp kunnen worden (wie haalt eens in de paar maanden zijn vork eruit om te controleren op scheurvorming?).

De afhandeling van dit voorval heeft overigens weinig met goede service te maken. Een slecht produkt kan een incident zijn (ook een vork wordt door mensen gemaakt) maar als het vaker voorkomt hoop ik dat Cervelo van het verleden heeft geleerd en bij een mogelijke toekomstige herhaling net als Canyon/Syntace een terugroepaktie op gang zet (i.p.v. zoals bij de 2.5 pas in aktie komen als het leed al geschied is)



dat was ik idd ook aan 't denken. De wolf vorken vragen toch wel een goede behandeling bij bijv. op maat zagen en vele lbs'en gooien hier al eens met hun klak naar. Zo ken ik er nog altijd veel die zowel de carbon vorkbuis als alu vorkbuis met één en dezelfe zaag verzagen, of het zaagblad nu versleten is of niet.
Chrisgr geeft natuurlijk wel aan dat ze onder de stuurpen is afgebroken, maar dat sluit het één met het ander niet uit natuurlijk (kan verder gescheurt zijn tot aan de onderkant van de alu insert.)

en @ Daniël 1975 : Conimex (BE) was weldegelijk de cervélo invoerder vorig jaar ;)

Plaats reactie