Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 20 jul 2009 14:29

Mikey schreef:Er ontstond destijds een hele discussie over SRAM waarbij het niet duidelijk was wat er nou echt aan de hand was. Nu het wel duidelijk is, leek het me wel zinvol dit even te melden. Dat ik daarbij zo goed ben geholpen mag toch best vermeld worden?


Dat is absoluut waar en het spreekt voor Loek dat hij dit netjes voor je opgelost heeft. Wat me wel opvalt is dat je voor een dergelijk probleem eerst de groep en vervolgens het frame gaat wisselen. Het is sowieso slecht dat je bracketpot niet door de eerste FM goed gevlakt is, maar is wel iets dat Loek eerst even had kunnen doen ipv het frame meteen te wisselen. Maar goed, het probleem is opgelost en dat is het belangrijkste.

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 25 aug 2009 23:03

Het is al een aardig poosje stil in dit topic merk ik, tijd voor een update :)

Gisteren heb ik mijn eerste nieuwe fiets besteld; de BeOne Storm 2009.
Mijn inziens een mooie strakke fiets met goede (105) afmontering. Dit tegen een uitstekende prijs van E 825,-.

Alleen wanneer ik afbeeldingen van deze fiets zoek kom ik hetzelfde model tegen met een verschil in detail;

[img=http://www.beone-bikes.nl/NL/images/pro ... /storm.jpg]

Bij bovenstaand model is er een wit detail op het frame, terwijl het bij onderstaande foto groen gekleurd is. Weet iemand waarom daar verschil in zit?

Afbeelding 2

Kan hem aanstaande donderdag ophalen, kan niet wachten :)

eelcoz

eelcoz 25 aug 2009 23:09

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ben wel enorm benieuwd waar je hem vandaan hebt voor dat bedrag. De FM bij mij om de hoek verkoopt hem namelijk voor 1099 euro.

Mooie fiets trouwens, ik heb hem ook nog in overweging (al zal het dan wel het 2010 model worden als er niet teveel verandert).

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 25 aug 2009 23:10

eelcoz schreef:Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar ben wel enorm benieuwd waar je hem vandaan hebt voor dat bedrag. De FM bij mij om de hoek verkoopt hem namelijk voor 1099 euro.

Bikestudio in Zwolle :)

Niet het einde v/d wereld vanuit Heerenveen dus ;)

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 25 aug 2009 23:18

Die Bikestudio is toch wel erg goedkoop he? Je komt de naam van die zaak nogal eens tegen. Hij zit nu toch bij het stadion? Ik ben in Stadshagen wel eens geweest, is die nieuwe zaak de moeite waard?

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 25 aug 2009 23:23

fizik schreef:Die Bikestudio is toch wel erg goedkoop he? Je komt de naam van die zaak nogal eens tegen. Hij zit nu toch bij het stadion? Ik ben in Stadshagen wel eens geweest, is die nieuwe zaak de moeite waard?
Bikestudio is inderdaad erg scherp geprijst. En in tegenstelling tot ik had verwacht wordt er niet agressief verkocht om toch voldoende omzet te halen.

Hij (eigenaar) komt op mij over als een liefhebber die goed advies de voorkeur geeft boven het verkopen van een duurdere fiets of groep.

De zaak zelf ziet er goed uit en zit inderdaad bij het stadion ja. Het lijkt mij de moeite waard om deze zaak eens te bezoeken. Qua kleding en accessoires hebben zij een breed assortiment. Qua fietsen hebben zij 3 merken; BeOne, Trek en Sensa.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 25 aug 2009 23:24

Nieuwe zaak is zeker de moeite waard. Is idd bij het stadion dus heel gemakkelijk parkeren. Het prijsstunten is collega's een doorn in het oog. Mede (van horen zeggen) doordat mensen een fiets kopen en niet de juiste afstelling hebben. Voor het op maat maken zou BS niet thuis geven waardoor deze kopers bij collega's terecht komen om de fiets pas te maken.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 31 aug 2009 23:27

Hieronder twee foto`s van mijn aanwinst :)

Heb er vandaag de eerste serieuze toch op gereden (60 km) en bevalt erg goed. Lekker fel en heerlijk soepel in vergelijking met mijn oude jaren 80 fiets :)

Afbeelding

Afbeelding

nisipa
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:40

nisipa 06 sep 2009 22:57

Ben voor mijn 2010 racebakkie op zoek naar een 2009 black, rosso of pearl frame (maat 59). Ga deze van de winter zelf opbouwen. Zie dat er nu al aanbiedingen komen ivm einde seizoen. Iemand een idee wat een scherpe prijs is? Zie dat adviesprijs 999 euro is voor een black, dan zou je zeggen dat 750-800 euro mogelijk moet zijn.

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 25 okt 2009 20:09

Verleden week heb ik een beone black frameset gekocht.

Bijna alles goed en prima, (mooi frame zeg!) maar bij het overzetten van de onderdelen van m'n oude frame blijkt de Shimano kabelgeleider onder het bottombracket niet te passen (dit type: klik).

Welke past wel? Deze of deze of zijn er nog andere opties?

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 25 okt 2009 21:18

De kabelgeleider wordt toch altijd meegeleverd????

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 26 okt 2009 09:05

adroit schreef:De kabelgeleider wordt toch altijd meegeleverd????

Tja, dat is bij mij kennelijk niet gebeurd of vergeten.

Ik heb het frame bij chainreactioncycles gekocht, dus als ik de juiste kabelgeleider voor een paar euro kan kopen, ben ik sneller en met minder moeite geholpen dan dat ik contact opneem met de internetwinkel.

Plaats reactie