Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look 585

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 16 okt 2007 13:08

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe carbon fiets ben ik nu uiteindelijk(voorlopig) uitgekomen bij een Look 585.
Ik zelf ben niet iemand die voor het aller stijfste frame zal kiezen want ook comfort is in mijn ogen een kwaliteit van een goed frame.
Daarom zoek ik niet bij merken als Canyon ,Storck enz omdat de hoge stijheid van deze frames ten koste gaat van het comfort.
Van de Look 585 hoor ik dat het comfort,stijfheid en levendigheid combineert in een frame,en dat niet veel frames zo veelzijdig zijn als de Look.
Bovendien is er geen enkel merk dat zoveel ervaring met het verwerken van carbon in racefietsen heeft als Look.

Wie heeft er ervaring met de Look 585 ?

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 16 okt 2007 16:32

Ik rij nu 2,5 jaar oa op de look 585, idd niet te stijf. Het ligt aan jezelf, als je zwaar bent zou ik hem niet adviseren daar ik met mijn 80 kg vind dat ik net op de grens kom. Comfort zegt mij niet zoveel, kan ik je niks over zeggen omdat het mij niet echt boeit, maar hij heeft me al door enige grote marathons gesleept, of ik hem beter gezegt.

Overigens hebben frames als Canyon en Storck juist wel goede zogenaamde comfort (het nieuwe toverwoord?), ik heb laatst onder bezielde leiding van Marcus Storck zijn nieuwe creatie, de fascenario 0,7, mogen verbuigen in de comfort veroorzakende richtingen en dit ging prima ondanks het stijve frame.

Wil je overigens echt comfort probeer dan een honda downhill frame te bemachtigen, dat is alsof je op een waterbed fiets ;)

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 16 okt 2007 16:52

Wat betreft Storck,in het laatste nummer van "Roadbike" stond een test met 11 racefietesen en daarbij oa een storck.
Ze testen in dat blad ook het comfort van een frame en de Storck kwam daar veruit als minst confortabel uit.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 16 okt 2007 17:01

Volgens mij heb je van de 585 ook nog een ultra uitvoering en die is volgens mij stijver.
585 is één van de best rijdende klassiek ogende frames op de markt. Look heeft wat probleempjes met de kleur wit (scheurvorming vooral bij de 595) maar een zwarte zou ik blind durven kopen. HSC5 vork is in iedergal de top in carbonland.

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 16 okt 2007 18:05

De Ultra zou 25 % stijver zijn, ik heb op een gereden maar geen echt verschil kunnen proeven. Wat de lak betreft, Look heeft het design iets veranderd waardoor dit scheuren niet meer op zou treden. Bij de 585 heb je dit probleem vlgns mij niet ivm geen isp.

Dat Roadbike de Storck als minst comfi bestempeld zegt wel wat over het begrip comfi, ik denk dat je afmontage veel meer invloed op het comfort heeft dan het frame zelf. Op de eurobike heeft Herr Smolik mij een leuke studie bij Canyon laten zien, voor en achter vering op de race. Zag er qwa cijfers wel leuk uit, de vering (1-2 mm met lockout) neemt vibraties weg wat in zijn berekeningen de snelheid verhoogd. Het frame was daarbij nog een stukje stijver geworden en natuurlijk iets zwaarder. Ik verheug me al op zijn proefschrift over dit onderwerp ;)

Plaats reactie