Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Valse aanbieding Canyon

pgeest
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2007 00:12

pgeest 14 okt 2007 23:14

Na intensief speurwerk en oa door een goede recensie in de Fiets, heb ik besloten een Canyon F10 te kopen. Mooie spullen, prachtige site, goede reputatie....
Wat wil het toeval; er wordt een 2005 model aangeboden onder het kopje " sondernaufbauten". De specificatie geeft aan Mavic Scc SL wielen. Ik de volgende dag bellen en eea gevraagd EN gesproken over de wielen; klopt dit allemaal?
Jawohl mein Herr!
Fiets besteld, order bevestiging ontvangen met...... Andere wielen! Ook heel goede maar wel 300,= Euro goedkoper.

Uiteraard gebeld en gevraagd om uitleg: sorry mijnheer een foutje (dat kan). Wij geven u 50,= Euro compensatie of u mag de order cancelen. Afbestellen bestaat niet wanneer jij je als een kleine jongen op pakjes avond verheugd op zoiets moois!
De 50 Euro vondt (en vindt) ik niet fair en in verhouding met wat er is aangeboden.

Inmiddels weet ik dat ik in mijn recht sta, na vragen bij Kassa.nl en Juristen.
-Canyon kan zich niet beroepen op een drukfout het was immers een fiets op de pagine " bijzonder opgebouwd".
- specificatie wijzigen mag maar men moet gelijkwaardige spullen leverenof compenseren.
Inmiddels weet ik ook dat Canyon er op aanstuurt dat er voor zo'n relatief klein bedrag 95% van de klanten geen rechtzaak zal beginnen. Ik dus ook niet.

De fiets heb ik wel gekocht en het is een plaatje, rijdt heerlijk.............maar ik voel mij nog steeds zwaar bedonderd!

Ik heb een 50/50 deal aangeboden om te laten zien dat ik niet een andermans fout wil afstraffen. Bovenal is het niet mijn fout en mag er toch op rekenen dat zij niet de klant benadelen.

affijn ben nog steeds boos en kan julllie alleen maar waarschuwen!

Wijsheid.

Pgeest
pgeest

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 14 okt 2007 23:23

Het blijven rommelaars, vooral in de uitverkoop is het een zootje (denk dat iemand anders nu op de Mavics rondrijdt) maar aab de andere kant zijn de fietsen dan zo goedkoop dat je echt niet meer kunt klagen over een paar wielen.

pgeest
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2007 00:12

pgeest 14 okt 2007 23:32

Hi sharkman,

Je hebt gelijk: de prijzen zijn scherp en de aanbieding ook.
Je hebt ongelijk als je zegt dat ik niet mag klagen. Ik wil jouw gezicht wel zien als jij je nieuwe auto ophaald en ze hebben de lichtmetalen velgen eronder uit gehaald omdat de verkoper het wel goed vond zo. Zou je niet pikken denk ik!?

Groet
pgeest

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 14 okt 2007 23:50

Klopt, ik zou hem hebben laten staan en die optie boden ze ook. Je hebt uiteraard gelijk maar het is imho niet de moeite waard om je er erg druk om te maken (ik heb het ook al eens andersom gezien en ook toen deed Canyon niet moeilijk).

cogiro
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 okt 2006 00:05

cogiro 14 okt 2007 23:50

Zou Cayon een dochteronderneming zijn van OTTO ? Ook Duits
Wer bremst verliert.

pgeest
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2007 00:12

pgeest 15 okt 2007 00:02

Ik vindt een prijs / waarde verschil van 250,= / 300,= erg VEEL geld, mijn portonaie is niet zo heel groot. Zij doen die aanbieding en ik geloof op dat moment dat ze serieus zijn.
Mij is geleerd op te komen voor je recht en te zwijgen als je ongelijk hebt.

Is mijn standpunt onredelijk of onterecht, zou dat de reden zijn waarom men nu wel moeilijk doet?
pgeest

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 15 okt 2007 00:06

Op zich heb je gelijk maar je hebt de keuze gemaakt gemaakt door de fiets niet af te zeggen maar wel te kopen. Daarmee ben je akkoord gegaan met 50 euro korting. Helaas houd het dan op voor je. Overigens vind ik wel dat Canyon gewoon de wielen had moeten omruilen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 okt 2007 00:42

Welke wielen zitter er nu wel in dan ?

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 15 okt 2007 10:12

ja dat zou ik ook wel een willen weten...:-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Plaats reactie